Vraag

veel slechter internet na werkzaamheden in de wijk

  • 13 May 2019
  • 6 reacties
  • 589 keer bekeken

Enige tijd geleden krijgen wij de aankondiging dat KPN het netwerk in onze wijk ging verbeteren, hierover waren wij erg enthousiast. Een poosje na deze aankondiging ondervingen wij enkele problemen met het internet. Zo'n 3 keer per dag vloog de verbinding er uit voor ongeveer 5 minuten, wij gingen er van uit dat dit kwam door de werkzaamheden, prima dat kunnen we begrijpen. Afgelopen week kregen wij nog een kaart in de bus waarop dit keer werd aangegeven dat de werkzaamheden afgerond waren, echter zijn mijn problemen met het internet hierna alleen maar erger geworden. Het internet valt nog altijd ongeveer 3 x per dag uit, maar nu is het in plaats van 5 minuten geen internet, vaak een half uur tot een uur. En wanneer het wel werkt is het vaak tergend langzaam.

Ik heb de diverse handelingen zoals het resetten van de router e.d. al meerdere malen tevergeefs doorlopen. Alles wijst er op dat het enige wat ik kan doen wanneer het weer gebeurd, is hopen dat de "storing" niet te lang duurt . Volgens de KPN postcode checker is er overigens geen sprake van storingen op de momenten dat ik problemen ervaar.

Kortom, zeer frustrerend. Wat is de oplossing? Welke informatie moet ik aanvullen om tot een goede oplossing te komen?

Mvg Luc

6 reacties

Badge +19
Dat klinkt niet best!!! Een kpn medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen aan de slag. Je gegeven zijn alleen zichtbaar voor de medewerkers en jezelf.
Reputatie 7
Badge +16
Ik zou eerst voor de zekerheid het modem een factory reset geven, als dat niet helpt raad ik aan om je klantgegevens in je profiel in te vullen want dan lijkt een lijnmeting toch wel handig.

Heb je de problemen bedraad getest? Dit gezien dit toch de beste test resultaten geeft en 't minst storingsgevoelig is.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum @Luc.k! Goed dat je het hier meldt, dit is uiteraard niet de bedoeling van verbeteringen aan het netwerk. Kun je jouw profiel nog aanvullen met je gegevens? Dan kijk ik de lijn na en gaan we op zoek naar een oplossing.
Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik heb het internet niet bekabeld getest, echter is mijn TV ontvanger wel bekabeld en de televisie werkt ook niet gedurende de beschreven " storingen". Daarnaast zou wifi het gewoon moeten doen natuurlijk. Bij de volgende storing zal ik zeker de factory reset gaan proberen, maar tot mijn (enigszins positieve) verbazing is het probleem vandaag nog niet voorgekomen.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie wat je bedoelt. De laatste week was er instabiliteit maar de verbinding lijkt nu prima. Als er iets verkeerd is gegaan bij het onderhoud hebben mogelijk meerdere mensen hier last van gehad. Het kan zijn dat een monteur dat probleem gisteren heeft verholpen waardoor jij nu ook een stabiele verbinding hebt. Zullen we het een paar dagen aankijken? Als er wel weer uitval is, laat het direct weten. Dan zoeken we dit verder uit.
Reputatie 7
Badge +28
@Luc.k: De verbinding ziet er sinds het vorige bericht weer stabiel uit in metingen. Ervaar jij dit ook zo?

Reageer