Beantwoord

Veel gestelde vragen KPN Up

• 1 december 2014
  • 23 reacties
  • 26437 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +12

Let op! Vanaf 1 augustus 2016 stopt KPN met de dienst KPN Up. Klanten ontvangen hierover per 30 maart een brief waarin staat hoe zij hun opgeslagen, foto’s, video’s en bestanden het beste kunnen opslaan en welke alternatieven de klant hiervoor het beste kan gebruiken.

Wat moet je doen om je bestanden te behouden?
Je moet voor 1 augustus je bestanden overzetten naar alternatieve clouddiensten zoals Microsoft OneDrive, Dropbox en Google Drive. Je kan voor meer instructies kijken op: kpn.com/kpnupstopt

Wat is KPN Up?
KPN Up is een dienst waarmee je de mogelijkheid hebt om je persoonlijke documenten, zoals foto’s, video’s en muziek, veilig op 1 centrale plek te bewaren, beheren en zo ook op elk apparaat te bekijken. Je kunt handmatig of automatisch de bestanden uploaden naar KPN Up, zo heb je altijd en overal op elk apparaat toegang tot je persoonlijke bestanden.

Hieronder staan een aantal van de meest gestelde vragen. Voor een compleet overzicht zie deze pagina.

Hoe kan ik KPN Up aanvragen/activeren?
Heb je een internetabonnement van KPN na 1 oktober 2014, dan staat KPN Up standaard aan. Heb je al een internetabonnement van KPN, dan kun je via MijnKPN KPN Up activeren. Na activatie kan het tot maximaal een uur duren voordat je gebruik kunt maken van KPN Up.

Download de App voor iOS, Android of je Windows Phone en installeer deze vervolgens op al je apparaten. Ook kan je naar up.kpn.com.

Wat is de gebruikersnaam en wachtwoord van KPN Up?
De gebruikersnaam en het wachtwoord voor MijnKPN is gelijk aan de gebruikersnaam en het wachtwoord voor je KPN Up account inclusief@kpnmail.nl,@planet.nl,@kpnplanet.nl,@hetnet.nl of@freeler.nl.

De gebruikersnaam voor MijnKPN heb je eerder ontvangen bij je bestelling. Ben je de gebruikersnaam of het wachtwoord vergeten dan kun je hier een nieuw wachtwoord aanmaken of je gebruikersnaam opvragen. Let op: als je het wachtwoord wijzigt, dan wijzig je automatisch ook het wachtwoord van MijnKPN, je hoofd e-mailaccount, Webmail en Hotspots.

Hoeveel accounts krijg ik voor KPN Up?
Je krijgt beschikking over 1 KPN account. Deze kan je op verschillende apparaten, zoals je PC, laptop, tablet of mobiel gebruiken. Ook kan je met meerdere apparaten tegelijkertijd verbinding maken met KPN Up.

Hoe werkt KPN Up?
KPN Up bestaat uit een aantal onderdelen. Je kunt foto’s, video’s of documenten delen via verschillende media. Ook kun je andere Online opslag koppelen aan KPN Up. Voor meer informatie zie deze pagina.

Hoe installeer ik KPN Up of verwijder ik KPN Up?
Zie deze pagina voor het installeren van KPN UP.

Ik heb een storing met KPN Up, wat nu?
Hier vind je een oplossing voor onderstaande problemen:
  • Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, wat nu?
  • De App van KPN Up werkt niet meer, wat nu?
  • Ik krijg mijn bestanden niet te zien, wat nu?
  • Mijn opslag is vol, wat moet ik doen?
  • De video speelt niet af, hoe kan dit?
  • Overstappen van Internet naar Glasvezel
  • Overstappen van Glasvezel naar Internet
  • Welke codecs worden er ondersteund in KPN Up?
  • Welke operating systems zijn ondersteund bij KPN Up?
  • KPN Up in combinatie met Android 2.3.x
Staat jouw oplossing er niet bij, plaats dan een post in dit topic of bel met de telefonische klantenservice op 0800-0402.

Stel je vragen over KPN UP in dit topic.
icon

Beste antwoord door Grietje_ 24 juni 2016, 11:43

Let op! Vanaf 1 augustus 2016 stopt KPN met de dienst KPN Up. Klanten ontvangen hierover per 30 maart een brief waarin staat hoe zij hun opgeslagen, foto’s, video’s en bestanden het beste kunnen opslaan en welke alternatieven de klant hiervoor het beste kan gebruiken.

