Beantwoord

Vaste klanten betalen korting voor nieuwe abonnees?

  • 12 August 2020
  • 46 reacties
  • 860 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben al mijn hele leven 73 jaar met uitzondering van een uitstapje naar een andere provider Abonnee van kpn.

ik heb een alles in 1-pakket compleet, dit wil ik verlengen. Vandaag contact gehad, geholpen door een vriendelijke jonge man, deze heeft wat wijzigingen met mij overlegd, omdat ik bepaalde zaken niet gebruik. Toen wij het erover eens werden, dat dit mijn pakket zou worden, vroeg om korting, dit moest hij overleggen, ik bleef aan de lijn, maar de verbinding werd verbroken, werd niet terug gebeld.

zelf maar weer gebeld, kreeg een mevrouw aan de lijn, verhaal uitgelegd, dit heeft zij geverifieerd en zij dat bij verlenging geen korting werd verleend. Ik zei, dan wil ik graag die meneer spreken die mij eerder geholpen heeft, zij zie, dat ze dat zou doorgeven. Zeer onprettig gesprek, maar ik ben nog niet gebeld, slechte zaak.

ik vind dat kpn gewoon voor vaste klanten , maar ook voor nieuwe klanten een goede scherpe prijs moet rekenen en nieuwe klanten moeten ook de normale acceptatie kosten betalen, geen acties meer.

nu betaald de vaste klant alle voordelen voor de nieuwe klant, dit kan toch niet de bedoeling zijn?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 14 August 2020, 10:02

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gelukkig krijgt tegenwoordig iedereen maar 1 keer korting. En daarna niet meer. Anders zitten we allemaal elkaars en onze eigen kortingen te betalen. En moeten we steeds ieder jaar weer bellen om te verlengen en daarbij te zeuren om korting. Kost enorm veel tijd en energie voor onszelf. En het kost de KPN ook klauwen met geld waardoor de prijzen stukken hoger zouden moeten liggen. Nu hoeft dat gelukkig niet. Je kunt je abonnement gewoon rustig meerdere jaren ongestoord door laten lopen. En ja, nieuwe klanten krijgen wel 1malig een korting ja. Dat is gewoon een lokkertje, dat is redelijk normaal. Andere bedrijven, bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen doen dat ook nogal eens. Daar is niets bijzonders aan.

Reputatie 1

Misschien is er niet bijzonders aan kortingen, maar de vaste klant betaald deze korting.

zonder korting en tegen scherpere prijzen is fatsoenlijker.

ik ga er nog steeds vanuit dat ik korting krijg, lokkertjes is tijdelijk, volgend jaar weer shoppen, veel jonge gezinnen en mensen die het financieel moeilijk hebben doen dit.

ik loop ook niet weg bij kpn voor een klein bedrag, maar wel als dit €200,00 scheelt per jaar,is de moeite waard.

Reputatie 7
Badge +24

Het is zomaar geen 200 euro. 

Dit is 105 euro. En eigenlijk maar 80 euro want die 25 euro moet wel betaald worden door de nieuwe klant. Bij hogere snelheid iets meer. Maar zomaar geen 200 euro.

Reputatie 1

Ja, dat zal zo zijn. Een vraag wat zou u doen, graag een eerlijk en objectief antwoord.

ik heb ook nog geen reactie van u ontvangen over de telefonische afhandeling.

in het verleden kreeg ik steeds wel een korting, na veel zeuren en dreigen met opstappen.

mijn argumenten waren steeds, ik ga een nieuw contract aan, vorige contract was voor een jaar, er hoeft geen monteur te komen en de rand apparatuur kan blijven, geen porto kosten, geen extra administratie en aansluitingen.

argument van kpn u krijgt als vaste klant al extra kortingen zoals kpn compleet, tegen argument, krijgt de nieuwe klant ook.

 

 

Badge +19

" Na veel zeuren en dreigen" zegt u. Doet u dat bij de supermarkt ook?

Reputatie 7
Badge +24

Het contract is voor een jaar. Maar de gedachte is wel dat een klant langer blijft. En gelukkig gebeurt dat in de praktijk meestal ook. Aan een klant die na 1 jaar meteen weer vertrekt, daar verdient KPN niets aan. Kost alleen maar geld. Maar aan een klant die na een jaar weer wil verlengen met korting, daar verdient KPN ook helemaal niets aan. Dus doet KPN dat niet (meer).

