Beantwoord

Vandaag gaat abonnement in, KPN Box 12 aangesloten maar krijg geen verbinding

  • 21 October 2021
  • 22 reacties
  • 751 keer bekeken

Ik heb zojuist mijn kpn box 12 aangesloten. 20 oktober is de datum van aansluiting Power lampje en WiFi lampje branden constant, maar heb geen WiFi verbinding. Internet lampje knippert snel, ook hier hebben we geen verbinding, aan de kabel dus. Hoe is dit op te lossen? Resetten al geprobeerd, werkte kennelijk niet. 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 October 2021, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan.20 oktober is de linkdatum.
Ik weet niet wat ik moet doen. Kan je me zeggen? Bedankt!

Admin: Reacties naar je eigen topic verplaatst om het forum overzichtelijk te houden

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Emma-c, lastig dat je verbinding het nog niet doet, goed dat je een seintje geeft.

Je bent het snelst geholpen door te bellen of chatten met onze klantenservice, via die weg heb je direct en een-op-een contact. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten. Wij als moderators zijn ook aanwezig waar nodig, maar dat kan soms even duren. Je kunt onze klantenservice via chat of telefonisch via 0800-0402 bereiken, mijn collega kijkt de verbinding dan meteen voor je na.

Als je toch liever via deze weg geholpen wordt, hebben we meer informatie van je nodig. Is deze aansluiting op de foto de hoofaansluiting, of zit deze elders in huis (meterkast bijvoorbeeld)? In welke poort van het modem is de kabel vanaf de aansluiting aangesloten? Hoe lang was het modem aangesloten toen je de verbinding hebt getest? Het kan even duren voordat het modem een goede verbinding met het netwerk opgezet heeft, de eerste keer dat je 'm aansluit. En hoe heb je de reset precies gedaan? Alle informatie is welkom.

Reputatie 7
Badge +10

Zolang het internetlampje niet constant blijft branden heb je niks en kun je niks. Dan komt er dus geen verbinding binnen. Is dat vierkante doosje wel juist aangesloten op de KPN aansluiting (isra)? Die zal waarschijnlijk in de meterkast zitten. Daar mag je zelf niet aan prutsen, maar loopt er vanaf daar een kabel naar dat vierkante doosje? Evt foto van dat isra bijvoegen hier? 

 

Er is maar één aansluitpunt in huis.

Reputatie 7
Badge +10

Die kabel komt ergens vandaan. Dit is niet de binnenkomende aansluiting. Kan ook kruipruimte, gang, kelder, voorgevel zijn. 

Het is lastig te zien. Er is een utp kabel gebruikt, niks mis mee. Ik zie blauw in ieder geval dubbel aangesloten. Is dat omdat hij dan weer doorloopt naar een ander punt is huis? Dat werkt meestal niet zo goed voor je signaal.

 

Kun je nergens iets vinden wat op onderstaande lijkt?

 

Niets vergelijkbaar met de foto is in elke hoek te vinden.

Reputatie 7
Badge +17

En de reset van het modem, had je die uitgevoerd volgens de instructies op onze website?

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik even meekijken.

Thank you very much! It doesn’t work. Maybe I will give up the kpn. I’m so depressed that I can’t use the internet. Anyway,thank you! 

Reputatie 7
Badge +30

Het werkt dus nog niet na de reset, @Emma-c? Ik zie dat je nog geen gegevens hebt ingevuld op je forumprofiel. Dat betekent dat ik op dit moment niets voor je kan doen. Dan is de snelste manier om geholpen te worden toch bellen (0800-0402). Dit is gratis, en de collega's zijn hiervoor nog de hele avond en nacht aanwezig. Hier op het forum zijn zo dadelijk geen moderators meer actief die je kunnen helpen. Wij zijn er dan pas morgenochtend weer. Als je daarop wilt wachten, dat mag ook. Maar zorg er dan voor dat je hierop klikt en het forumprofiel invult. 

@Emma-c : Je had je profiel ingevuld zonder een seintje te geven. Ik zie wel dat er ondertussen contact is geweest met de helpdesk.

Is jouw modem nu online?

Yes, the modem is online.But I still can’t connect to the internet.

Oh? Wat gaat er mis? Probeer je via wifi? Lukt het wel als je er een kabel tussen doet? 

Sorry, ik kan het niet begrijpen.  Alle methoden zijn geprobeerd.  Ook gebeld 0800-0402.  Ik ben nu erg moe.  Ik kan verbinding maken met wifi, maar wifi kan geen verbinding maken met internet.  Het groene lampje dat het netwerk vertegenwoordigt, knippert.  Dit betekent dat de modem niet is verbonden met internet.

Groen en knipperen is geen probleem. Kun je ook een foto maken van de lampjes op het modem?

Heeft jouw pc/laptop ook een netwerk aansluiting? Zo ja, zou je die dan met een kabel willen verbinding? (er zitten kabels in het pakket)

Mocht het nog steeds niet lukken is bellen toch de beste optie. Maar misschien eerst even een nachtje erover slapen? Als je moe bent dan gaat het ook niet zo makkelijk. 

Bedankt!  Ik heb al gebeld met 0800-0402.  Ik heb geprobeerd een pc met een kabel aan te sluiten, maar er is geen internet.

Reputatie 7
Badge +11

Groen en knipperen is geen probleem. Kun je ook een foto maken van de lampjes op het modem?

Op een Box12 wel, daar betekent langzaam knipperen dat er geen signaal is. Snel knipperen betekent dat ie bezig is met het opbouwen van een datasessie/sync met DSLAM.

 

Aangezien is snel knippert gok ik dat het te maken heeft met dat aansluitdoosje. Er komt dus verbinding binnen maar het lijkt er inderdaad op alsof ie ook is doorgelust naar een ander punt in huis. Een zogenoemde bridge tap. 

 

Ik zou in dit geval even dat doosje open maken en alles losmaken. Ik zie dat er een rood/blauw combinatie in de schroefcontacten zit. Deze mag je laten zitten. Grote kans dat dit ooit als binnengeleiding is aangelegd maar uitgebreid met een UTP. Mogelijk is het zelfs de originele invoerkabel. Ik durf niet met zekerheid te zeggen uit welk tijdperk maar ik heb de rood/blauw/geel/groen kleurencombi wel vaker gezien. Mogelijk tussen 1964 en 1968 omdat de draadomroep na 1964 niet meer nieuw werd aangelegd.

Ik zou in dit geval even dat doosje open maken en alles losmaken. Ik zie dat er een rood/blauw combinatie in de schroefcontacten zit. Deze mag je laten zitten. 

 

@Emma-c : lukt jou dat zelf? Of wil je dat ik een storingsmonteur laat komen?  

 

No, I can't do it by myself, because I don't have tools such as a screwdriver.  I think I need the help of a technician.  Thanks!

@Emma-c . We have arranged a mechanic. He or she wil come to your home on monday 25-10  between 12:00 en 14:00 to fix your connection. 

Thank you very much!