Beantwoord

VDSL2 niet meer beschikbaar

  • 11 November 2019
  • 7 reacties
  • 443 keer bekeken

Beste KPN en Forumleden,

Op dit moment ben ik niet tevreden over mijn abonnement bij de kabelaar en zou ik graag
weer terug overstappen naar KPN. Nu loop ik toch echt tegen een grote tegenvaller aan en
zou graag jullie hulp willen bij dit probleem;

Ongeveer 1,5-2 jaar geleden haalde onze VDSL2+ verbinding eenvoudig 60-70mb/s en zijn er
vanaf de straat nieuwe kabels onze nieuwbouwwoning in getrokken.

Nu zie ik bij het aanvragen dat ik op dit moment net de 13mb/s zou aan kunnen tikken wanneer
ik opnieuw een abonnement aanvraag. Het vreemde is echter het volgende;

Bestaande woningen in de straat (ongeveer 4 huizen verderop) die verder van de wijkcentrale
staan halen volgens de website van KPN op dit moment zo’n 64mb/s down en huizen die net
om de hoek staan (ook nieuwbouw) halen dit ook.

Dit vind ik erg vreemd, aangezien het slechts 6 huizen zijn die deze snelheid niet halen op dit
moment, terwijl dit voorheen wel het geval was.

Er zijn geen werkzaamheden geweest aan de straat, wijkcentrale of andere relevante gebieden.

 

Zou iemand binnen KPN hier eens in kunnen duiken?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 19 November 2019, 14:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Dorpsbewoner, welkom! Wat leuk om te zien dat je weer klant bij ons wilt worden! Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer? Dan kijk ik graag mee naar de mogelijkheden. 

Hoi @Marcia_ ,

Bedankt voor je reactie. Ik de gegevens aangevuld. 

Mvg

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed! Ik zie inderdaad dat je op dit moment 13 Mbit/s zou moeten kunnen halen, maar dat er in 2018, toen er een monteur bij je kwam, een snelheid van 38 Mbit/s gemeten werd. Ik heb de betreffende afdeling de vraag voorgelegd hoe dit kan en zal jou hier op de hoogte houden. 

Reputatie 7
Badge +30

Er wordt naar gekeken, maar ik heb nog geen antwoord op je vraag. Zodra ik die wel heb, kom ik er bij je op terug. Weet dat we er mee bezig zijn :-).

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels heb ik een inhoudelijke reactie ontvangen van de betreffende collega's. Helaas zijn er fysieke aanpassingen aan het netwerk gedaan waardoor er nu geen vdsl meer op jouw adres geleverd kan worden. Waarom precies, is een heel technisch verhaal, maar dit is de samenvatting. Er gaat helaas ook op korte termijn geen verandering in komen. Wat je kunt doen, is je aanmelden voor de nieuwsbrief van KPN Netwerk NL. Mocht er een verandering komen in de mogelijkheden word je op die manier op de hoogte gehouden. 

@Marcia_ Bedankt voor je reactie. Is het dan niet mogelijk om een bestaande (aanwezige) te gebruiken van een ander adres o.i.d.? Ik weet dat het hier een groot kabelbolwerk is ;-).

Reputatie 7
Badge +30

Nee, ik heb expliciet nog even nagevraagd bij de collega, maar het schijnt niet het geval te zijn helaas!