Veel te lage internetsnelheid

• 30 maart 2015
  • 44 reacties
  • 887 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Mijn internetsnelheid ligt volgens speedtest op 10000mbps,met een top van 14500 en een dal van 7500.

Dat is veel lager dan de 41000 die ik volgens u opgave zou kunnen halen die ik een aantal maanden terug ook gewoon haalde.

Vorige week was dit ook zo en toen heb ik getest met alle aangesloten apparaten uit,behalve de pc waar ik de speedtest op deed natuurlijk.

Met deze heb ik destijds na mijn pakketwijziging ook een test gedaan en toen haalde ik de snelheid wel.

44 reacties

Reputatie 7
Allereerst moet je ff zeker weten wat op je adres haalbaar is. dan kan op deze site.

Daarna kun je in de ExperiaBox (http://192.168.2.254) kijken wat je actuele snelheid is (Actual). Dat is de snelheid waarbij de ExperiaBox zonder veel problemen z'n diensten kan leveren. Die snelheid moet ongeveer (afgerond) overeenkomen met wat je op je adres haalbaar is en zou je bekabeld ook ongeveer moeten kunnen halen. Laat je 't resultaat ff weten?

Reputatie 2
Badge
Oeps,ik schrijf mbps,maar dit moet kbps zijn!

Reputatie 2
Badge
Even iets uit een posting in een ander topic:  (posting is van 25-3)

Zojuist op speedtest een meting gedaan,maar ook dat is lang niet volgens mijn abonnement,varieert tussen de 8450 kbps en 14850 kbps.

Met 1 pc in werking met alleen firefox open op speedtest,de beide itv-ontvangers uit,een cat5e kabel van slechts 3 meter tussen de router en pc.

De netwerkkaart van de pc heeft toen ik net op 'alles in 1 standaard' ben overgestapt gewoon de beloofde snelheid (41000 kbps) gewoon gehaald.

Ik zit hier op slecht 980 meter van de centrale.

Ook is er pairbonding bij mij geïnstalleerd.

Een week terug,gaarne voor het einde van de week antwoord.

Tag toevoegen...
Reputatie 1
Hallo Satneef,

Ik weet niet of bij jou ook sprake is van pair bonding, maar brandt op jouw modem toevallig het lampje 'broadband' oranje?

Reputatie 2
Badge
Alles groen en nog steeds veel te traag.

Zelfs na een reset van het modem.

Deze kwam zelfs heel moeilijk online,moest er ook nogeens de stroom afhalen)

Ook is mijn wifi heel slecht,terwijl ik toch de enige op kanaal 8 ben,zelfs 7,9 en 10 zijn vrij.

Of er sprake is van pairbonding,ach.....(lees het nogeens)

Reputatie 2
Badge
Nou,bijna alle lampjes,WPS,upgrade en ECO niet

Reputatie 1
Satneef schreef:
Of er sprake is van pairbonding,ach.....(lees het nogeens)

De enige verwijzing naar pair bonding vind ik in het stukje door jou gekopiëerde tekst. Ik ga er nu dus vanuit dat deze tekst ook over jouw verbinding gaat (dit was niet helemaal duidelijk :P).

Het lampje 'broadband' brandt groen, dus beide lijnen zijn nog 'up'.

Heb je Henk's suggestie al gedaan? Even inloggen in de Experia Box via http://192.168.2.254 om de werkelijke snelheid van je lijn te kunnen zien.

Reputatie 2
Badge
Dit staat er op die pagina:

VDSL:  CONNECTED
Mode:  PROFILE_8B
Download:  46058 Kbps.
Upload:  6500 Kbps.

En dit staat er op speedtest:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland
KlaarGegevens opgeslagen ? 872.2 KByte/sec
                (=6978 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen
KlaarGegevens opgeslagen ? 239.7 KByte/sec
                (=1918 kbps)
Reputatie 7
Zou jij eens een KPN Speedtest kunnen doen vanaf een bedraad aangesloten PC en een screenshot van het resultaat hier posten?

