Vraag

Vast IP adres ivm camera's op 4G buitengebied

• 7 september 2017
  • 21 reacties
  • 2878 keer bekeken

Hoi Robin,
het is mij gelukt (zie plaatjes)
alleen blijft het IP adres veranderen.... hou zou dit uitgezet worden?

Admin: afgesplitst van port forward 4G Huawei

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welk IP blijft veranderen?
mijn externe ip adres.

ik wil namelijk poorten forwarden voor beveiligingscamera's
Reputatie 7
Badge +30
Bij KPN 4G Buitengebied krijg je geen vast IP. Maar deze wijzigt niet zolang je gewoon verbonden blijft.

Verder, je kan een DDNS service gebruiken (of dynamisch en eigen DNS updaten) om dit te omzeilen.

Robin
okee dus toch, jammer.
kan ik dat DDNS met een eigen domeinnaam doen? ik ben hier niet zo bekend mee
ik zit bij hostnet
plus, hoe open ik de poorten, vreemde modem is het
Reputatie 7
Badge +30
Er is een forwarding optie onder Beveiliging. Deze heet virtuele server.

DDNS kan je met een eigen domeinnaam doen maar dat hangt meestal af van de DNS provider (waarschijnlijk ook hostnet in dit geval).

Robin
ik heb intussen een DDNS aangemaakt
xxxx.bounceme.net
als ik xxxx.bounceme.net in tik in chrome dan kom ik via een "onveilige" site in de router. vanaf extern dus
maar als ik xxxx.bounceme.net:88 in tik kom ik niet in de camera (die poort 88 heb ik open gezet bij virtuele server)
Reputatie 7
Badge +30
Heb je een screenshot van die forwarding?

Intern kan je ook bij dat IP van die camera : 88?

Robin
zo wil ik het hebben.
dus de externe poort van de cam heeft het poortnummer van het laatste gedeelte van de IP
Was heel handig bij de vorige Modem
Reputatie 7
Badge +30
Maar, je kan dus al bij 192.168.1.202:88 want, je moet xxxx.bouncememe.net:202 gebruiken aan de WAN zijde om 192.168.1.202 te bereiken.
lokaal doet die het gewoon. via WAN nog niet
Reputatie 7
Badge +30
Kan het zijn dat die camera iets firewallt? De Huawei DROPT normaal verbindingen maar Chrome geeft REJECT aan.

Werkt het direct met je extern IP:202 wel?
met de kale IP werkt het ook niet.
het lijkt eerder fout te gaan. de firewall van zowel de camera als de huawei heb ik tijdelijk uitgeschakeld
Reputatie 7
Badge +30
Ooh, maar gebruik je dan wel advancedinternet. Want het kan best zijn dat je nog achter CG-NAT zit (alleen als je andere APNs gebruikt).

Robin
ja APN staat op advancedinternet
verandert er dan alleen iets op de achtergrond?
Reputatie 7
Badge +30
Kan het zijn dat je de Huawei moet herstarten ofzo om de APN te laten werken? Op telefoons wordt namelijk het 3/4g modem herstart na APN wijziging.

Door die APN wijzigt er inderdaad wat op de achtergrond.

Robin
de modem is herstart maar mag niet baten.
ik zit nu op mijn werk en daar kan ik niet op xxxx.bounceme.net komen
Reputatie 7
Badge +30
Maar wel op het IP zelf, of ook niet? Want forwarding moet gewoon kunnen werken met advancedinternet.

Robin
nee dat is vreemd he?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je nu wel een IP in een andere range dan eerst? Zie je dat extern IP ook terug in de Huawei? Persoonlijk denk ik dat het daar fout blijft gaan.
Even andere prio's gehad.
nu weer vol op het forwarden!
als ik via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ kijk dan zie ik dat de betreffende poorten open staan.
Alle poorten die staan weergegeven op het screenshot zijn open volgens de website.

het lijkt dus binnenin de router fout te gaan.
wat het wel doet is het (externe) ip adres in tikken in de browser (zonder poortnummer)
als je dat in tikt ga je naar de portal van de 4G router

het lijkt er op dat poort 80 dus open staat voor interne ip 192.168.1.254
dit kan ik niet terug vinden op de router zelf. misschien als ik dat kan vinden (via firefox) dat ik meer kan aanpassen.

ik zie ook termen van SSH voorbij komen. wellicht kan ik daar iets mee?

Reageer