Beantwoord

Veelvuldige storing KPN Veldhoven

• 20 maart 2018
  • 6 reacties
  • 211 keer bekeken

Hallo Forum,

Ik maak sinds 9-jan-2018 gebruikt van KPN Thuis. Dit nadat OnsBrabantNet opgeheven werd in onze gemeente.

Sindsdien heb ik te maken gehad met drie grote storingen, elk zo'n 3-6 uur geen enkele dienst (tv,internet,bellen) beschikbaar.. Vorige weekend, weekend daarvoor en vanmiddag.
Ook bekenden in de buurt hadden deze storing dus het ligt wat mij betreft duidelijk aan de kant van KPN.

Mijn probleem: geen enkele communicatie vanuit KPN dat deze storingen opgetreden zijn, geen compensatie, toezeggingen, ... Mijn enige middel om iets te veranderen aan de situatie is overstappen naar een andere aanbieder, maar dat wil je ook niet elk half jaar doen.
Liever hoor ik van KPN wat de aard van de storingen was en hoe zij denken deze in de toekomst te voorkomen.

Mvg,
Martijn.
icon

Beste antwoord door Susan_ 22 maart 2018, 22:36

Goedenavond Martijn, welkom op het Forum!
Ik heb direct een meting losgelaten op jouw lijn, en ik zie dat er inderdaad een wegvallende verbinding is op de momenten die je noemt. De precieze oorzaak per storing kan ik niet achterhalen, en op dit moment ziet de lijn er goed uit. Ik wil vragen, indien mogelijk, om contact op te nemen op het moment dat je die storing ervaart. Via 0800-0402, of via deLiveChat van KPN. We kunnen dan op dát moment wel meten dat er iets mis is, en hiervoor de juiste oplossing aansturen, waarschijnlijk in de vorm van een storingsmonteur. Ik hoop dat het de afgelopen dagen in ieder geval stabiel is geweest, en verdere storingen uit blijven!

JanvG: Zodra een storing in een postcode gebied bekend is, zullen we dit vermelden op de website. Alleen vaak is het al opgelost voordat de storing bij ons gemeld is door meerdere personen en we er vanuit kunnen gaan dat het de postcode betreft, in plaats van alleen jou. We proberen dit altijd zo snel mogelijk aan te passen, maar dit kan elkaar dus kruisen. Voor jou geldt hetzelfde, wanneer je de storing ervaart kan je meteen contact met ons opnemen via een ander kanaal zodat we de juiste oplossing kunnen aansturen!

Bekijk origineel

6 reacties

Heb nu (om dezelfde reden) ook sinds 29 jan 2018 KPN.
Dat is dus 7 weken. Daarin heb ik 5 grote storingen gehad. De drie die jij hierboven noemt en nog twee andere.
Die postcode check op storing is een farce. Een gefakte nauwkeurigheid.Alleen bij landelijke storing wordt hier iets gemeld.
De helpdesk en andere klanten-support is gelukkig vriendelijk, maar ik heb liever een betrouwbaar netwerk.
Dat overstappen gaat trouwens niet zomaar. Je zit vast aan een contract voor een jaar voor je huidige pakket zonder de eventuele extra's.
Als het niet snel stabiel wordt dan stel ik KPN formeel in gebreke.
Als ze niet kunnen leveren waarvoor ik betaal dan heb ik recht om het contract op te zeggen.
Lijkt erop dat ze te snel gegroeid zijn wat de hele straat valt continue weg, inclusief buren die al eerder bij KPN zaten (en toen geen problemen hadden).

KPN: liever zie ik een reactie van jullie kant. Wat is jullie kant van het verhaal en wat is het plan om
dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond Martijn, welkom op het Forum!
Ik heb direct een meting losgelaten op jouw lijn, en ik zie dat er inderdaad een wegvallende verbinding is op de momenten die je noemt. De precieze oorzaak per storing kan ik niet achterhalen, en op dit moment ziet de lijn er goed uit. Ik wil vragen, indien mogelijk, om contact op te nemen op het moment dat je die storing ervaart. Via 0800-0402, of via deLiveChat van KPN. We kunnen dan op dát moment wel meten dat er iets mis is, en hiervoor de juiste oplossing aansturen, waarschijnlijk in de vorm van een storingsmonteur. Ik hoop dat het de afgelopen dagen in ieder geval stabiel is geweest, en verdere storingen uit blijven!

JanvG: Zodra een storing in een postcode gebied bekend is, zullen we dit vermelden op de website. Alleen vaak is het al opgelost voordat de storing bij ons gemeld is door meerdere personen en we er vanuit kunnen gaan dat het de postcode betreft, in plaats van alleen jou. We proberen dit altijd zo snel mogelijk aan te passen, maar dit kan elkaar dus kruisen. Voor jou geldt hetzelfde, wanneer je de storing ervaart kan je meteen contact met ons opnemen via een ander kanaal zodat we de juiste oplossing kunnen aansturen!

Reputatie 7
Badge +20
Martijn van Balen en JanvG, ik heb geen reactie meer mogen ontvangen. Ik ga er vanuit dat het weekend dan stabiel verlopen is. Mochten jullie de problemen blijven ervaren weten jullie ons te vinden!
Hallo Susan,

Klopt, tot nu toe is alles weer storingvrij.
Ik hoop dat het incidenten of aanloopproblemen waren.

Groeten,
Martijn.
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen Martijn! Laten we daar dan vanuit gaan, een valse start 😉 Bedankt voor je berichtje terug!

Reageer