Reputatie 2
Badge
@ WJB Speedtest.nl is betrouwbaar genoeg en ik zie en merk het nog aan een aantal andere dingen dat mijn snelheid te laag is.

Reputatie 7
Jammer, het was een kleine moeite om te doen, maar ok.

Weet wel dat de bottleneck niet binnen het KPN netwerk hoeft te liggen, vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Satneef,

Jammer te horen dat je problemen hebt met je internetsnelheid. Ervaar je deze problemen op het moment nog steeds? Ik heb je lijn doorgemeten en er komt ongeveer 47 Mbit binnen op je modem.

Als je dan ook een fors lagere snelheid meet, zit het probleem ergens vanaf het modem. Ik begrijp uit je berichten dat je bekabeld gemeten hebt. Zou je voor de volledigheid ook nog eens willen meten met de speedtest hier?

Je gaf ook al aan dat de lampjes allemaal groen branden. Kun je voor de zekerheid nagaan of de kabels nog allemaal goed zijn?

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 2
Badge
Getest op 3 andere sites:

My spedtest,Adslspeedtest en breedbandwinkel en ik kom rond de 26 mbit download en 5,5 upload.

Op diverse manieren getest:

Eerst met mijn laptop met switch,toen zonder met lange netwerkkabel rechtstreeks op de experia,toen met een nieuwe kabel van 1 meter rechtstreeks op de experia op de poort waar normaal gesproken mijn desktop op staat.(poort 3)

Daarna met de netwerkkabel van mijn desktop op poort 3.

Toen met mijn desktop op poort 3 met een andere vrij nieuwe kabel,daarna met de kabel die er normaliter ook tussenzit.

Alle resultaten waren vrijwel hetzelfde.

Alle gebruikte netwerkkabels zijn cat5e of cat6 en alle overige aparatuur stond uit.

Getest in zowel Internet explorer als in firefox onder windows 8.1

Met Firefox ook nogeens onder Mageia4 linux.

in beidegevallen ook nogeens met maar 1 tabblad in 1 venster.

Reputatie 7
En waarom nou niet gewoon even een screenshotje van die pagina die je nu al twee keer als link aangeboden is.

Wat is er nou zo moeilijk om dat even te doen.

Doe nou die KPN Speedtest en plaats hier een screenshot van het resultaat.

Reputatie 2
Badge
Wegens ervaringen uit het verleden gebruik ik,weliswaar bij een andere provider maar toch, liever een andere test.

Tevens vraag ik mij af waarom je zo op die van kpn zit te wijzen,werk je er ofzo?

Of heb je aandelen?

Nogeens getest met de beide tv-boxen van de stroom af en nu kom ik op 28 mbit

Reputatie 7
Als jij wilt bewijzen dat de snelheid die bij jou binnenkomt anders (lager) is dan de actual rate die op jouw Experia Box aangegeven wordt, dan is er maar één site die je hiervoor kunt gebruiken en die is je nu drie keer aangereikt.

Elke andere speedtest site ligt buiten het netwerk waar KPN zeggenschap (invloed) op heeft en daarmee kan de bottleneck dus ook buiten het KPN netwerk liggen.

Ik krijg bijna het gevoel dat jij via die KPN Speedtest gewoon zo'n 45Mbps meet.

Zo niet, plaats dan die screenshot als je echt "druk" op KPN wilt zetten om je te helpen.

Ook ik kan met speedtest.net makkelijk een server kiezen waar mijn download niet boven de 100Mbps komt, terwijl met een andere server wel de volle 500Mbps gehaald wordt. Dat zegt me dus niet zo veel, de KPN Speedtest echter wel.

Reputatie 2
Badge
ok WJB,bewijs jij maar eens dat de test van KPN wel de juiste snelheid aangeeft.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Satneef,

Wij vragen om een test via de KPN speedtest omdat deze volgens specificaties van onze technische dienst is gemaakt. Hierdoor wordt een resultaat op die speedtest ook zonder problemen door hen geaccepteerd. Andere speedtests zijn zij niet bij betrokken. En hoewel die speedtests over het algemeen net zo betrouwbaar zijn, geniet voor troubleshooten onze speedtest de voorkeur.

