Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Verbeteringen Internet Buitengebied per 1 augustus

Reputatie 6
Badge +20
  • Moderator
  • 4552 reacties
Per 1 augustus verbeteren we ons Internet Buitengebied product! In dit topic vind je een overzicht van de wijzigingen.

De databundel wordt onbeperkt
‘Internet Buitengebied 10 GB’ en ‘Internet Buitengebied 50 GB’ wordt ‘Sneller Internet Buitengebied 4G’.

Gratis in combinatie met een vaste internetverbinding van KPN
Als je in het buitengebied woont en je hebt een vaste internetverbinding van KPN is ‘Sneller Internet Buitengebied 4G' gratis.

Als je op dit moment Internet Buitengebied 10 of 50 GB in combinatie met een vaste internetverbinding van KPN hebt, word je per 1 augustus automatisch en kosteloos omgezet naar het nieuwe abonnement zonder datalimiet. Je betaalt dan geen extra kosten meer voor Sneller Internet Buitengebied 4G.

Als je geen vast internet van KPN hebt betaal je €39,- per maand voor Sneller Internet Buitengebied 4G.

Overige kortingen
De 5 euro Compleet korting die je mogelijk ontving op Internet Buitengebied 10 GB of 50 GB zal bij het nieuwe product ‘Sneller Internet Buitengebied 4G’ komen te vervallen.

Je hebt alleen een Internet Buitengebied 50 GB abonnement
Het bestaande abonnement wordt automatisch en kosteloos omgezet naar het nieuwe abonnement met onbeperkt data voor een vast bedrag van €39,00 per maand.

Je hebt alleen een Internet Buitengebied 10 GB abonnement
Als je wilt overstappen naar het nieuwe abonnement kun je contact opnemen met de KPN Internet Buitengebied desk op 0800-0201165 of het zelf regelen via MijnKPN.

Woon je in het buitengebied en heb je een vaste internetverbinding van KPN?
Als de postcodecheck aangeeft dat Internet Buitengebied op jouw adres beschikbaar is kun je je via de KPN Internet Buitengebied desk, te bereiken op 0800-0201165 (ma t/m vr van 8.00 – 22.00 uur, za van 9.00 – 17.00 uur en zondag gesloten) aanmelden voor dit gratis abonnement.

Voor wie is 'Sneller Internet Buitengebied 4G'?
  • Sneller Internet Buitengebied 4G is bedoeld voor particulieren en ZZP’ers die in het buitengebied wonen en geen hogere snelheid dan 12 Mbit kunnen halen.
  • De komende 6 maanden staat hier ook geen verbetering voor in de planning.
  • Je woont in een gebied waar voldoende capaciteit op het 4G netwerk is.

Goed om te weten.
Je vindt alles nog eens op een rijtje in het topic 4G Internet voor het buitengebied.

Er gaat dus nogal wat veranderen bij Internet Buitengebied. Wat vind jij van deze wijzigingen? Laat het hieronder weten. Als er vragen zijn dan horen we het graag!

80 Reacties

Reputatie 6
Badge +26
Hallo @Koen,

Zijn er ook verbeteringen aan het modem? Ik zou het namelijk wel opprijs stellen als er TCP Multipath bonding gedaan werd tussen de DSL en 4G lijn.

Robin
Reputatie 6
Badge +20
Vooralsnog verandert er aan het modem niets Robin!
Reputatie 1
Beste @Koen,

Ik woon in een buitengebied en heb een vaste aansluiting waarop ik maximaal 3.5mbit/s haal. Het Buitengebied Internet zou dus voor mij gratis zijn. Betekent dit dat ik 2 aansluitingen krijg? Een 4g en een vaste aansluiting? Of komt de vaste aansluiting dan te vervallen?

En is het Buitengebied 4g internet vergelijkbaar met de ontvangst die ik krijg op mijn telefoon(ook 4g) of beschikt het over een betere antenne waardoor het wat stabieler/sneller is?

Met vriendelijke groet,
Arjen
Reputatie 3
Badge
Hmm...mijn buren 20 meter verderop kunnen heb wel bestellen, maar ik niet. Dat schiet niet op, natuurlijk.
Reputatie 1
Arjen421 schreef:

Beste @Koen,

Ik woon in een buitengebied en heb een vaste aansluiting waarop ik maximaal 3.5mbit/s haal. Het Buitengebied Internet zou dus voor mij gratis zijn. Betekent dit dat ik 2 aansluitingen krijg? Een 4g en een vaste aansluiting? Of komt de vaste aansluiting dan te vervallen?

En is het Buitengebied 4g internet vergelijkbaar met de ontvangst die ik krijg op mijn telefoon(ook 4g) of beschikt het over een betere antenne waardoor het wat stabieler/sneller is?

