Beantwoord

VDSL of pairbonding

• 6 maart 2017
  • 50 reacties
  • 1368 keer bekeken

Badge
Sinds kort heb ik een Internet Instap aansluiting op mijn adres van max. 12mb (theoretisch 16mb) mijn vraag is of ik ook pairbonding of VDSL kan laten aansluiten om de snelheid te verhogen?
De afstand tussen de Centale is 1474 meter.

Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Joran 27 april 2017, 13:08

Ik heb het nog een paar dagen gemonitord, de metingen lijken nu uitstekend. De snelheid is nog verder omhoog gegaan:
Actuele bitrate down: 92838.0
Actuele bitrate up: 31469.0

En de TV kwaliteit de laatste 48 uur is 100%.

Dit vertelt me dat de acties van de monteur en VolkerWessels positief resultaat hebben gehad. Het signaal van de PC kan ik niet meten omdat dit binnenshuis zit. Hoe staat het daar nu mee?
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dat kun je zelf checken via onderstaande link. Als het volgens deze tool mogelijk is dan kan het eventueel in werking worden gezet.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 7
Dag @cornelis298, welkom op het forum!

Dat kun je op deze site nakijken!
Badge
Dag @cornelis298, welkom op het forum!

Dat kun je op deze site nakijken!
Badge
Betekend een - dat het mogelijk is?
Dit staat ervolgens de link:
lTechnologie
Internet Snelheid
ADSL2+
12 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-
Reputatie 7
Badge +12
Zo te zien is er geen hogere snelheid mogelijk op jouw adres. Aangezien je aangesloten bent op de centrale (ipv een straatkast) is VDSL niet mogelijk. Bonding is alleen mogelijk als er een tweede aderpaar naar jouw woning ligt. En ook dit lijkt niet het geval. Deze technieken zijn dus helaas niet mogelijk op jouw adres.
Badge
Waarom bij mijn beide buren wel allebei VSDL 100mb?
Reputatie 7
Badge +12
Voor het antwoord op die vraag moet je even wachten op RobinFlikkema en/of de Webcare. Die kunnen jou vast vertellen hoe het ervoor staat met de straatkasten in jouw buurt.
Reputatie 7
Ik denk dat we daarvoor ff moeten w88 totdat een moderator dit topic voor je oppakt.
Reputatie 7
Badge +30
Hier klopt allemaal niets van. Fourstack zegt 12 (staat er toevallig bij "GEEN KANVAS"?) maar jij zegt dat de afstand 1400 meter is. Als de afstand 1400 meter is zou VDSL hoogstwaarschijnlijk beschikbaar zijn.

Je zegt dat je buren 100 bij VDSL hebben, dat zou weer betekenen dat zij op een straatkast zitten, via een wijkcentrale haal je die snelheden niet. En dat zou weer betekenen dat jij ook op die straatkast zit, al helemaal als beide(!) buren op die straatkast zitten.
Badge
Nee er staat "geen kanvas" bij maar bij de buren hebben volgens https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ VDSL2* 100mb de afstand volgens Speedtest is 1474 meter!
Reputatie 7
Badge +30
Speedtest hun afstanden zijn ruk.

Ik stelde de vraag misschien niet goed, maar staat het er nu wel of niet "geen kanvas adres"? Je zegt namelijk nee, maar de rest van je zin suggereert dat het er wel staat.
Als er staat dat het geen KANVAS adres is dan is dat de reden dat fourstack geen VDSL beschikbaarheid bij jouw geeft, en heb je waarschijnlijk het verkeerde adres. Bijvoorbeeld omdat er een toevoeging in je adres zit die niet volledig overeenkomt met KPN hun database.
Reputatie 7
Badge +12
Nee er staat "geen kanvas" bij maar bij de buren hebben volgens https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ VDSL2* 100mb de afstand volgens Speedtest is 1474 meter!
Die afstand is niet relevant wanneer jouw buren op een straatkast zijn aangesloten. Deze straatkasten staan namelijk niet in het systeem van "Speedtest". Tevens is jouw post dubbel op te vatten. Staat er bij Fourstack nou wel of niet "Geen KANVAS"?

Edit: Robin was me voor.
Badge

Ik stelde de vraag misschien niet goed, maar staat het er nu wel of niet "geen kanvas adres"? Je zegt namelijk nee, maar de rest van je zin suggereert dat het er wel staat.
Als er staat dat het geen KANVAS adres is dan is dat de reden dat fourstack geen VDSL beschikbaarheid bij jouw geeft, en heb je waarschijnlijk het verkeerde adres. Bijvoorbeeld omdat er een toevoeging in je adres zit die niet volledig overeenkomt met KPN hun database.
Badge