Ik zou dan ook toch graag daar een resultaat van zien, als die overeenkomt met de andere metingen, kan ik de technische dienst aansturen.

Zou je in dat geval in privébericht je 06-nummer willen doorsturen plus een aantal dagen en tijden waarop een eventuele monteur zou uitkomen?

Groet,

Erik

Reputatie 7
Jammer van jouw "onwil".

Helaas zal ik dan ook het met jou "meedenken" hier stoppen, het heeft blijkbaar geen zin.

Jouw Experia Box geeft aan dat de actual rate (downstream) zo'n 46Mbps is.

_ geeft aan dat er zo'n 47Mbps bij jou binnenkomt.

Twee indicaties dat de snelheid tussen jouw Experia Box en de centrale infrastructuur van KPN goed lijkt te functioneren.

Twee mensen die tijd besteden om jou te helpen en jij bent blijkbaar niet bereid iets "terug te doen" voor verdere analyse van het probleem.

Is het misschien inderdaad zo dat jij "gewoon" 45Mbps meet via die site?

Reputatie 2
Badge

"Helaas zal ik dan ook het met jou "meedenken" hier stoppen, het heeft blijkbaar geen zin"

Goh,wat jammer nou....

Je hebt trouwens nog niet bewezen dat de KPN test wel goed is,ik wacht af.....

Ik schreef trouwens dat ik nog meer redenenen heb om aan mijn snelheid te twijfelen.

Zelf getest door iets te downloaden bij een betrouwbare server bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Ik dacht dat we hier jouw issue behandelen.

Ik dacht ook dat ik al aangegeven heb dat ik via speedtest.net eenvoudig een server kan kiezen waar ik maar 100Mbps download heb terwijl met een andere server via speedtest.net wel gewoon de volle 500Mbps gehaald kan worden.

Als jij wilt dat KPN aandacht besteedt aan jouw issue, dan zou ik toch maar die kleine moeite doen om hier een screenshot te posten van een KPN Speedtest.

Reputatie 2
Badge
@KPN let maar niet op WJB.

Blijkbaar moet ik perse uw test doen,terwijl ik gewoon de zaak goed bekeken,bestudeert en getest heb en is hij bang dat elke andere test mogelijk toch wel goed is.

Zelfseen eigen download niet.(toch de ultieme test.)

Reputatie 7
Dom, dom, dom.

Zowel jouw Experia Box als de meting van _ geven aan dat er zo'n 46Mbps bij jou binnenkomt.

Voor KPN zal daarmee de case waarschijnlijk gesloten zijn, ook Erik heeft je gevraagd om een meting via die site.

Als blijkt dat zo'n KPN Speedtest beduidend lagere waarden aangeeft, dan zal een medewerker van WebCare er als de kippen bijzijn om jou verder te helpen.

Als blijkt dat met de KPN Speedtest ook zo'n 45Mbps gehaald wordt dan is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat dit issue niet veroorzaakt wordt door een component waar KPN enige invloed op kan uitoefenen.

Aangezien jij blijkbaar niet bereid bent om het resultaat van een KPN speedtest hier te delen, ben ik bang dat ook WebCare zal zeggen dat ze al het mogelijke gedaan hebben om jou te helpen, maar dat de metingen aangeven dat de snelheid wel gehaald wordt en dat is dan waarschijnlijk nog terecht ook.

Reputatie 2
Badge
Inmiddels zie ik reden waarom het maar goed is dat ik een andere test gebruikt heb......
@KPN Laat u maar het is zo September!

Gewoon eerlijk hou ik van...

Reputatie 7
Och, meneer meet gewoon 45Mbps via KPN Speedtest en gaat nu dreigen terwijl hij blijkbaar het probleem toch ergens anders moet zoeken.

Sorry hoor, ik kon het in dit geval niet laten.

Reageer