Je moet voor 1 augustus je bestanden overzetten naar alternatieve clouddiensten zoals Microsoft OneDrive, Dropbox en Google Drive. Je kan voor meer instructies kijken op: kpn.com/kpnupstopt
Bekijk origineel

23 reacties

Hallo...

Sinds een aantal dagen KPN UP geinstalleerd op mijn MAC.

Helaas, zoals zovelen, lukt het mij niet in te loggen. Foutboodschap: system error...

Wachtwoord wijzigen in MijnKPN en dan weer proberen in te loggen: helaas lukt ook niet.

Evenals KPN UP verwijderen en opnieuw installeren. Wat ik ook probeer -- >> geen resultaat.

Wie kan helpen ????????

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

De laatste dagen zijn meerdere meldingen binnengekomen over inlogproblemen met de app en de website van KPN Up. De twee meest voorkomende problemen zijn als volgt:

- je wilt inloggen zonder dat KPN Up aan staat in MijnKPN. Ga naar MijnKPN, log in en zet KPN Up aan.

- je hebt KPN Up al aan staan, maar je logt niet in met het gehele gebruikersnaam. Je dient in te loggen met de zogenaamde suffix achter uw gebruikersnaam: gebruikersnaam@kpnmail.nl of@kpnplanet.nl,@planet.nl of@hetnet.nl.

Update 3-12-2014:  De komende uren worden de getroffen KPN Up accounts opnieuw geactiveerd. Dit neemt enkele uren in beslag. Een groot deel van de getroffen accounts kunnen inmiddels KPN Up weer gebruiken.

Update 2-12-2014: Je kunt op dit moment problemen ervaren met het inloggen op de website van up.kpn.com en de app KPN Up. De leverancier is druk bezig dit te verhelpen. Op het moment dat er een duidelijk oplossingstijd of update beschikbaar is stel ik jullie hiervan op de hoogte.

Nienke 

Lukt mij ook niet. Krijg een schermpje met system error.

Gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevuld!

Reputatie 1
Badge +1
Sinds afgelopen donderdag heb ik me aangemeld voor KPN up. Dit is gelukt en bevestigt via een kpn mail. Inloggen lukt echter niet. Vrijdag gebeld met 08000404, ticket aangemaakt en de belofte: "meneer, u wordt vandaag nog teruggebeld". Ik ben niet gebeld. Vandaag heb ikzelf weer gebeld, met de vraag waarom ik niet gebeld ben. "sja meneer, dat weet ik ook niet hoor, pfff". Nou ja, hij ging navragen en nakijken en kwam blij terug... "Meneer... U wordt vandaag nog terug gebeld..." Ik zeg: "ja, ja...". Jullie raden het al... Ik ben dus niet gebeld. Inloggen lukt ook nog steeds niet, en iemand met verstand van zaken heb ik ook nog steeds niet gesproken. Die ongeïnteresseerde sufkoppen beloven ook maar wat... Ben benieuwd wie de belangrijkste is bij KPN. De klant is dat heel duidelijk niet. Bij UPC was ik dat ook niet, dus dat heeft KPN gemeen met UPC.
Iemand een oplossing om in te kunnen loggen bij KPN up?
Ik heb hetzelfde probleem met inloggen op "up".

Ik kreeg vanochtend een reactie van de helpdesk:

KPN ondervindt momenteel hinder van een storing voor internet en hierdoor heeft ook KPN UP problemen, dit omdat u de bestanden via het internet dient te uploaden. 
Daarom wil ik u verzoeken de storingspagina van KPN in de gaten te houden, zodat u weet wanneer de storing is verholpen.
Indien u daarna nog problemen blijft ondervinden, vernemen wij dit graag van u.

Reputatie 1
Badge +1
Gisteren heb ik een bericht geplaatst die waarschijnlijk te beledigend is geweest, want het bericht is verwijderd. Ik ben het er op zich mee eens ware het niet dat ik het erg jammer vind dat er niet inhoudelijk naar mijn probleem is gekeken. Maar goed, ik ben dan ook maar de klant, mag ik dit wel zeggen? Mijn melding was dat ik niet kan inloggen bij KPN UP, heb het op 3 platvormen geprobeerd niets lukt. Nu lees ik dat de leverancier problemen heeft. Jammer dat KPN hierin een afwachtende houding inneemt, zo lees bij andere berichtgevingen.

Mijn probleem en reden om mijn duidelijk post te noteren is het volgende. Ik heb nu 3x contact opgenomen met de helpdesk, 2x is mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dat is dus niet gebeurd, mag ik dat alstublieft ook als een belediging zien? Hierdoor krijg ik echt het gevoel onbelangrijk te zijn. Censuur vind ik prima, maar luister ook naar de klanten.

