Beantwoord

van Ziggo naar KPN, een onmogelijkheid?

• 20 mei 2015
  • 3 reacties
  • 1801 keer bekeken

Hallo,

Mijn zoon woont net op zich zelf en heeft in eerste instantie Ziggo als ISP gekozen.. binnen twee weken kwam hij erachter dat de downloadsnelheid te traag was en heeft besloten glasvezel van KPN te kiezen.. Abbo opgezegt.. tot zover geen probleem.

van KPN zijn de diverse benodigdheden geleverd.. modem etc. maar bij het vragen van een monteur voor instal. laat KPN weten dat Ziggo "de klant vast houd" en dit om overstappen tijdens een lopend contract te vermijden.. hier kan ik me iets bij voorstellen... maar het was binnen de twee weken bedenktijd.

nu zit hij zonder internet.. dit moet toch niet kunnen??

wat kan KPN hieraan doen?? ze willen graag naar jullie komen.. maar het kan toch niet zo zijn dat Ziggo dit belet?

icon

Beste antwoord door Marshall 20 mei 2015, 22:28

Als hij nog een contract bij Ziggo heeft lopen kan hij niet zomaar opzeggen. Hij kan opzeggen. Maar dan krijgt hij een afkoopsom bij Ziggo. In principe zou KPN altijd moeten kunnen leveren. Omdat KPN in uw zoons geval via glasvezel levert en Ziggo via kabel.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
KPN kan toch gewoon internet en televisie leveren? Daar heeft Ziggo niks over te zeggen. Ze kunnen hooguit de nummerportabiliteit blokkeren (helaas mag dat volgens de regels). Maar dan neem je bij KPN gewoon een ander nummer, ... toch?

ja.. zou je inderdaad denken.. maar het betreft ook nog maar alleen internet.. niet eens telefonie.

erg vreemd.. 

Reputatie 3
Badge
Als hij nog een contract bij Ziggo heeft lopen kan hij niet zomaar opzeggen. Hij kan opzeggen. Maar dan krijgt hij een afkoopsom bij Ziggo. In principe zou KPN altijd moeten kunnen leveren. Omdat KPN in uw zoons geval via glasvezel levert en Ziggo via kabel.

Reageer