Beantwoord

Veel trager internet dan het zou moeten zijn.

  • 7 August 2019
  • 11 reacties
  • 155 keer bekeken

Na mijn gesprek met een medewerker via chat vroeg deze mij om mijn vraag hier te stellen. Ik zou een lijn snelheid van 21mb krijgen, echter komt dit niet binnen op mijn lijn. Ik heb bekabeld 2mbps download gemeten vanochtend en de test die ik net draai geeft 8mbps. (Nadat de medewerker van de chat "gekeken" heeft, wat niet kan maar toch elke keer weer effect heeft).

Ik heb 2 maand terug een email gehad dat mijn internet snelheid verhoogd zou worden binnen 2 weken (vanaf de 9 die de monteur gemeten had met zijn kastje). Ik heb 2 weken terug contact opgenomen en toen werd mij verteld dat er nog aan gewerkt werd maar niet duidelijk hoe lang het zou duren. Vandaag kon de medewerker er niets van terug vinden maar gaf wel aan dat er vanuit de kant van KPN verwacht werd dat ik 21mbps zou moeten hebben op dit moment.

Mijn vraag is, kan hier eens goed naar gekeken worden wat er aan de hand is? Ik wil graag YouTube kunnen kijken zonder dat deze gaat bufferen als ik een foto binnen krijg op Whatsapp. Of zelfs wanneer ik mijn hue lampen bedien vanaf men mobiel.

Mijn postcode en huisnummer is (...)

M.v.g. Cynthia

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 August 2019, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Cynthia123 . Dat klinkt allemaal niet goed.
Je hebt je profiel al ingevuld en ik heb wat metingen gedaan. Het spreekt elkaar, eerlijk gezegd, een beetje tegen.
Wat is op dit moment de snelheid die je bekabeld meet? Liefst meten via deze site: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Aangezien de snelheid beperkt is, is het handig om hierbij alle andere apparaten die eventueel iets van de bandbreedte af kunnen snoepen uit te zetten.
Ik wil voorstellen dat jouw meting ons vertrekpunt is. Er zijn intern sowieso nog onduidelijkheden over een upgrade. Je lijn zou verbeterd kunnen worden maar als ik dat daadwerkelijk probeer krijg ik een foutmelding. Daar ga ik ook nog induiken.
Ik heb het idee dat de snelheid heel erg wisselt. Op dit moment is hij 9,3mbps, ik heb voor de zekerheid ook gemeten op de site die ik eerder gebruikt heb en daar is hij nu ook 9,3. De ping is nu 20 en die was ook veel hoger (130 ofzo volgens mij).
Dank voor de info! Het resultaat wat je nu ziet komt ook overeen met wat de lijn momenteel maximaal aankan. Dat lijkt dus goed te staan. (Waarom het zo fluctueert is gek en zou niet mogen, kun je dat voor mij in de gaten houden?)
Er is verder onduidelijkheid of jouw lijn ge-upgrade kan worden. Daarmee bedoel ik een andere verbindingstechnologie. Mijn interne systeem zegt van niet terwijl de veel gebruikte netco website zegt dat je lijn in potentie sneller kan. Ik ga hiervoor een interne expert mailen om te kijken wat er écht mogelijk is. Ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug. Als jij merkt dat de bedrade snelheid weer inzakt, om onverklaarbare redenen, laat het mij weten!
Okey bedankt! Ik wacht het af! En ik zal in de gaten houden.
Hoi @Cynthia123 . Is je lijn nu een beetje stabiel?
Ik heb trouwens antwoord van de technische dienst. Jouw lijn kunnen we nu, na een aanpassing upgraden. Of het écht gaat werken, weten we helaas pas als we het doen. En ik wil geen valse verwachtingen kweken.
Als je het goed vind probeer ik de aanpassing door te voeren. Dit is iets wat in de centrale geregeld wordt en waar verder geen aanpassing voor nodig is. Laat je mij weten of dit wilt proberen?
Het lijkt beter te gaan, het is nog niet veel maar zo slecht als in het eerste bericht is het niet weer geweest.

Ik wil graag sneller internet, dus ja graag. Wat kan ik verwachten tijdens? Valt men internet weg?
De verbindingstechnologie wordt aangepast. Daar zou jij niks van mogen merken. Het kan zijn dat je je modem even moet herstarten maar in de regel gaat het helemaal automatisch. Ik heb het zojuist omgezet. Kun je mij volgende week een seintje geven? Dan meet ik je lijn opnieuw en gaan we kijken of het effect heeft gehad.
Ik meet nu 30,2mbit!! 😄 Als dat gewoon zo blijft hoor je me niet meer 😊. Heel erg bedankt!!!
Oh. Dat ging sneller dan ik verwacht had 😃
Top!
Verhip. Ja, dat ging snel. Ik zie dat je lijn naar VVDSL is omgezet. Houdt het de komende tijd even in de gaten. Mocht je stabiliteit issues tegenkomen, laat het mij weten!
Is goed, bedankt!