Beantwoord

VDSL2 (snelheidsverhoging)

• 19 januari 2013
  • 8 reacties
  • 8779 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Ik ving hier op het forum ergens iets op over een snelheidsverhoging naar 80mbit, en dat dit eind 2012 gepland stond. Ik heb alles in één Premium. En dit is mijn modeminfo:

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 5.219 / 38.845

DSL-type is VDSL2 maar de download is nog 40mbit.

Wanneer kan ik de snelheidsverhoging verwachten?

icon

Beste antwoord door monnojanssen 21 januari 2013, 10:24

Geen pairbonding mogelijk hoor ik net van KPN. Afwachten dan maar.

Bekijk origineel

8 reacties

Ik dacht precies hetzelfde. Nieuwe klanten krijgen het wel en de bestaande klanten die zelfs meer betalen omdat nieuwe klanten korting krijgen niet.

Ik heb gebeld en gezegd dat er inderdaad is gecommuniceerd dat het eind 2012 zou gebeuren en dat ik het wachten wel beu was en dat ik nu pairbonding wilde of anders naar UPC zou gaan.

1 week later had ik het nieuwe modem in huis en nog een week later kwam de monteur hem gratis aansluiten. Dat is dan wel weer een super service van KPN. Ik zit nu op 64/8 Mbit/s

Succes!

Reputatie 1
Badge
Sorry?

Je gaat mij nu vertellen dat ik als trouwe klant van KPN. Waar ik al jaren alles heb lopen. Mijn TV, Internet, Telefoon en Mobiele telefoon, niet op de hoogte ben gesteld van dit alles en dat ik zelfs een nieuw modem nodig heb hiervoor? En dat KPN mij hiervan niet op de hoogte heeft gesteld?

Dit ga je mij toch niet vertellen? Ik begrijp je hopelijk verkeerd???

Reputatie 1
Badge
Er zit wel logica in dat nieuwe aansluitingen direct pairbonding krijgen, bij een nieuwe aansluiting moet er immers toch een monteur de centrale in om de boel aan te sluiten en dan maakt het niet veel uit of ie 1 of 2 lijnen aansluit.
Blijft natuurlijk wel zuur voor bestaande klanten, je kunt zelf met de helpdesk bellen om een omzetting aan te vragen als je het te lang vindt duren, als het al mogelijk is natuurlijk. Bij mij was bonding niet mogelijk dus ik ben teruggegaan naar Standaard, haal gelukkig wel de volle 40 Mbit.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Monnojansen,

Ik wil graag uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. 
Zou je mij in een privebericht je postcode, huisnummer en naam contractant willen sturen?
Dan help ik je verder.

Met vriendelijke groet,

Danny

Reputatie 1
Badge
Gedaan. :)

Reputatie 1
Badge
Geen pairbonding mogelijk hoor ik net van KPN. Afwachten dan maar.

Nou ben nieuwe klant, vandaag aangesloten maar pair bonding is niet toegepast :(

Juist naar KPN gegaan wegens pair bonding.  

Daarnaast is de latency slechter dan kabel en heeft het modem geen bridge optie.

Laat ik nou bridge nodig hebben wegens een VPN router voor mijn werk.

Op dit moment is die hele verbinding waardeloos voor me, ga meteen ziggo bellen op de opzegging te annuleren anders kan ik niet thuis werken.

Lekker dit....

Reputatie 1
Badge
Het blijkt dat je zelf moet ageren bij de kpn voordat ze iets gaan doen...Heb ook al verschillende malen al aangegeven betreffende pair bonding. Heb een premium abonnement maar geen 80mb/s en het werd toen ook gesteld dat einde 2012 de vaste klanten aan de beurt kwamen.. Ik heb alles van KPN zoals vaste telefoon, mobiel, internet premium, digitenne en kan dus stellen dat ik trouwe klant ben... Maar schijnbaar is een nieuwe klant intressanter...

Ik overweeg alles af te kappen en naar een ander provider te gaan....

Reageer