Beantwoord

Van Ziggo naar KPN. Coaxaansluiting?

• 18 december 2017
  • 5 reacties
  • 11241 keer bekeken

Binnenkort stap ik over van Ziggo naar KPN. Als ik het goed begrepen heb moet ik de tv-ontvanger aansluiten op een netwerkkabel die naar de meterkast loopt (want hier komt de modem). Bij mijn tv heb ik echter alleen een kabel/coax aansluiting zitten (waar nu het signaal van Ziggo binnen komt).

Is het mogelijk om deze aansluiting zodanig om te toveren dat ik mijn nieuwe tv-ondervanger hier op kan aansluiten?

Ik gok dat er dan een nieuwe kabel door de leiding getrokken moet worden. Kan de monteur dit ook doen?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes, Nick
icon

Beste antwoord door huistijger 18 december 2017, 14:14

Hallo @Nick34
De coax moet inderdaad vervangen worden door Netwerkkabel.
Wat de monteur doet en wat dat eventueel kost kun je hier lezen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Nick34
De coax moet inderdaad vervangen worden door Netwerkkabel.
Wat de monteur doet en wat dat eventueel kost kun je hier lezen.
Reputatie 7
Badge +10
Komt je Coax ook binnen in de meterkast (en gaat de kabel daarna naar de wandcontactdoos bij je tv)? In dat geval kan de Coax kabel inderdaad vervangen worden door een netwerkkabel en de Coax wandcontactdoos door een utp-wandcontactdoos met 1 (of meestal 2) netwerkaansluiting(en).
In sommige huizen (zoals bij mij) zit de hoofdaansluiting voor de Coax (het AOP) in de woonkamer en dan wordt het een iets ander verhaal.
Komt je Coax ook binnen in de meterkast (en gaat de kabel daarna naar de wandcontactdoos bij je tv)?

Hij komt inderdaad in de meterkast binnen.
Reputatie 7
Badge +31
Wat de installatiemonteur doet / kan doen zie
http://kpn.com/installatiemonteur
Materiaalkosten zijn sowieso voor jezelf.
Reputatie 7
Badge +10
Ha @Nick34, welkom op ons Forum! Leuk dat je je vraag hier stelt 🙂 Ik zie dat je al nuttige informatie hebt ontvangen van huistijger, Jos en Peter. Wat betreft de installatie, de monteur trekt gratis twee kabels van maximaal 10 meter. Het hoeft dus niet direct zo te zijn dat jij voor deze specifieke werkzaamheden kosten hoeft te betalen. Als er een langere kabel gebruikt dient te worden of de monteur langer bezig is, dan komen de kosten voor meerwerk in beeld 😉 Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer