Beantwoord

VDSL of pairbonding

• 6 maart 2017
  • 50 reacties
  • 1388 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Badge
De upgrade is gedaan afgelopen vrijdag 24 maart en de haalbare snelheid is gemiddeld rond de 60 Mbps download en 23 Mbps upload zeer wisselend op welk tijdstip van de dag soms 33.10 Mbps en 26.15 Mbps upload vind de verschillen erg groot en hoop dat het bijgesteld word door de monteur heb morgen een afspraak.
Link naar test: vandaag om 18:30 uur http://beta.speedtest.net/result/6167043097
Reputatie 7
Badge +30
Heb je dit ook wel eens via een andere speedtest gemeten. De HTML5 versie van Speedtest.net wil bij mij soms ook nog wel eens mindere resultaten geven
Badge
Dit is de html5 versie van Speedtest.net via KPN website
Badge
Dit is de html5 versie van Speedtest.net via KPN website
Reputatie 7
Badge +28
Dit is de snelheid die de Experiabox zelf haalt:
Actuele bitrate down: 70628.0
Actuele bitrate up: 24859.0

Komt ongeveer overeen met de meting. Gaat het puur om de upload die afwijkt? Bij het abonnement hoort een snelheid tot 60/6. Vanuit het netwerk wordt de snelheid iets hoger ingesteld (tot 70/30). Ik betwijfel of een monteur dit veel verder kan optimaliseren.
Badge
Het gaat ook over de verschillen in download overdag varieert van 30 Mbps overdag tot 60 Mbps s'avonds en om de WiFi verbinding in huis om die te verbeteren wat de beste oplossing is WiFi of DVS. ?
Badge
Op advies van jullie heb ik de monteur afgezegd (voor eventuele extra kosten die daar bij komen) en ik begrijp dat KPN alleen voor buiten is en binnen zoek je zelf maar uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alvast bedankt.
De slogan: Alles IN EEN en GRATIS monteur kan je dan maar beter achterwege laten. Service op afstand en tot aan de deur.!!!!!!!!!!!!!!!!
Een zeer teleurgestelde nieuw klant.
Reputatie 7
Badge +28
Wat jammer om te lezen Cornelis 😞 Ik was blij dat de upgrade eindelijk geregeld was, maar nu dit. Er is een fout gemaakt bij het inplannen van de monteursafspraak. Gisteren is een storingsmonteur ingepland, geen installatiemonteur.

Een gratis installatiemonteur is altijd mogelijk bij een nieuw abonnement, verhuizing of overstap van Internet naar Alles-in-1. Deze monteur voert een WiFi check uit om het signaal in huis te controleren en te optimaliseren. Als het bereik niet is te verbeteren kan de monteur een WiFi versterker adviseren. Hier zijn wel kosten aan verbonden, wat natuurlijk in goed overleg verloopt. Een installatiemonteur krijgt ruimschoots de tijd om alles goed te installeren en te optimaliseren.

Een storingsmonteur heeft meer opdrachten op een dag en minder tijd om de thuislocatie uitgebreid te controleren. Het voordeel is dat een storingsmonteur op kortere termijn kan komen. Als er geen installatiemonteur is geweest bij een net nieuwe aansluiting hoort dat eerst te gebeuren. Dan weten we zeker dat alles optimaal zit aangesloten.

We kunnen alsnog een installatiemonteur inplannen. Ik begrijp wel dat er zojuist een WiFi versterker is besteld. Wil je daar eerst op wachten?
Badge
Ja, ik wacht eerst wel op de WiFi versterker wat dat voor resultaat geeft!
Badge
Inmiddels heb ik de Wifi versterker ontvangen (donderdag 30/3) en een paar dagen uit geprobeerd maar de resultaten vallen mij tegen het bereik van het signaal van de wifi versterker komt uit op ongeveer 1/3 van het maximale bereikbare 65 Mbit/s. Graag wil ik alsnog een goede installatiemonteur inplannen.
Reputatie 7
Badge +28
De monteur kan hier zeker wat mee. Ik zie dat de afspraak vrijdag is ingepland. Laat je weten hoe het is afgelopen?
Badge
De monteur is afgelopen vrijdag 7-04-2017 langs geweest en meegekeken met de problemen en geadviseerd om een vaste kabel naar de wifi versterker te leggen maar dat is niet mogelijk of een Devolo systeem te kopen. Dus een devolo 1200 systeem aangeschaft in de KPN store en vol verwachting geinstalleerd.
Maar vind dit ook tegenvallen gezien te behalen snelheid 32,64 Mbps op 2e verdieping (afstand ongeveer 6 meter) van de 65 Mbps van de te behalen snelheid op mijn adres bij de experiabox in de meterkast.
Ps. Ik heb het Devolo system (DVS 1200) aangesloten op de Wifi versterker en deze geeft aan een verbinding met 360 Mbits/s op mijn Pc in de Selfcare Tool.
Maar ervan nog steeds haperende en stilstaande beelden op mijn pc in iTVonline dus nog steeds onvoldoende snelheid om goed tv te kijken op mijn Medion Akyoa E4000 E AMD A10 pc.
Graag advies om dit te verbeteren!!! 😞
Reputatie 7
Badge +28
Met de selfcaretool bedoel je de Devolo cockpit? De snelheid van 360Mbit tussen de adapters ziet er wel goed uit. Dit is ruim voldoende voor een TV-stream en de volledige snelheid van internet. Staat de Wifi versterker nu op de 1e verdieping? Is het mogelijk deze eens in een ander stopcontact te testen? Aangezien je de DVS gebruikt is dat wat makkelijker testen dan met een rechtstreekse kabel.

