Beantwoord

Vaste klanten betalen korting voor nieuwe abonnees?

  • 12 August 2020
  • 46 reacties
  • 860 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 1

Beste Cor,

 

ik vind je berekening nogal ver gezocht. Ik wil liever een contract voor meerdere jaren, dit doe ik ook bij energie aanbieders.

over het algemeen ben ik een blijver, steeds maar shoppen maakt onrustig. Ik hoef dat niet te doen maar ik heb inderdaad nu de tijd omdat tedoen en ik kan er niet tegen als aanbiedingen jaar in jaar uit blijven bestaan en voor nieuwkomers, die na een jaar weer gaan verder shoppen, de klant ( vaste ) betaald.ik vind dit ook niet nodig als kpn vind dat ze een goed product verkopen hoeven die aanbiedingen niet, ze kunnen op een andere manier concurrerend  zijn.

ze kunnen trouwe abonnees bij wijze van spreken ook een keuze geven zoals meer mbit, fox sport, opnemen etc.

je maakt dan als klant een keuze endie behoud je dan zolang je kpn klant bent, dat scheelt de klant Bv € 60,00 per jaar voor kpn zelf misschien €. 20,00 en je hoeft geen verdere acties meer te doen als de klant tenminste goed rekent dan blijft hij.

 

Beste Cor,

 

ik vind je berekening nogal ver gezocht. Ik wil liever een contract voor meerdere jaren, dit doe ik ook bij energie aanbieders.

 

 

jjavtl 

Het was om the charcheren. Volgens mij is die pagina momenteel helemaal fout. Maar als ik dat op een normale manier schrijf krijgt het normaliter geen aandacht. 

 

Reputatie 1

Oké, ik begrijp het.

 

Reputatie 7
Badge +10

@jjavtl

Tjsa….het meeste is al gezegd. Ik betaal ook niet graag mee aan kortingen voor andere klanten.
Die korting heb ik al gehad bij het afsluiten van mijn eerste contract bij KPN. U belt KPN om te verlengen, als het verhaal nu andersom was ;-)

Maar u zou het ook anders kunnen zien, het voordeel dat u met een nieuwe verlenging naar Hussel, (wat u zelf al aangaf dat u toch bepaalde dingen niet gebruikt, maar wel voor betaald, want dit wordt uiteindelijk echt wel mee berekend in de totaalprijs, Spotify om iets te noemen) heeft u met een verlening niet naar Hussel, scheelt uiteindelijk toch waarschijnlijk een paar tientjes in de maand zonder de ‘extra’ dingen  :-) 

Reputatie 1

Nou Anne, spotify zal een paar euro schelen geen tientjes per maand.

het gaat mij erom, ik ben vaste klant, bij verlenging geen korting, kpn hoeft alleen maar een administratieve handeling te doen.

een nieuwe klant krijgt de eerste 6 maanden een relatief hoge korting, gratis monteur en krijgt ook alle voordelen van dag één, die ook een vaste klant krijgt.

Badge +19

Stel alle vaste klanten krijgen 6 maanden lang € 10,00 per maand korting. Wie gaat dat dan betalen? Ga voor het gemak even uit van 2 miljoen klanten. We hebben het dan als ik goed heb over 120 miljoen euro per jaar. Wie gaat dat betalen volgens u? KPN kan dat niet betalen dat is zeker. 

Reputatie 1

Geef dan helemaal geen korting meer, mijn idee, dat is voor iedereen eerlijker.

houdt en krijg klanten door wie je bent, deed ik ook vroeger met mijn bedrijven.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Geef dan helemaal geen korting meer, mijn idee, dat is voor iedereen eerlijker.

houdt en krijg klanten door wie je bent, deed ik ook vroeger met mijn bedrijven.

 

 


Tjsa….ik zag toevallig dat je 3 topics over kortingen had gemaakt de afgelopen 2 jaar (?).
Als korting zo zwaar weegt, waarom wissel je dan niet van provider die wel korting biedt? 

Als de ene supermarkt (en die bestaan ook uit winst) de boodschappen te duur zijn en weinig of geen kortingen geeft, ga ik naar de concurrent, probleem opgelost. 

Badge +19

Dat was vroeger.  Toen was er nog klantentrouw. Dat is er anno 2020 niet meer.

Reputatie 1

Nee, zo ben ik niet, ik loop niet snel weg en ik ga ook nog een keer het gesprek aan. Ik doe dit niet alleen voor mij maar voor alle vaste klanten, die hier problemen mee hebben.