Met vriendelijke groet,
Arjen

Dit wil ik ook graag weten; ik geef er de voorkeur aan om adsl te houden als backup. Dan ga ik uiteraard adsl afnemen via KPN en betaal ik graag 39 euro per maand
Hoi,

voor en mijn ouders en mijn schoonouders zou dit interessant zijn. Hoe zit het met de plaatsing van het 4G modem? Zit er nog een losse antenne bij? Mijn ouders wonen midden in het bos en het bereik is daar problematisch, 1 a 2 streepjes ontvangst op de telefoon. Op de bovenverdieping gaat het al iets beter.
Wordt de plaatsing van een externe antenne, indien nodig, door KPN geregeld? Of zijn wij hier zelf verantwoordelijk voor?
Reputatie 3
Badge
@Rio en @Arjen421 - naast een vast abonnement is het gratis, en dan heb je dus beide naast elkaar. Voor betere ontvangst is er een externe antenne - even rondzoeken en je vindt vanzelf hoe dat werkt.

edit: sorry, Koen - verkeerde gebruiker gelinkt...
Reputatie 6
Badge +26
Arjen421 schreef:

Beste @Koen,

Met vriendelijke groet,
Arjen

Hoi,

Je kan beide houden. Als je dat doet betaal je niets voor Sneller Internet Buitengebied.
Je kan ook je vaste lijn opzeggen. Dan betaal je 39€/maand.

Sneller Internet Buitengebied is vergelijkbaar met het ontvangst op een goede telefoon. Het modem doet LTE-A en kan eventueel met een buitenantenne gekoppeld worden. De interne antenne is iets beter dan die in een goede telefoon.

Robin
Reputatie 6
Badge +14
Geweldige wijziging 😀 Goed werk!
Reputatie 6
Badge +26
HarmenH schreef:

Hoi,

voor en mijn ouders en mijn schoonouders zou dit interessant zijn. Hoe zit het met de plaatsing van het 4G modem? Zit er nog een losse antenne bij? Mijn ouders wonen midden in het bos en het bereik is daar problematisch, 1 a 2 streepjes ontvangst op de telefoon. Op de bovenverdieping gaat het al iets beter.
Wordt de plaatsing van een externe antenne, indien nodig, door KPN geregeld? Of zijn wij hier zelf verantwoordelijk voor?

Hoi, de antenne dien je zelf te regelen.

Deze raad KPN aan. Maar daar heb je een muurbeugel bij nodig zoals deze. Al met al best wel een dure grap. En er zijn ook andere antennes

Voor sommige adressen kan KPN al aangeven of zij een antenne aanraden.
Reputatie 1
Zaph schreef:

Hmm...mijn buren 20 meter verderop kunnen heb wel bestellen, maar ik niet. Dat schiet niet op, natuurlijk.

Even bellen met klantenservice, volgens de postcodecheck kwam ik daar ook niet voor in aanmerking namelijk; ik heb echter zojuist telefonisch adsl besteld (koopje btw) en haak daar later 4G voor buitengebied op aan. Dikke win 🙂
Ik ben eerst bij jullie jarenlang 4G klant geweest, omdat jullie als eerste 4G hadden in het buitengebied. Zeer tevreden over KPN 4G! Maar... Toen kwam Tele2 met een Unlimited abonnement voor 25 euro per maand. Als tevreden KPN klant toch eerst gevraagd of jullie ook een onbeperkt internetabonnement gingen uitrollen, telefonisch antwoord 'nee, sorry, dat kunnen wij niet doen. Tele2 zal ook tegen netwerkproblemen aanlopen want zoiets kan eigenlijk gewoon niet'.
En nu gaan jullie massaal sort-of 'tethering' toestaan? 😅

Maargoed. Wij genieten hier al jaren van een ADSL verbinding van maar liefst 13-14 mbit per seconde. Hoewel jullie ons regelmatig benaderen voor Alles-in-1 weten begrijpen wij wel dat we dan niet meer TV kunnen kijken terwijl er iemand aan het gamen is. De vraag naar sneller internet is hier zeer behoorlijk.
Waarom zit de grens op 12 mbit? Daar vallen wij dus net buiten, terwijl ook wij ons internet ook vééél te traag vinden.

En waarom kan de gehele straat (7934pb) hier niet voor kiezen, terwijl de ene kant van de staat op 2mbit max uitkomt?

Of heeft dat te maken met de 4G capaciteit? Jullie rollen, in tegenstelling tot Tele2 en T-mobile, enkel een 4G800 netwerk voor het buitengebied uit, right? Oftewel maximaal 75mbit, in de praktijk misschien 20? Icm 4G kwam ik dus ook niet verder dan 15 mbit terwijl ik buiten sta, binnen was helemaal om te huilen.
Budgetprovider Tele2 doet daar trouwens wél 20mbit en doet dan ook 4G+. Ik tether daar dus nu regelmatig mijn 'vaste' verbinding overheen.

Al zijn beide snelheden natuurlijk totaal niet serieus te nemen. Nachten wachten op het downloaden van Steam games, niet 2 Netflix streams tegelijkertijd kunnen laden... het is 2017 KPN!
- 4G, met onregelmatige pings is niet toereikend voor online gaming.
- 4G, zonder vast IP, is niet toereikend voor IP camera's om maar iets te noemen.
Zelfs een router die beide verbindingen combineert is veel te traag anno 2017. Er worden subsidies toegerekend aan gebieden die onder de 30mbit uitkomen, toch? Dit geeft alleen maar aan dat jullie de minimale grens opzoeken.