Het probleem lijkt nu de snelheid/stabiliteit tussen de Wifi versterker en de PC te zijn. Heeft de Wifi versterker dezelfde netwerknaam als de Experiabox?
Reputatie 7
Badge +18
Met de selfcaretool bedoel je de Devolo cockpit? De snelheid van 360Mbit tussen de adapters ziet er wel goed uit. Dit is ruim voldoende voor een TV-stream en de volledige snelheid van internet.Dat dacht ik ook, ik heb zelfs nog lager. Maar nog meer dan zat! :$

Alleen heb ik dan wel de 650. Dan zou je zeggen dat de 1200 beter moet zijn. 🙂 Maar bij mij werkt het prima. Vreemd dat het dan bij andere klanten dan misloopt. 🙂
Badge
Nee, met de Selfcare tool bedoeld ik de KPN tool die je kan downloaden van de KPN website: https://www.kpn.com/faq/18652.
Maar die geeft ongeveer hetzelfde resultaat weer!
Badge
Joran schreef: Het probleem lijkt nu de snelheid/stabiliteit tussen de Wifi versterker en de PC te zijn. Heeft de Wifi versterker dezelfde netwerknaam als de Experiabox?

Antwoord: Ja, de Wifi versterker heeft dezelfde naam als de Experiabox!
Reputatie 7
Badge +28
Helder! En is het mogelijk de Wifi versterker te verplaatsen, inclusief de draadloze adapter waarop deze zit aangesloten? Zo kunnen we hopelijk het signaal naar de PC verbeteren. Het probleem bij een PC met ingebouwde WiFi adapter is vaak dat het metaal van de behuizing het WiFi-signaal verzwakt. Daarom is het lastiger om de verbinding stabiel te krijgen. Een optimale plaatsing van de WiFi versterker is daarom nog belangrijker dan bij een smartphone of laptop.

Je kunt ook proberen de PC aan te sluiten met de draadloze adapter in plaats van WiFi. De WiFi versterker kun je vervolgens ergens beneden plaatsen.
Reputatie 7
Badge +28
@cornelis298: Ik ben benieuwd of bovenstaande geholpen heeft, hoe staat het er nu voor? Ik vind het jammer dat het nogal tegen heeft gezeten maar ben ervan overtuigd dat we met deze apparatuur een werkende oplossing kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +18
@cornelis298: Ik ben benieuwd of bovenstaande geholpen heeft, hoe staat het er nu voor? Ik vind het jammer dat het nogal tegen heeft gezeten maar ben ervan overtuigd dat we met deze apparatuur een werkende oplossing kunnen vinden.Ik ben hier ook wel benieuwd naar. 🙂
Badge
Ik heb een TV aangesloten op de draadloze adapter (DVS) en een tv ontvanger, de pc via de Wifi versterker die een download geeft van 25 - 30 Mbps.
Er is vandaag ook een storing verholpen door de buitendienst maar of dat ook een betere en stabielere verbinding geeft weet ik nog niet.
Reputatie 7
Badge +28
De verbinding zelf ziet er na de werkzaamheden beter uit.
Actuele bitrate down: 87660.0
Actuele bitrate up: 31204.0

Gistermiddag was er een storing met TV, maar als ik het goed zie was de storingsdienst toen bezig. Daarna is het signaal 100%. Het lijkt me goed dat we het iets meer tijd geven, hopelijk zijn de problemen nu helemaal verleden tijd 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb het nog een paar dagen gemonitord, de metingen lijken nu uitstekend. De snelheid is nog verder omhoog gegaan:
Actuele bitrate down: 92838.0
Actuele bitrate up: 31469.0

En de TV kwaliteit de laatste 48 uur is 100%.

Dit vertelt me dat de acties van de monteur en VolkerWessels positief resultaat hebben gehad. Het signaal van de PC kan ik niet meten omdat dit binnenshuis zit. Hoe staat het daar nu mee?
Badge
Het signaal van de PC via de Wifi versterker is 32 Mbite/sec upload en 27 Mbite/sec upload. d.d. 28-04-2017 om 19:19 uur
Reputatie 7
Badge +28
En is het nu stabiel? Dat lijkt me het belangrijkste 🙂
Badge
Op dit moment is het redelijk stabiel, .:)

Reageer