Als de argumenten van kpn steekhoudend zijn om alleen voordelen te geven aan nieuwe klanten dan ben ik om, maar dan moeten ze van goede huizen komen. Tot nu toe heb ik nog steeds mijn korting gekregen en ik heb ook gezien dat vaste klanten onlangs nog korting hebben gekregen, dus dat vind ik ook raar als dat volgens zeggen van de kpn nu niet meer gebeurd.

ik doe mijn boodschappen altijd bij de zelfde supermarkt, ik loop niet weg voor een paar centen meer en ik weet dat ik altijd goede waar krijg voor mijn geld. De vergelijking gaat ook niet op want in een supermarkt betaald iedereen het zelfde, acties zijn ook voor iedereen.

 

 

Reputatie 1

Ik kan u nog een voorbeeld geven, ik ben tot 2016 klant geweest bij nuon, ik dacht dat dat een net bedrijf was, ik heb nooit gekeken naar bedragen, ik betaalde gewoon. Achteraf bleek toen iemand mij daarop attent maakte dat ik vell te veel betaalde, wat bleek plus minus 25,00 permaand. Naar een andere energie leverancier gegaan met een vast contract voor 5 jaar scheelde 27,00 per maand.

Nuon belt me nu regelmatig maar ik ga niet meer terug.

Reputatie 7
Badge +10

Ik weet niet waar u boodschappen haalt, vind ik ook niet zo belangrijk om te weten, maar ik houd geld over en de koelkast en proviand kast zijn vol.

Misschien geven ze mij wel extra korting in de supermarkt 😇😉

Maar succes ermee 👍

Reputatie 7
Badge +20

Welkom hier @jjavtl en leuk om te zien dat er zo’n levendige discussie is ontstaan. Om mij daar ook, kort, in te mengen. Op dit forum zijn klanten van KPN actief en enkele medewerkers van KPN, zoals ik. Zeker niet iedereen is fan en als er sprake is van een dienstverband dan staat dat duidelijk aangegeven.

Onze reden om niet elk jaar korting aan te bieden is door Nick in zijn allereerst bericht vrij helder verwoord. We kunnen nieuwe klanten een welkomstaanbieding doen, maar om dat elk jaar daarna te herhalen is gewoonweg niet haalbaar. We kiezen ervoor om het overzichtelijk te houden. Er is een eenmalige welkomstaanbieding en door je abonnement zelf handig samen te stellen kun je daarna zelf invloed houden op de kosten. Je mag daar van vinden wat je vindt, maar dit is nu eenmaal waar voor is gekozen. Ik kan daar niets anders van maken. 

Ergens gebruik je het woord ‘onrecht’ en dat impliceert een misstand. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het krijgen van korting krijgen op prijs stelt en dat je het jammer vindt als je het niet krijgt.  Maar korting krijgen van een bedrijf waar je een dienst van afneemt is geen grondrecht en ook geen verplichting waar contractueel aan voldaan dient te worden.

Als laatste:  een reactie van juan negro en jouw antwoord erop heb ik verwijderd. Beide opmerkingen waren op de persoon gericht en niet on topic. 

 

 

Reputatie 1

Beste Bart,

 

bedankt voor je bericht. 
u zegt, kpn doet dit om het overzichtelijk te houden; nou overzichtelijk is het niet er wordt ook naast de harde opstelling van kpn wat betreft de actie nog steeds korting gegeven aan individuele klanten. Als je zoekt op internet, zelf op uw forum dan zie je ook dat er nog steeds vaste klanten een korting word gegeven, onlangs nog.

Als je eenmaal vaste klant bent krijg je geen korting, zeg je op als vaste klant moet je 6 maanden wachten en daarna wordt je weet nieuwe klant en krijg je weer korting. Slim van kpn om deze termijn op 6 maanden te houden, want na een jaar kan je weer switchen van provider en kan je weer shoppen en weer klant worden van kpn. Maak er 2 of 3 jaar van dat is pas beleid, mag ook langer, dan gaan de klanten niet weg voor 80,00 tot 150,00 Korting.

De welkoms aanbieding is ook niet eenmalig, in 10 jaar tijd kan ik wel 5 keer klant worden, met steeds een welkomskorting.

Er is ook een gezegde, shoppen loont.

Misschien ook nog een mogelijkheid voor vaste klanten om toch nog enige genoegdoening te krijgen t.a.v de shoppers is ik heb een contract met kpn zeg dit op door een duurder contract of goedkoper contract te nemen, ik verleng mijn huidige contract dus niet en krijg dus wel mijn welkoms korting.

