Veel lagere internetsnelheid dan beloofd

  • 15 January 2013
  • 2 reacties
  • 8684 keer bekeken

Goedemorgen,

Voordat ik in de wacht ga hangen bij de klantenservice, is er wellicht hier iemand die me verder kan helpen.

Sinds mei 2012 maken we gebruik van Alles-in-een standaard, met een beloofde internetsnelheid van max. 40Mb/s. Tot op heden kom ik echter niet boven de 18Mb/s uit, meestal blijft de snelheid volgens diverste speedtests hangen rond de 12Mb/s. Beetje jammer, want dat was nu net een van de redenen om over te stappen.

De Experiabox hangt rechtstreeks aan het ISRA-punt, de snelheid is zowel bedraad als draadloos gemeten.

Overigens heb ik het forum eindelijk weten te bereiken met een nieuwe account, inloggen met de MijnKPN gegevens is een drama...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

je internet valt ALTIJD lager uit, al hoop ik niet dat het standaard 60% is bij KPN.

waar test je je speedtest?

en wil je svp eens een screenshot uploaden van je resultaat van: www.speedtest.net ?

zet overigens ook even ALLE mobiele telefoons, ipads, laptops, smartvs en andere internet apparaten UIT

het is namelijk zo dat je TOTAAL 40MB hebt, en niet op ieder apparaat 40MB.

daarin speelt nog mee: je kabel (knelpunten/knikken)

hoe LANG je kabel is (of je draadloos van de router af is).

of je router ver van het kastje in de woonwijk staat. ect ect

Reputatie 6
Badge +9
Even een aanvulling op bovenstaand".

Waar mogelijk levert KPN de beloofde maximale 40 mbit netto, wat inhoudt dat ze ruim boven de 52 mbit leveren op profiel 17b. Dit omdat ze dan na aftrek van je 2 decoders rond de 40 mbit aan download overhebt.

Als voorbeeld, dit trek ik over een draadloze verbinding op mijn laptop nu terwijl ook 1 van de 2 decoders aanstaat op HD zender.



Verder is het idd van belang hoever je van de centrale zit, of je op VDSL of op ADSL2 zit, hoelang de kabel tussen ISRA en modem is.

Zolang KPN met jou abbo meer levert dan 8 mbit down voldoen ze nog aan de voorwaarden helaas.