Beantwoord

Vdsl naar Glasvezel krijg geen verbinding

  • 3 May 2021
  • 17 reacties
  • 191 keer bekeken

Badge

2 Maanden geleden hebben ze bij ons in de straat glasvezel gelegd zo ook netjes naar mijn meterkast. 
 

Vanaf 28 april zou onze verbinding gereed zijn. Smsje gehad op de dag. Gele netwerkkabel heeft Kpn netjes verstuurd. 29 mei vdsl kabel uit de V10 modem gele kabel in de Wanpoort en in het PON kastje netjes Lan verbinding alles groen op het PON kastje.

Na een nacht geen verbinding Roodlampje op de V10 modem blijft!

 

Telefonisch Contact opgenomen met Kpn. Ow meneer daar kan wel een week duren voordat het in orde is. Maar na een paar dagen weer een nacht overgeschakeld naar de glasvezel verbinding weer het zelfde geen verbinding tot stand! 
 

Vandaag kreeg ik weer Smsje:

 

Beste klant, uw glasvezelverbinding is klaar, maar u gebruikt deze nieuwe verbinding nog niet. Sluit uw modem aan en geniet van ons beste netwerk. Kijk voor het stappenplan op kpn.com/aansluiten . Groet, KPN
 

Sorry hoor Kpn word hier een beetje moedeloos van! En ik ben echt wel technisch aangelegd dus daar ligt het niet aan. Graag een oplossing!

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 4 May 2021, 21:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u de v10 op het pon kastje aansluit, dan start u toch wel even de box opnieuw op? En u maakt de DSL kabel los?

U heeft het over een gele kabel. Maar ik lees hier op het forum altijd over een rode kabel. Weet u zeker dat u de juiste kabel gebruikt?

Reputatie 3
Badge +1

Het opnieuw opstarten is inderdaad van belang voor het herkennen van de router.

“Maar ik lees hier op het forum altijd over een rode kabel. Weet u zeker dat u de juiste kabel gebruikt?”

Ik heb inderdaad ook een rode WAN kabel, maar wellicht omdat het PON is ipv AON?

Badge

Als u de v10 op het pon kastje aansluit, dan start u toch wel even de box opnieuw op? En u maakt de DSL kabel los?

U heeft het over een gele kabel. Maar ik lees hier op het forum altijd over een rode kabel. Weet u zeker dat u de juiste kabel gebruikt?

Die kabel heeft Kpn zelf opgestuurd. Mag er vanuit gaan dat dit de goede kabel is. En ja Dsl natuurlijk los en opnieuw opgestart natuurlijk.

Badge

Het opnieuw opstarten is inderdaad van belang voor het herkennen van de router.

“Maar ik lees hier op het forum altijd over een rode kabel. Weet u zeker dat u de juiste kabel gebruikt?”

Ik heb inderdaad ook een rode WAN kabel, maar wellicht omdat het PON is ipv AON?

Uiteraard zoals voorschriften via link Kpn opnieuw opgestart de modem.

Reputatie 3
Badge +1

Raar. Misschien is het een idee beide het profiel volledig aan te vullen (als nog niet gedaan), zodat mods hier kunnen helpen? Succes!

Reputatie 7
Badge +19

Hi @BasLigt, welkom op ons forum.

Rot dat 't niet gladjes verloopt met de overgang naar de glasvezelverbinding. We kijken graag voor je na wat er aan de hand is. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan?

Badge

Hi @BasLigt, welkom op ons forum.

Rot dat 't niet gladjes verloopt met de overgang naar de glasvezelverbinding. We kijken graag voor je na wat er aan de hand is. Kan je daarvoor je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen, en geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan?

geregeld!

Reputatie 7
Badge +19

@BasLigt Goedemorgen en dankjewel! Ik heb het voor je nagekeken. De glasvezelverbinding is klaar voor gebruik, dat ziet er goed uit. Daarom heb je de herinnering ontvangen, over dat je nog niet aangesloten bent op glasvezel. Maar toch ging aansluiten tot nu niet goed, vandaar je topic.

Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset (volgens stap 2) te geven, en om 'm daarna aan te sluiten op de glasvezelverbinding. Mocht je dit al gedaan hebben, probeer het nog één keer en laat me hier weten hoe het is gegaan. Als het daarna toch nog niet goed gaat, dan plannen we een monteur in zodat hij het voor je nakijkt en aansluit.

Badge

@BasLigt Goedemorgen en dankjewel! Ik heb het voor je nagekeken. De glasvezelverbinding is klaar voor gebruik, dat ziet er goed uit. Daarom heb je de herinnering ontvangen, over dat je nog niet aangesloten bent op glasvezel. Maar toch ging aansluiten tot nu niet goed, vandaar je topic.

Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset (volgens stap 2) te geven, en om 'm daarna aan te sluiten op de glasvezelverbinding. Mocht je dit al gedaan hebben, probeer het nog één keer en laat me hier weten hoe het is gegaan. Als het daarna toch nog niet goed gaat, dan plannen we een monteur in zodat hij het voor je nakijkt en aansluit.

Bedankt, ik ga vanavond weer aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +19

@BasLigt Prima! Laat maar weten of het is gelukt en of je er hulp bij nodig hebt.

Badge

@BasLigt Prima! Laat maar weten of het is gelukt en of je er hulp bij nodig hebt.

@Alexandra Hoi Alexandra, 

Heb de modem weer gereset kabel weer in de WAN poort. DSL kabel er weer uit en na 3 uur weer geen verbinding tot stand gekomen. Help!

 

Reputatie 7
Badge +19

Gelukkig doet het internet het nog wel via de adsl verbinding @BasLigt. Om dit op te lossen is er een monteur nodig zoals mijn collega @Alexandra al voorstelde. Er kan vanaf 17 mei een monteur ingepland worden.

Badge

Gelukkig doet het internet het nog wel via de adsl verbinding @BasLigt. Om dit op te lossen is er een monteur nodig zoals mijn collega @Alexandra al voorstelde. Er kan vanaf 17 mei een monteur ingepland worden.

@Jeroen_dB 21 mei geheel de dag mag hij langskomen wel kosteloos. 

Reputatie 7
Badge +19

Monteur is inderdaad kosteloos @BasLigt. Ik heb voor 21 mei het tijdsblok 10:00 - 12:00 ingeboekt.

Badge

Monteur is inderdaad kosteloos @BasLigt. Ik heb voor 21 mei het tijdsblok 10:00 - 12:00 ingeboekt.

@Jeroen_dB Supperr!! Noteer ik dat in mijn agenda. Bedankt.

Badge

@Jeroen_dB Bedankt voor het niet inplannen van een monteur! Tussen 10 en 12 uur kwam er niemand. Tot 14 uur geduld gehad. Na veel zoeken op Kpn website telefoonnummer gevonden en gebeld. Er is nooit door jou een service aangemeld. En bedankt 😡😡 ook van je collega als je überhaupt wel bij Kpn werkt. 
 

 

Reputatie 7
Badge +19

Dan is er na het inplannen van die monteur iets hopeloos fout gelopen. Dat is zeer spijtig. Ik post hier natuurlijk niet zo maar dat er een monteur voor je ingepland is. Ik zie dat naar aanleiding van jouw telefoontje inmiddels nu in behandeling is bij onze order afdeling. Die gaan het verder afhandelen nu.