Reputatie 1

Bij onrecht reageer ik altijd. Het ligt er wel aan hoe ik te woord word gestaan.

u gaat verder niet op mijn bericht in, weer zo iets, correct antwoorden is ook een vak.

misschien in antwoord op uw bericht, leer goed en correct te antwoorden, misschien heeft u last van de warmte.

ik heb het over het beleid van de kpn, niet over een ander bedrijf.

houdt u het ook maar bij kpn, daar heeft u voldoende aan, dit aan alle reacties te zien.

 

Badge +19

Ik ben geen medewerker van kpn maar een klant. Zo werkt het op het forum. Als klant ben ik tegen het korting geven want daar moet ik aan meebetalen.  Iedere provider geeft nieuwe klanten een welkomstkorting.  Overigens doen heel veel bedrijven dat. Denk bijvoorbeeld aan een krant. Zo werkt het nou eenmaal.  En bent u het daar niet mee eens dan stapt u over. Zo simpel is het.

Reputatie 1

Nog steeds geen antwoord op mijn bericht. 
Dat iswaarschijnlijk  ook beleid Van kpn.

geef vaste klanten een blijf bonus, dat scheelt veel gezeur en heel veel kosten, hierdoor zou het zo maar kunnen dat dit tot reorganisatie lijd en een afvloeiingsregeling voor personeel etcetera en een gezond bedrijf.

u moet ook betaald worden, zonde van het geld.

 

Reputatie 1

Beste Joep,

 

je bent tegen korting, ik ook, doe dat dan ook niet voor nieuwe klanten, want daar betaald u ook aan mee zoals uzegt omdat u klant bent.

kortingen geven geeft alleen maar onrust van shoppen e.d.

 

Badge +19

We kunnen hier nog lang over praten. Punt is gewoon dat de providers voor deze strategie hebben gekozen. En daar moeten we het mee doen ben ik bang.

Jaartje KPN, jaartje Ziggo, het is aan u.

Reputatie 1

Oké, laten we maar stoppen. We zullen maar zeggen onrecht wordt beloond 

Helaas!!

 

Badge +19

Voor iedereen zal het anders zijn. Ik ben al 25 jaar klant en heb nog nooit een probleem gehad of de klantenservice nodig gehad. Dan betaal ik graag de bijbehorende prijs.

Twee jaar geleden had u hetzelfde probleem… ach, niet geschoten is altijd mis.

Reputatie 1

Ja Joep, dat kan. Ik heb andere ervaringen, toen kpn op glasvezel over ging alleen maar problemen.

verhuisd in 2014, eerste 2 jaar alleen maar problemen.

Vroeger vanaf 1972 nooit problemen, gewoon kabel.

Randapparatuur wijzigt en verbetert, vaste klant krijgt daar niets van mee, blijft met oude apparatuur zitten.

Beste Joep, ik stop ermee, verder discussiëren heeft geen zin.

de zwakkere in de samenleving, die elk dubbeltje moete omdraaien en jongeren blijven shoppen.

 

 

Reputatie 1

Beste Obelisk,

 

klopt, maar wel uiteindelijk korting.

Reputatie 6
Badge +6

Oké, laten we maar stoppen. We zullen maar zeggen onrecht wordt beloond 

Helaas!!

 

Dit heeft natuurlijk werkelijk waar helemaal niks te maken met onrecht. Ik weet dat het een soort van trend is om te zeggen dat er 'onrecht' is aangedaan. Ontzettende dooddoener. 

Reputatie 7

Gelukkig krijgt tegenwoordig iedereen maar 1 keer korting. bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen doen dat ook nogal eens.

Hell No :joy:

Echt je wilt niet weten wat er om korting wordt gezeurd. Of hoe mensen proberen om goedkoop verzekerd te rijden bv papa belt voor verz zoon of zoon wil op verz papa ja dat gaat gewoon niet, ander risico en zoon is beginnend haha. Vandaag had ik ook weer zo'n grapjas,... Zo zijn er nog wel tal van redenen en voorbeelden te bedenken :joy:

Ik moest ff reageren haha en nee, ik krijg ook géén provisie. Enkel een maandloontje :blush:

Reputatie 1

Ik heb toch stellig de indruk, dat de mensen die op het forum reacties geven, gestuurd worden door kpn of op een of andere manier gelieerd zijn aan kpn, bv oud werknemers.

Als een klant een probleem heeft met kpn en dit op dit forum ventileert, krijgt hij alleen maar reacties van mensen die pro kpn zijn, nooit van medestanders, toch wel vreemd. Er zijn veel klanten die wel degelijk goede argumenten hebben om iets aan de orde te stellen en daar moet in ieder geval iets mee gedaan worden en niet een forum dat kpn alleen maar verdedigd, dat is niet geloofwaardig.

 

Admin: reactie met bijbehorende reacties naar je eigen topic verplaatst. Het is niet nodig om hetzelfde ook in andere topics te plaatsen en het is ook tegen de huisregels.

