Beantwoord

Veel te lage MB aan downloadssnelheid: hoe komt dat?

  • 20 July 2021
  • 15 reacties
  • 248 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Hallo,

wij hebben een abbonement van 50 mb download snelheid.

ik ontvang gemeten op een playstation 5 met bekabeld internet maar 37 mb

met wifi zelfs maar 27 mb

 

Waarom zo laag?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 July 2021, 14:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @E.e  je hebt een abo TOT 50Mbit/s, dat is de maximaal theoretische snelheid die haalbaar is, maar hoe verder je van de centrale woont hoe langzamer de snelheid wordt. Kijk eens wat er op jouw adres maximaal geleverd kan worden via onderstaande link:

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Even postcode en huisnummer en eventueel toevoeging ingeven en je weet precies wat er (binnenkort) op jouw adres leverbaar is.

Bekabeld meten met 1 pc rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, dan krijg je een juiste waarde.

 

 

Hallo Jan bedankt voor je antwoord,

 

hij geeft aan dat 48mb de max is.

dan is 37 nog aan de lage kant of ?

ik merk namelijk met games problemen.

Hallo Jan bedankt voor je antwoord,

 

hij geeft aan dat 48mb de max is.

dan is 37 nog aan de lage kant of ?

ik merk namelijk met games problemen.

Hallo @E.e , je zou de modem eens een fabrieksreset kunnen geven. Gebruik je een geschikte netwerkkabel rechtstreeks vananf de modem, minimaal CAT5e, beter nog CAT, probeer eens een andere gele netwerkpoort van de modem, merk je dan verschil?

Toen je de snekheid mat op de playstation waren toen alle overige gebruikers uit, zoals tv bijvoorbeeld?

 

En een snelheidstest via een play station is niet accuraat te noemen, die zitten altijd te laag in de gemeten snelheid.

Bij DSL altijd met een laptop of computer bedraad meten met de speedtest app en met alle andere gebruikers afgekoppeld van het modem, zodat je een schone meeting krijgt.

WiFi is geen pijl op te trekken, dat is van allerlei factoren afhankelijk zelfs het modem een stukje verplaatsen kan een hele andere uitkomst geven.

Hallo Jan bedankt voor je antwoord,

 

hij geeft aan dat 48mb de max is.

dan is 37 nog aan de lage kant of ?

ik merk namelijk met games problemen.

Hallo @E.e , je zou de modem eens een fabrieksreset kunnen geven. Gebruik je een geschikte netwerkkabel rechtstreeks vananf de modem, minimaal CAT5e, beter nog CAT, probeer eens een andere gele netwerkpoort van de modem, merk je dan verschil?

Toen je de snekheid mat op de playstation waren toen alle overige gebruikers uit, zoals tv bijvoorbeeld?


ik ga deze opties eens proberen,

ja toen ik dit deed op de playstation toen stond verder niets aan wat internet verbruikt, zelfs de mobiel niet.

ik ga deze dingen eens proberen dankjewel.

 

 

En een snelheidstest via een play station is niet accuraat te noemen, die zitten altijd te laag in de gemeten snelheid.

Bij DSL altijd met een laptop of computer bedraad meten met de speedtest app en met alle andere gebruikers afgekoppeld van het modem, zodat je een schone meeting krijgt.

WiFi is geen pijl op te trekken, dat is van allerlei factoren afhankelijk zelfs het modem een stukje verplaatsen kan een hele andere uitkomst geven.

deze metingen zijn zo juist gedaan op een macbook aangesloten met de kabel rechtstreeks op het modem.

 

ik gebruik alleen wifi af en toe voor mijn mobiel, voor games op de playstation heb ik een sterk stabiel internet nodig, kabel dus.

alleen helaas meerdere games slecht speelbaar en lags in de games waardoor gamen niet leuk is.

ik ga wat dingen proberen,

bedankt

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @E.e, welkom hier. 

Ondanks dat je met 37 Mbit/s minder haalt dan het maximale van 48 Mbit/s zou je toch zeker prima moeten kunnen gamen. Zou toch wel voldoende snelheid moeten zijn. Maar zoals al aangegeven is de speedtest van Playstation niet het meest accuraat. Dus hoe is die als je met een laptop test rechtstreeks op het modem? 

Verder kan je nog eens proberen het modem te herstarten of zelfs te resetten. Dat helpt ook wel vaak. Anders ligt het ben ik bang aan de servers van de games die je speelt, dat die de problemen veroorzaken.

 

Ik heb alles geprobeerd maar niets haalt uit,

wij hadden eerst ziggo precies het zelfde probleem.. vrienden van ons behalen gewoon 130 mb en dan kom ik aan met 37.. 

ik weet zeker als er rond de 45 mb beschikbaar zou zijn werkte het allemaal een heel stuk beter.

maar helaas kan kpn ons dat niet bieden.

ik ga toch terug naar ziggo denk ik, ben naar kpn gegaan voor het internet.

maar helaas blijkt dat hier precies het zelfde te zijn, jammer

Reputatie 7
Badge +20

Heb je nog een bekabelde speedtest gedaan met een computer rechtreeks op het modem? En kun je jouw profiel nog eens voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik nog eens mee of er een upgrade van het netwerk gepland staat. 

Heb de gegevens toegvoegd.

ja alles is getest met kabel rechts streekt met een pc.

dankjewel dat u wilt kijken voor mij

mvg

Reputatie 7
Badge +20

Ik mis nog jouw huisnummer. Hoor graag van je als je die hebt toegevoegd. 

Ik mis nog jouw huisnummer. Hoor graag van je als je die hebt toegevoegd. 

Gelukt excuses

Reputatie 7
Badge +20

Geen probleem. Ik zo helaas nog geen upgrade voor de lijn bekend. Dat is jammer. Wel heb ik nog even naar de snelheid gekeken, ik zie dat er 47 Mbit/s binnenkomt op het modem. De maximale snelheid wordt gehaald. Ik verwacht dan ook dat de uitkomst van een bekabelde speedtest in de buurt komt van die snelheid. Ik verwacht dat het dan toch ergens in de gameservers zit. 

Ja het gamen gaat enigzins nog maar het downloaden van 10gb aan een spel duurt bij mij langer als 90 min is echt te lang.

 Ik denk dat het aan reuver zelf licht kwa ontvangst ik zie dat bij andere bedrijven dat hun ook maar zo weinig kunnen leveren aan mb.

Dan ga ik rustig eens op zoek naar een ander bedrijf wat wel wat meer aan mb kan leveren in reuver.

bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan er op dit moment niet meer van maken. Wie weet wordt de lijn in de toekomst nog een update, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen.Â