Beantwoord

vast extern IP-adres

• 17 januari 2014
  • 6 reacties
  • 14849 keer bekeken

Ik wil graag een vast extern IP-adres hebben. Om mijn nas via de cloud  van extren te kunnen benaderen. Wie kan me helpen bij KPN om dit veilig op te lossen?

icon

Beste antwoord door wjb 17 januari 2014, 21:08

Bij KPN heb je op de consumenten markt geen vast IP adres, KPN is op elk moment gerechtigd om het publieke IP adres te wijzigen.

In de praktijk komt dit echter zelden voor waardoor het lijkt alsof je een vast IP adres hebt.

In mijn situatie heb ik, in de meer dan 15 jaar ADSL en glasvezel abonnementen, misschien 3 of 4 wijzigingen van het publieke IP adres gehad.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge
Bij KPN heb je een vast extern IP adres. Maar waarschijnlijk heb je een onderliggend probleem met de sub toewijzing vanaf het modem. Net als bij IP cameras. Dat wisselt bij volgorde van opstarten apparaten. In principe kun je apparaten bij sommige modes een vaste sub geven. In theorie, maar dat werkt in de praktijk niet altijd. b.v. H220n met aantal X-boxen. (Portforwarding probleem). Ik kan ze wel ingeven maar de huidige firmware doet er geen zaken mee. Dus heb ik alle portforwards aangemaakt voor evenzovele subs die kunnen opkomen.

Op de H220 moet je dat met de DMZ regelen... Andere heb ik niet geprobeerd.

Jouw vaste IP vind je via www.whatismyip.com

Reputatie 7
Bij KPN heb je op de consumenten markt geen vast IP adres, KPN is op elk moment gerechtigd om het publieke IP adres te wijzigen.

In de praktijk komt dit echter zelden voor waardoor het lijkt alsof je een vast IP adres hebt.

In mijn situatie heb ik, in de meer dan 15 jaar ADSL en glasvezel abonnementen, misschien 3 of 4 wijzigingen van het publieke IP adres gehad.

Reputatie 7
@JoostMo, welkom op het forum.

Het beschikbaar stellen van jouw NAS voor externe benadering is prima mogelijk, maar qua mogelijkheden wel afhankelijk van de functionaliteit van de NAS

Welk merk en type NAS gebruik je, dan wil ik wel kijken wat jouw mogelijkheden zijn?

Ik heb zelf twee NASsen draaien achter mijn Experia Box en beide niet als DMZ.

Dank Robert. Over dat vaste Ip-adres van KPN bestaan tegenstrijdige berichten. Zie de reactie WJB.

Voordat ik portforwarding in ga stellen, wilde ik checken of ik niet het risico loop om dat volgende week weer opnieuw in moet stellen. 

Dank WJB!

Dus, als ik je goed begrijp blijft er altijd een (kleine) kans dat ik de handmatig ingestelde portforwarding weer opnieuw moet instellen. Het is het proberen waard, maak ik uit je mail op.

De NAS is een Synology 214Play met cloud-functie. Ik wil hem graag op afstand kunnen benaderen. 

Reputatie 7
Hoi JoostMo,

De instellingen die je op jouw router moet doen voor de port-forwarding hoeven niet aangepast te worden als jij (eventueel) een ander publiek IP adres krijgt.

De clients hoeven alleen dit nieuwe IP adres te gebruiken en dan werkt het gewoon weer.

Kan jij jouw NAS nu al van buitenaf benaderen, of nog niet? (Jouw voorgaande bericht en het feit dat je een voorgaand antwoord al als oplossing gekenmerkt hebt, brengen mij even aan het twijfelen.)

Reageer