Ah, daar is @jjavtl weer die in een ander topic ook al het deksel op zijn neus kreeg.

Toch bijzonder om te denken dat als mensen het niet met je eens zijn, zij ineens gestuurd worden door de boze tegenpartij. Misschien zijn ze het wel gewoon niet eens met jouw standpunt en vinden ze het normaal om te betalen voor de geleverde diensten.

Soms heb je geluk en kun je een korting bedingen, soms heb je pech als de leverancier hier niet in mee gaat. Het is een beetje een spelletje, te vaak vragen is overvragen. Maar als er dan nee gezegd wordt en vervolgens geprobeert wordt publiekelijk gram te halen getuigd niet van sportiviteit.

Die lokkertjes is onderdeel van de marketing strategie, wat mij betreft een discutabele maar het is even niet anders.

Je kunt altijd opzeggen, misschien krijg je dan alsnog je aanbieding. Maar dan moet je wel bereid zijn ook daadwerkelijk over te stappen.

Ik heb toch stellig de indruk, dat de mensen die op het forum reacties geven, gestuurd worden door kpn of op een of andere manier gelieerd zijn aan kpn, bv oud werknemers.

Als een klant een probleem heeft met kpn en dit op dit forum ventileert, krijgt hij alleen maar reacties van mensen die pro kpn zijn, nooit van medestanders, toch wel vreemd. Er zijn veel klanten die wel degelijk goede argumenten hebben om iets aan de orde te stellen en daar moet in ieder geval iets mee gedaan worden en niet een forum dat kpn alleen maar verdedigd, dat is niet geloofwaardig.

 

Ik was al bezig een bericht te sturen, maar was benieuwd naar de reacties dus wachtte ik even om jouw gelijk aan te tonen.

Nietszeggende replies krijg je. Net als in deze thread allemaal antwoorden alsof de kerk van mensen wordt aangevallen.

Maar KPN heeft er wel iets mee gedaan.

De “korting” betekend eigenlijk het aangaan van 1 vast jaarcontract. Als dat jaarcontract is afgelopen kan je net als andere mensen maandelijks opzeggen (dus niet zoals in deze thread ongecorrigeerd door een moderator staat eens per jaar).

Als je geen vast jaarcontract wilt, dus al na de 1e maand wilt opzeggen kan dat ook. Dan krijg je de korting niet. 

Een veel profesionelere opstelling van KPN. De klant mag zelf kiezen en KPN toont dat het achter de kwaliteit van zijn product staat. Dit komt ook de vaste klanten ten goede. Want als teveel nieuwe klanten zonder jaarcontract dan direct opzeggen, schort er dus iets aan hun product. Niemand zit te wachten op een aansluiting en de tijd die hier mee gemoeid is als ze niet serieus van de dienst gebruik willen maken. De klant kiest of hij meteen vertrouwen heeft in KPN op grond van bijvoorbeeld de berichten in dit forum of niet. Als klachten snel verholpen worden stijgt natuurlijk het vertrouwen, als de antwoorden alleen maar afzeik teksten bevatten  zou ik zeker niet naar KPN gaan als ik ergens anders zou zijn aangesloten. 

En je hebt gelijk. Ik ben pro KPN maar vind zeker niet alles goed.

Reputatie 1

Ik ben ook pro kpn. Als zij zo goed zijn endaar ga ik vanuit dankunnen ze dat gebruiken door alle klanten over één kam te scheren. Geef een eerlijke prijs en doe niet aan acties. Ga niet mee met de andere spelers. Kwaliteit en service en een goede concurrerende prijs verkoopt ook.

is kpn bang voor de andere spelers op dit gebied?

Reputatie 1

. Ik wil even nog reageren op een reactie van Nick, nml de door mij genoemde € 200,00:is inderdaad te hoog echter het bedrag wat jij noemt € 80,00 is te laag. Bij mijn abonnement gaat het toch over € 135,00. Dat is toch de moeite waard, kan je leuke dingen mee doen.

@jjavtl 

Sorry, voor de vraag van een ander ging ik naar de Hussel pagina.

Het is momenteel weer anders. Als je geen vast eerste jaarscontract wilt, moet je boven het standaard maandbedrag tot je opzegt 3 Euro per maand betalen. 

Dus zeg maar als je zoals jij ongeveer 50 jaar abonee bent bij KPN betaal je dan 12X3X50+6X12.50 = 1890 Euro extra.  

 Maar ja de huidige klanten zoals jij en ik hoeven dit dan niet te betalen en sommige zullen dat wel een pre vinden. 

https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/

Reageer