Wat u beleid betreft, voel ik onrecht, dat is mijn gevoel, gevoel hoeft niet juridisch onderbouwd te worden.

Om mij heen merk ik dat ieder jaar jongeren shoppen voor energie, provider, verzekeringen enzv. Ouderen zijn veel trouwer.

waarom veel ouderen trouw zijn komt omdat kpn van oudsher tot 1998 een staatsbedrijf  was PTT en het enige in nederland, iedere inwoner had dus te maken met de PTT.  PTT was van de Nederlander en werd geleid door ambtenaren, daar waren we trots op. Na de privatisering van de PTT ontstond de Kpn, de ouderen maar toen ook jongeren bleven. Daarom is Kpn tov andere Providers  zo groot.

 

Reputatie 7

Tja,.. Voor energie kun je het beste overstappen ieder half jaar na 01-01 of 01-07. Verzekeraars werken met dagpremies, kan van dag tot dag verschillen. In deze sectoren loont het om jaarlijks/maandelijks/dagelijks over te stappen. Providers qua telefonie, tja zo nu en dan krijg je andere abonnementsvormen, wat ook zou kunnen schelen. 

Wil je een korting voor je tv/internet is de enige optie jaarlijks overstappen. Shoppen loont, maar kijk dan elders,... 

Reputatie 7
Badge +24

Shoppen loont ... jaja, probeer het maar eens. Je loopt iedere keer dat je overstapt het risico dat je 2 of 3 weken zonder internet zit. Dat word je makkelijk zat.

Shoppen loont ... jaja, probeer het maar eens. Je loopt iedere keer dat je overstapt het risico dat je 2 of 3 weken zonder internet zit. Dat word je makkelijk zat.

Nick, Ja shoppen loont, maar kijk eens wat iemand hier schreef. Als alle klanten gaan shoppen kost het dus de andere KPN gebruikers klauwen vol geld. :rofl::joy:

Gelukkig krijgt tegenwoordig iedereen maar 1 keer korting. En daarna niet meer. Anders zitten we allemaal elkaars en onze eigen kortingen te betalen. 

Volgens mij beter helemaal geen korting of cadeautjes, dan betaal je voor de kwaliteit van een product. 

En bij iedere wijziging van provider weer andere e-mailaccounts of je moet van die zogenaamde ‘gratis’ providers gebruik maken zoals Gmail en Outlook.

 

En bij iedere wijziging van provider weer andere e-mailaccounts of je moet van die zogenaamde ‘gratis’ providers gebruik maken zoals Gmail en Outlook.

 

Is het je nog niet opgevallen dat steeds meer mensen dat hebben. Dat waren vroeger een soort bij postboxen maar zijn nu bij de meeste mensen de hoofdpostbox. Hij blijft namelijk als je van provider wisselt.

Het zijn overigens geen zogenaamde ‘gratis’ providers. Het zijn webtoepassers die waarschijnlijk de beste clouds hebben. Het zou best kunnen dat fysiek jouw KPN post daar ook staat.  In de Cloud is een ander woord voor “Ergens” en dan wijst iemand naar de wolken.

Reputatie 7

Tja, mijn verzekeringen krijg ik niet goedkoper,... Maar komt mede omdat ik bij een verzekeraar werk,... 

Energie stap ik wanneer het loont ieder jaar over, lekker de welkomstbonus/korting inpikken. Stroom krijg ik over heel een jaar allemaal van mijn zonnepanelen, krijg dezelfde terugleververvoeding als mijn stroomtarief, gas nog afgesloten ten tijde van de corona dip (nu weer flink duurder) 

Internet hoef ik niet voor over te stappen. Maar gaat in februari wel gebeuren verwacht ik. Tis toch geld voor een ondergronds draadje. Tv hebben we niet meer via een provider.

Veel meer kan ik er bij ons niet meer afsnoepen. :rofl:

Hallo @CorL , in deze wereld is niets, maar dan ook niets gratis, alles heeft een prijs, Facebook enz. ‘Gratis emailaccounts’ en noem maar op, de prijs die je betaalt is je privacy en ongevraagde adverteerders.

Google, Facebook en Microsoft hebben wereldwijd niets voor niets super datacenters, o.a. in NL en in Zeewolde komt het grootste datacenter ter wereld (van Facebook?)

Die moeten ergens van betaald worden en jij betaalt daar niets voor, denk je.

 

Reageer