Veel te lage internetsnelheid

• 30 maart 2015
  • 44 reacties
  • 794 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 2
Badge
geloof me je bent te positief over KPN.

En wil je stoppen met dingen te beweren die niet waar zijn,ik heb namelijk nergens beweerd dat het aan het netwerk van KPN ligt.

Je hoeft me niet helpen,ik ben kapabel genoeg om mezelf te redden

Bovendien zag ik hier op het forum een aantal van jou postings die ook niet kloppen en allemaal in het voordeel van KPN.

1 uit 2013 waarin je beweerd dat er geen routers met een wan poort zijn,behalve die van KPN.

ik heb even bij een winkel op de site gekeken,nou,kiest u maar en bovendien weet ik zeker dat er al in 2013 routers waren met een wan-poort.

Ik zie gewoon meerdere reden dat de snelheidsmeting niet klopt.

Reputatie 7
Oei, dat is dan wel een hele domme fout van me :$ dat ik geschreven heb dat er geen andere routers zijn met een WAN poort dan Experia Boxen. Met name omdat ik al vele jaren routers bezit met een WAN poort.

Kan je een link plaatsen naar dat bericht, dan zal ik het direct corrigeren.

Je maakt me overigens wel nieuwsgierig waarom het goed is dat jij een andere test gebruikt.

Kan je een tipje van de sluier oplichten?

Wat meet je nu overigens via die KPN Speedtest?

Reputatie 2
Badge
kpn Dus je hebt echt 47mbit gemeten?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, specifiek meet ik op dit moment 47164 kbps down en 6654 kbps up.

Zoals ik eerder vandaag aangaf kan ik de technische dienst wel aansturen en aangeven dat jij deze resultaten niet haalt op een snelheidsmeting. Bij voorkeur zou ik dan wel graag, in aanvulling op de eerdere metingen die je al gedaan hebt, een KPN speedtest meting zien.

Zij voeren dan verdere meting uit en kunnen, indien nodig blijkt, dan verdere stappen ondernemen. Mocht je dit willen, ontvang ik graag je 06-nummer :)

Groet,

Erik

Reputatie 2
Badge
Zojuist uw test gedaan en ik kom op 43,8 mbit.

Getest met een usb2 netwerkkaartje.

En de maximum snelheid van een usb2 poort is theoretisch weliswaar 100 mbit,maar komt in de praktijk nooit boven de 30 mbit.

Bovendien zou ik,volgens u eigen opgave,ongeveer 41 mbit halen en dat is toch aardig lager dan de door u gemeten 47.

Reputatie 7
Badge +13
Satneef, even een tip van mij, wees eens vriendelijk tegen mede forum leden.

Zij proberen gewoon te helpen. 

Maar helaas lees ik dit bij jou vaker, ik vraag me af waarom.

Reputatie 7
Satneef schreef:
Zojuist uw test gedaan en ik kom op 43,8 mbit.

Getest met een usb2 netwerkkaartje.

En de maximum snelheid van een usb2 poort is theoretisch weliswaar 100 mbit,maar komt in de praktijk nooit boven de 30 mbit.

Bovendien zou ik,volgens u eigen opgave,ongeveer 41 mbit halen en dat is toch aardig lager dan de door u gemeten 47.

Ik zou zeggen, wees blij met die extra snelheid, blijkbaar is die zelfs boven verwachting.

Overigens heeft een USB 2.0 een theoretische maximale snelheid van 480Mbps waarbij in de praktijk zo'n 280Mbps ofwel ruim 30MBps realistisch is.

Reputatie 2
Badge
Als ik ervoor kies om een snelheidstest te doen op een andere site dan die van KPN en waarvan ik weet dat deze betrouwbaar is dan is dat mijn keuze en wil ik niet door anderen gedwongen worden om die van KPN te doen.

Ik ben in September overgestapt naar alles-in-1 standaard en in September haalde ik volgens speedtest.nl die snelheid ook en die site gebruik ik al jaren om de snelheid te testen en werd de test nogeens bevestigd door wat downloads en nu het negatief uitvalt voor KPN zou de test dus niet meer kloppen? en wordt ik gedwongen hun test te doen.

Die snelheid,47mbit,heb ik nog nooit gehaald.

ik twijfel nog steeds aan de kpn test en dat is niet zomaar.
@kpn laat u maar!

Reputatie 7
Satneef schreef:@wjb Die snelheid,47mbit,heb ik nog nooit gehaald.

ik twijfel nog steeds aan de kpn test en dat is niet zomaar.

