Beantwoord

vDSL pair bonding voor ander Providers

  • 10 July 2019
  • 2 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 2
Op dit moment kun je als klant voor pairbonding alleen terecht bij KPN of XS4ALL (ook KPN). Ik ben zelf klant bij T-Mobile Thuis. Ik heb hen gevraagd Waarom T-Mobile geen pair bonding levert over koper. Zij gaven aan dat KPN deze techniek niet beschikbaar stelt voor andere providers. Volgens mij is KPN volgens de ACM verplicht om haar netwerk open te stellen. Waarom houd KPN deze techniek voor zichzelf?
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 July 2019, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @Stefan.1997 ,
het ligt iets genuanceerder.
Pairbonding is een systeem om hogere snelheden te kunnen behalen.
Hogere snelheden dienen te worden ingekocht bij KPN Wholesale en werken dus prijsverhogend.
Providers die bij KPN Internet afnemen hebben dus de keus welke pakketten ze afnemen.
Toen ik vorig jaar bij Telfort kwam boden ze me 18Mbps op mijn huisadres aan terwijl ik bij KPN het dubbele via pairbonding kon krijgen, maar daar was het prijskaartje ook naar.
Telfort, als budgetprovider heeft er voor gekozen via Wholesale geen hogere snelheid in te kopen, c.q.te verkopen.
Duidelijk zo?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Stefan, welkom hier.

Jan-D legt dit goed uit. Het wordt aan alle providers beschikbaar gesteld, we houden niets voor onszelf. Het heeft met de kosten te maken. Ook KPN en XS4ALL kopen als losse providers dit in bij KPN Wholesale, hierin wordt niemand voorgetrokken. Het is een keuze van de providers om dit wel of niet te doen, geen idee dus waarom T-Mobile dit zo heeft geformuleerd.

Hopelijk weet je zo voldoende.