Graag ook een oplossing voor het up probleem.

Note Admin:
Je eerste bericht was niet verwijderd maar verplaatst in dit huidige KPN UP topic en zoals je kunt zien heeft Joran daar inmiddels een antwoord voor je geplaatst.

Reputatie 7
Badge +28
Update inlogproblemen: De leverancier test vandaag een mogelijke oplossing voor de foutmeldingen over verkeerde inloggegevens en "System error." Als de test is geslaagd wordt de update vannacht toegepast. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Reputatie 7
Badge +28
Marcellusdus schreef:
Sinds afgelopen donderdag heb ik me aangemeld voor KPN up. Dit is gelukt en bevestigt via een kpn mail. Inloggen lukt echter niet. Vrijdag gebeld met 08000404, ticket aangemaakt en de belofte: "meneer, u wordt vandaag nog teruggebeld". Ik ben niet gebeld. Vandaag heb ikzelf weer gebeld, met de vraag waarom ik niet gebeld ben. "sja meneer, dat weet ik ook niet hoor, pfff". Nou ja, hij ging navragen en nakijken en kwam blij terug... "Meneer... U wordt vandaag nog terug gebeld..." Ik zeg: "ja, ja...". Jullie raden het al... Ik ben dus niet gebeld. Inloggen lukt ook nog steeds niet, en iemand met verstand van zaken heb ik ook nog steeds niet gesproken. Die ongeïnteresseerde sufkoppen beloven ook maar wat... Ben benieuwd wie de belangrijkste is bij KPN. De klant is dat heel duidelijk niet. Bij UPC was ik dat ook niet, dus dat heeft KPN gemeen met UPC.
Iemand een oplossing om in te kunnen loggen bij KPN up?

Ik heb het contact met de helpdesk nagelezen. Ik heb de indruk dat de medewerker nog niet op de hoogte was van de storing, op het moment dat je contact opnam. Het is een zeer kwalijke zaak dat er meerdere malen is toegezegd dat je teruggebeld zou worden, mijn excuses daarvoor. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing, ik hoop je snel goed nieuws te kunnen geven.

Goedeavond,

Ik maak gebruik van KPN Cloud, deze dienst stop. Nu wil ik gebruik gaan maken van KPN UP. Ik kan niet eens inloggen. Ik kies dan vervolgens aan, dat ik mijn password ben vergeten. Ik reset de password en dan ik nog niet inloggen op KPN UP.

Maar wat gaat er gebeuren met de bestanden die ik op KPN Cloud heb staan? Worden deze door KPN overgezet naar KPN UP? Ik word een beetje moedeloos hiervan. Ik weet niet hoeveel passworden en logins heb voor KPN. En weer teruglezen op de site.... Waarom kan het nooit eens een keer GOED gaan?

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Nanda,

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt, Nanda. Op dit moment kun je inderdaad problemen ervaren met het inloggen bij up.kpn.com en de app van KPN Up. Dit is reeds in onderzoek. Updates hierover worden gegeven in het tweede bericht van dit topic.

========================================================= 

Ik vervang KPN Cloud voor KPN Up. Worden mijn bestanden automatisch overgezet?
Helaas, automatische overzetting is niet mogelijk.

Ik heb al een KPN account voor zakelijke Cloud van KPN. Kan ik hiermee ook gebruik maken van KPN Up?
Nee, dit is niet mogelijk. Je krijg KPN Up alleen bij je privé abonnement van KPN.

Nienke

Reputatie 1
Badge +1
Inmiddels is het probleem opgelost.

Vanmorgen nog eens geprobeerd, lukte niet om in te loggen. Weer gebeld met de helpdesk, de jongeman wist me te vertellen dat er vannacht nieuwe software is geinstalleerd en dat vanaf vanaf 10u het testen is gestart.

Ik denk met goede resultaten want ik heb net geprobeerd in te loggen, wat op alle drie platvormen is gelukt nu. Nu onderzoeken hoe het werkt.

Succes en dank.

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

De komende uren worden de getroffen KPN Up accounts opnieuw geactiveerd. Dit neemt enkele uren in beslag. Een groot deel van de accounts kunnen inmiddels KPN Up weer gebruiken.

Nog heel even!

Nienke

HET WERKT........gelukt -> inloggen en gelijk bestanden op KNP UP gezet.

Thanks voor deze extra faciliteit.