Er staat niets bij!
Badge
De kabel die bij mij binnenkomt word wel via de ISRApunt verdeeld naar mijn huis en het huis van de buren. Er zijn voor de rest geen toevoegingen in de huisnummers.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Cornelis, welkom op het forum! Je kunt inderdaad op Fourstack zien wat er mogelijk is. Het komt soms voor dat in een straat een aantal van de huizen een lagere snelheid kunnen halen dan de rest. Dit ligt dan de structuur van het netwerk, hoe de huizen daar op aangesloten zijn. Soms is die route voor een deel van de woningen langer. VDSL is dan, vanwege die lengte, niet meer mogelijk. Hier kunnen we eigenlijk ook geen aanpassingen in doen. Dit omdat het grootschalige(r) werkzaamheden vergt om dit aan te passen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Cornelis, welkom op het forum! Je kunt inderdaad op Fourstack zien wat er mogelijk is. Het komt soms voor dat in een straat een aantal van de huizen een lagere snelheid kunnen halen dan de rest. Dit ligt dan de structuur van het netwerk, hoe de huizen daar op aangesloten zijn. Soms is die route voor een deel van de woningen langer. VDSL is dan, vanwege die lengte, niet meer mogelijk. Hier kunnen we eigenlijk ook geen aanpassingen in doen. Dit omdat het grootschalige(r) werkzaamheden vergt om dit aan te passen.
Erik, dat hier is niet het antwoord.

• TS zegt dat alle aansluitingen bij elkaar zitten/langs elkaar gaan. Die extra lengte is dus te verwaarlozen.
  • Beide buren halen 100Mbit/s, dat zou betekenen dat de afstand maximaal ~800 meter is en dat zou betekenen dat TS ook van VDSL kan genieten, ook als zijn aansluiting wel (maximaal enkele honderden meters) langer is.
  • Ik geloof niet dat de kabel, richting TS' huis, anders loopt dan die van zijn buren.
Badge
Het is zelfs zo dat de kabel van 1 van mijn buren door mijn huis loopt en 100Mbit/s haalt wat is dan het probleem om mijn huis te voorzien van 100Mbit/s
Badge
Het is zelfs zo dat de kabel van 1 van mijn buren door mijn huis loopt en via het ISRApunt 100Mbit/s haalt wat is dan het probleem om mijn huis te voorzien van 100Mbit/s
Reputatie 7
Badge +28
  • TS zegt dat alle aansluitingen bij elkaar zitten/langs elkaar gaan. Die extra lengte is dus te verwaarlozen.
  • Beide buren halen 100Mbit/s, dat zou betekenen dat de afstand maximaal ~800 meter is en dat zou betekenen dat TS ook van VDSL kan genieten, ook als zijn aansluiting wel (maximaal enkele honderden meters) langer is.
  • Ik geloof niet dat de kabel, richting TS' huis, anders loopt dan die van zijn buren.
Het is zelfs zo dat de kabel van 1 van mijn buren door mijn huis loopt en 100Mbit/s haalt wat is dan het probleem om mijn huis te voorzien van 100Mbit/s

Met dat ^ is het inderdaad vreemd dat er zo'n verschil is. Cornelis, je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je adresgegevens, dan controleer ik dit.
Reputatie 7
Badge +28
@cornelis298: Erik is vrij tot het weekend maar ik zag zojuist een antwoord op zijn mail binnenkomen. De gegevens in Fourstack blijken niet te kloppen. Er is een correctie aangemaakt die morgen of overmorgen wordt verwerkt. Dat betekent dat we vanaf dat moment jouw verbinding kunnen omzetten naar VDSL!

We kunnen dit op twee manieren doen. Ik kan de lijn voor je laten aanpassen, dit duurt ongeveer twee weken. Je kunt ook het pakket upgraden naar het Standaard of Premium abonnement. Door de hogere snelheid van deze abonnementen (tot 60Mb/s) wordt de verbinding automatisch aangepast naar VDSL. Ook dit duurt ongeveer twee weken. Zodra de snelheid in Fourstack is aangepast krijg je in MijnKPN de mogelijkheid het pakket aan te passen.

Laten we de wijziging eerst even afwachten, ik help je daarna graag verder 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dit ziet er al een stuk beter uit 🙂 Als de buren 100Mbit halen verwacht ik dat dit bij jou ook mogelijk zal zijn. De snelheid is nu voorzichtig ingeschat nadat het handmatig is aangepast. Ga voor de zekerheid wel uit van deze maximumsnelheid.

Om de verbinding op VDSL te krijgen kun je, zoals hierboven aangegeven, het makkelijkst een pakketwijziging uitvoeren naar het Standaard-abonnement. Zo wordt niet alleen de lijn aangepast maar krijg je ook direct een hogere snelheid. Ik hoor het graag als ik je hierbij kan helpen!
Badge
Als ik een standaard zou toevoegen raak ik mijn korting kwijt die ik op dit moment heb. Dus kan ik misschien beter naar de KPN shop gaan!
Badge
Vandaag heb ik via de KPN servicedienst mijn abonnement aangepast en ben benieuwd wat de snelheid wordt over 12 dagen. Alvast bedankt voor de moeite en het tot stand brengen van een hogere snelheid op mijn adres en dat na 11 jaar op dit adres gewoond te hebben. met slow internet! 😠
Reputatie 7
Badge +28
Ik was net aan het kijken hoe het zat met het abonnement en toen was er al een pakketwijziging ingevoerd. Grappige timing 🙂 Top dat het is gelukt met korting! De levering staat voor de 24e gepland dus ik ben benieuwd naar je ervaring tegen die tijd!

Reageer