Dat jij die volle 47Mbit/s niet zult halen geldt zo ongeveer voor iedereen, er is altijd een stukje overhead die dus wel in die communicatiesnelheid (actual rate) opgenomen is, maar daarmee nog geen onderdeel is van de effectieve downloadsnelheid.

Je geeft aan dat je nog steeds twijfelt aan de KPN Speedtest en mijn vraag is dan waarom je daar aan twijfelt?

Ik heb ook wat zinsneden uit jouw vorige posts bij elkaar opgeteld en ik hoop niet dat ik jouw (niet uitgesproken) gedachten goed interpreteer.

"Inmiddels zie ik reden waarom het maar goed is dat ik een andere test gebruikt heb......

Gewoon eerlijk hou ik van..."

"Ik zie gewoon meerdere reden dat de snelheidsmeting niet klopt."

"Getest met een usb2 netwerkkaartje.

En de maximum snelheid van een usb2 poort is theoretisch weliswaar 100 mbit,maar komt in de praktijk nooit boven de 30 mbit."

Het zou een gevaarlijke gedachte zijn die, als dat waarheid zou zijn en uit zou komen, zal leiden tot zeer grote schadeclaims en ik geloof dan ook niet dat je het daar moet zoeken.

Realiseer je wel dat we hier praten over "communicatiesnelheden", die (helaas) door KPN (en andere providers) als download- en upload snelheden vermeld worden. Men zou hier beter over downstream- en upstream snelheden kunnen praten.

Dat je met dezelfde snelheid een volledig bestand zal kunnen downloaden is een illusie, hoger dan 80% van die snelheid zal je sowieso niet komen (overhead) en daarbij moet je je ook realiseren dat voor het downloaden van een bestand ook weer berichtjes terug gestuurd moeten worden om aan te geven dat het volgende blok aan data verstuurd mag gaan worden. (Dan staat de download dus even stil en dit gebeurt ook nog eens met een snelheid die beperkt wordt door jouw upstream snelheid.)

KPN en ook alle andere providers duiden dus de communicatiesnelheid aan en de minst betrouwbare meting om de communicatiesnelheid te bepalen is het downloaden van een bestand.

Ja, de consument verwacht dit eigenlijk als downloadsnelheid (hetzelfde woordje als in de advertenties van KPN) en daar wringt dus de schoen.

Even goede vrienden, maar wat ik je wel mee wil geven is dat het veel beter is om een vraag te stellen, dan om een mening te blijven uiten. De beste manier om een antwoord te krijgen is door een vraag te stellen. ;)

Alhoewel, ik heb dat linkje naar mijn domme fout nog niet gezien. ;)

Edit:

Weet je dat ik op mijn 500Mbps glasvezel verbinding via speedtest.nl downloadsnelheden haal variërend van 15Mbps tot 100Mbps, terwijl luttele seconden ervoor en erna bij speedtest.net (ook geen KPN) 511Mbps gehaald wordt.

Reputatie 1
Je snelheid testen via de al zeer lange tijd verouderde Speedtest.NL heeft geen nut, want daaruit kan je geen enkele conclusie trekken. Het testbestand bij die Speedtest is namelijk maximaal 1MB, met snelle verbindingen van tegenwoordig is er met zo'n dergelijk klein bestand geen speedtest uit te voeren. Eigenlijk zouden ze die website offline moeten halen omdat er nog steeds mensen naar toe gaan en denken dat er iets verkeerd is met hun verbinding :D

De KPN speedtest is wat dat betreft een stuk beter, ook kan je redelijk betrouwbare speedtesten uitvoeren op www.speedtest.net gewoon een aantal verschillende locaties uitproberen.

Reputatie 7
Badge +13
Satneef, ik bedoelde de manier waarop jij regelmatig reageert op mede forumgebruikers.

Lees je eigen reacties eens goed door.

Ik hoop dat je dan ziet wat ik bedoel

Wat betreft snelheid testen, er zijn genoeg goede en betrouwbare.

Reputatie 2
Badge
Ik weet niet wat jij negatief vindt,maar de enige keer dat ik echt negatief reageerde was bij het toevoegen van SBS9.

Verder had ik wat opbouwende kritiek over het toevoegen van een tweede,Engels,geluidsspoor bij bepaalde zenders,volgens een aantal was dit niet mogelijk.