Vandaag ook een KPN UP account aangemaakt, inloggen werkt ook niet. Mogelijk is het probleem nog niet opgelost.

Is er een laatste status bekend, of moet je misschien een dag wachten?

Als het een structureel probleem is misschien even melden in de daar voor bestemde documenten

Reputatie 6
Badge +12
Hoi hartogjes56,

Heb je er op dit moment nog steeds last van? Kan je zowel via de app als up.kpn.com niet inloggen? Wanneer dit inderdaad het geval is ontvang ik graag via privébericht je postcode, huisnummer, mobiel nummer en naam van de contractant in een privébericht, dan pak ik het voor je op.

Nienke

==================================== 
Wat is de gebruikersnaam en wachtwoord van KPN Up?
De gebruikersnaam en het wachtwoord voor MijnKPN is gelijk aan de gebruikersnaam en het wachtwoord voor je KPN Up account inclusief@kpnmail.nl,@planet.nl,@kpnplanet.nl,@hetnet.nl of@freeler.nl.

Hoi Nienke,

Ik heb de volgende dag ingelogd en het lukte nu wel, ook via smartphone.

Wat de oorzaak is geweest weet ik ook niet.

Bedankt in ieder geval voor je reactie

Groet hartogjes56

Reputatie 7
Inderdaad, KPN Up lijkt pas de volgende dag te werken.

Dus niet zoals Nienke schreef:

Heb je een internetabonnement van KPN na 1 oktober 2014, dan staat KPN Up standaard aan. Heb je al een internetabonnement van KPN, dan kun je via MijnKPN KPN Up activeren. Download de App voor iOS, Android of je Windows Phone en installeer deze vervolgens op al je apparaten. Ook kan je direct naar up.kpn.com. En klaar! Je kunt nu KPN Up gebruiken.

Maar:

Heb je een internetabonnement van KPN na 1 oktober 2014, dan staat KPN Up standaard aan. Heb je al een internetabonnement van KPN, dan kun je via MijnKPN KPN Up activeren. Download de App voor iOS, Android of je Windows Phone en installeer deze vervolgens op al je apparaten. Ook kan je direct naar up.kpn.com. En klaar! Je kunt morgen KPN Up gebruiken.

Reputatie 6
Badge +12
@wjb: bedankt voor je melding! Na navraag bij de betreffende afdeling blijkt dat het maximaal een uur kan duren na activatie, niet direct of 24 uur, voordat je gebruik kunt maken van KPN Up. Wanneer het langer dan een uur duurt is er iets misgegaan met de activatie. Topic hierbij aangepast.

Heb je een internetabonnement van KPN na 1 oktober 2014, dan staat KPN Up standaard aan. Heb je al een internetabonnement van KPN, dan kun je via MijnKPN KPN Up activeren. Na activatie kan het tot maximaal een uur duren voordat je gebruik kunt maken van KPN Up.

Reputatie 7
Bedankt Nienke voor jouw terugkoppeling, mijn ervaring (en blijkbaar ook die van anderen) is echter anders.

De activatie van mijn KPN up heeft minimaal 9 uur geduurt (en waarschijnlijk ook nog een gedeelte van de tijd waarin ik van mijn welverdiende nachtrust heb genoten).

Toch was de volgende ochtend KPN Up geactiveerd.

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Zijn er nog meer mensen naast wjb en hartogjes56 waarbij de activatie van KPN Up langer dan een uur duurde? Ik verneem het graag!

@wjb: ik ga het inventariseren en leg het bij de afdeling neer ter aanpassing van de KPN pagina's. Bedankt!

Nienke

Reputatie 5
Badge +8
Wow, KPN, volgens mij zijn jullie op dit moment de enigste provider wat sterk omhoog gaat in de lijn qua verbeteringen en gemak, mijn complimenten!! Keep up the good work!

Reputatie 4
Badge +3
Beste KPN

Ik gebruik windows 8.1 op mijn laptop, die een 128GB SSD heeft als c: disk. Daarnaast heeft hij een 600GB HD voor data. Ik wil dus niet dat de desktop client van KPN Up de "Mijn KPN Up" folder op de c: schijf plaatst, wat als default-instelling wel zo gebeurt.

Bij dropbox en surfdrive mag ik zelf bepalen waar de locale kopieën staan, maar bij KPN UP krijg ik dat niet voor mekaar.

Ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is. Mijn vraag is dus: hoe zorg ik ervoor dat KPN UP van mijn c: drive afblijft?

Alvast dank.

Badge +5

Reageer