Nou is IPTV ook volgens de DVB-standaard (DVB-iptv) net als terrestrisch(dvb-t,dvb-t2),Satelliet (DVB-S,DVB-s2) en kabel (DVB-C),dus moet het wel mogelijk zijn.

Voorts ben ik behulpzaam.

In het topic 'Suggesties en informatie over de KPN ITV zenders' zet ik regelmatig zenders die ook interessant zijn,ook al vind ik ze zelf niet altijd goed.

Voorts is het KPN zelf die negatieve reakties oproept:

Duits pakket,nog steeds kan ik die niet met 6 gratis maanden aktiveren.

Toevoegen van HBB-tv op IPTV gevraagd en er werd gereageeerd door klantenservice dat het doorgegeven is en daar heb ik niets meer over gehoord (hint,Ziggo/UPC begint er nu ook mee)

Dus jouw bewering met regelmatig erin klopt niet

Reputatie 2
Badge
Ok,even speedtest.net gebruikt: 37,04 down   5,38 up

Die van KPN: 43,0 down   5,6 up

Toch een verschil.

Die van speedtest.net wordt ook aangeraden door de consumentenbond.

Gebruik ik die voortaan.

Reputatie 7
Heb je al verschillende servers gebruikt?

De snelheid kan (zoals ik eerder al aangaf) verschillen per server, gebruik anders in ieder geval de server van Solcon in Dronten.

Reputatie 6
Badge +9
Speedtest.net is een RELATIEF betrouwbare snelheids test, MITS je die op verschillende servers uitvoert. (mijn persoonlijke mening)

Iedereen met een eigen server kan zich daarop aanbieden, gevolg daarvan is dat je tegen de maximale capaciteit van de server aan loopt.

Voorbeeld: ik ben gezegend met een 100/100 glasvezel verbinding.

Nu zijn er hier in de buurt een aantal servers te vinden die mijn snelheid niet aan kunnen, gevolg ik zou bedraad op mijn macbook pro "maar" 45 mbit down/ 12 mbit up hebben.

Als ik test via andere, meer betrouwbare servers van grote hosters ed dan haal ik netjes 100/100.

Dus prat gaan op 1 server doe ik al lang niet meer bij speedtest.net. Het is wel een feit dat deze speedtest ten opzichte van andere testers relatief betrouwbaar is.

EDIT: Ik zie dat wjb me voor was. in mijn ogen ook een goede server naast die van Solcon is de server van Daltcore te Hoogeveen.

Reputatie 2
Badge

Heb je al verschillende servers gebruikt?

De snelheid kan (zoals ik eerder al aangaf) verschillen per server, gebruik anders in ieder geval de server van Solcon in Dronten.

Zie je wel,nu het nog steeds negatief is voor KPN blijf je mijn test in twijfel trekken.
@Joop Zie je nu wie hier negatief is?
Reputatie 7
,

Mag ik zeggen dat ik jouw reacties soms echt niet begrijp.

In mijn vorige bericht stel ik jou gewoon een vraag en geef je daarbij een tip om een bepaalde server te gebruiken die voor mij goede resultaten geeft.

Hier zit geen enkele ondertoon in om jouw test in twijfel te trekken.

Onderstaand een extreem voorbeeld van snelheden die ik via speedtest.net kan meten op mijn 500Mbps glasvezel verbinding.

https://

https://

De oorzaak hiervan ligt echter niet bij KPN, maar ergens in de infrastructuur tussen het door KPN beheerde gedeelte en de gebruikte server.

Ik hoop dat je toch echt een keer tot inkeer zult komen en in plaats van je negatief op te stellen jegens anderen, ook eens gaat kijken of je wellicht kan leren van anderen. Ik neem overigens aan dat je in de afgelopen 24 uur al een hele hoop geleerd hebt. :D

Daarnaast zou ik zeggen, lees eens een flink aantal van mijn berichten en je zult zien dat ik misschien wel tot één van de meest critische forumleden behoor als het gaat om de diensten en met name de dienstverlening van KPN.

Ik zal mij echter niet zomaar critisch uitlaten, daar moet dan wel een reden voor zijn en die heb ik in dit topic nog niet gevonden.

Reputatie 7
Poeh hé, alleen van die onderste snelheid kan ik al stik jaloers worden :manfrustrated:

Reputatie 7
Sorry Henk, ik heb (speciaal om jou niet tegen de borst te stuiten) nog gezocht naar een server die een nog lager resultaat geeft, maar helaas heb deze ik niet gevonden. ;)

Reageer