En dat begrijp ik wel. Ik snap ook wel dat jullie het huidige monopolie op het buitengebied willen uitmelken. De klant vertrekt toch niet, er is geen alternatief immers 😉

Maar de 'trots' op dit product is volledig misplaatst. Wanneer gaat Reggefiber weer aanleggen, waarom is dat na jullie overname zo hard gestopt? Wanneer stoppen jullie met het blokkeren van glasvezelinitiatieven door snelheidsupgrades te beloven die toch niet komen? Wanneer komt brengen jullie eens VDSL upgrades naar het buitengebied?
Heel veel mensen in het buitengebied zijn bereid hiervoor te betalen. Waarom willen jullie überhaupt de samenwerking niet aan gaan?

4G is geen vervanging van een vaste verbinding.
Reputatie 1
Richh schreef:

*knip*

Euh, welles.
Reputatie 6
Badge +14
Eerlijk gezegd is 4G voor veel klanten een goede vervanging en een gigantische verbetering. En tja, KPN hoefde de bundels niet te splitsen, deze wijziging is alleen maar voordelig voor de klant 🙂

Het enige probleem is dat KPN niet iedereen een "onbeperkte" bundel kan geven. KPN kan ook de masten inrichten gezien je weet waar de bewoners zijn, hierdoor kan je makkelijker inspelen op de capaciteit.

Natuurlijk is het alles behalve perfect voor komen, maar het is veel beter dan een waardeloze vaste lijn.
Rio schreef:

Richh schreef:

*knip*

Euh, welles.

Goed onderbouwd, hier kunnen we wat mee!
Nogmaals:
- 4G, met onregelmatige pings is niet toereikend voor online gaming (als NAT-types het überhaupt supporten)
- 4G, zonder vast IP, is niet toereikend voor IP camera's of domoticatoepassingen, om maar iets te noemen.
- 4G is veel te storingsgevoelig om een écht stabiele verbinding te hebben.
- 4G is in gebieden waar KPN enkel 4G800 uitrolt nog steeds belachelijk traag en onvoldoende voor het streamen van 2x HD Netflix-streams, om maar iets te noemen.

Geef maar aan wat daar niet aan klopt.

SjorsK schreef:

Eerlijk gezegd is 4G voor veel klanten een goede vervanging en een gigantische verbetering. En tja, KPN hoefde de bundels niet te splitsen, deze wijziging is alleen maar voordelig voor de klant 🙂

Het enige probleem is dat KPN niet iedereen een "onbeperkte" bundel kan geven. KPN kan ook de masten inrichten gezien je weet waar de bewoners zijn, hierdoor kan je makkelijker inspelen op de capaciteit.

Natuurlijk is het alles behalve perfect voor komen, maar het is veel beter dan een waardeloze vaste lijn.

Eens: tuurlijk is het een vooruitgang 🙂 maar ik ben er een beetje bang voor dat ze bij KPN nu zoiets hebben van 'zo, hier kunnen we weer een paar jaar mee vooruit' en dat is gewoon verre van het geval. Dit is niet meer dan een broodnodige kortetermijsnoplossing, op de lange termijn is het buitengebied nog altijd een dead end.
Reputatie 1
Richh schreef:

*knip*

Geef maar aan wat daar niet aan klopt.

U heeft volkomen gelijk, oh almachtig en alwetend orakel, groot ziener, lichtend pad, voorbeeld voor ons allen., kampioen der kampioenen en ultieme held.

edit: het was niet als aanval bedoeld. Ik heb ongekend veel ontzag voor de geciteerde poster.
Reputatie 6
Badge +22
@Rio: Deze persoonlijke aanvallen helpen allerminst. Graag niet op de man spelen als je bij wil dragen aan de discussie.
Reputatie 6
Badge +26
Richh schreef:

- 4G, met onregelmatige pings is niet toereikend voor online gaming (als NAT-types het überhaupt supporten)

Dat valt nog wel mee. Als ik vanaf mijn laptop via 4g800 een redelijk lange ping doe zitten er niet zoveel fluctuaties in hoor. Tuurlijk wisselt het een paar ms (2-3) maar dat noem ik acceptabel.
Richh schreef:

- 4G, zonder vast IP, is niet toereikend voor IP camera's of domoticatoepassingen, om maar iets te noemen.

Door de advancedinternet APN te gebruiken is je IP zo goed als vast en kan je ook inkomende verbindingen forwarden. Verder kan je ook heel wat met een dynamisch IP, je moet dan gewoon uitgaande verbindingen maken.
Richh schreef:

Dit is afhankelijk. Super stabiel, nee. Stabiel genoeg? Ja.
Sneller Internet Buitengebied is een product voor het buitengebied waar mensen praktisch geen internet hebben. Dan is het leuk als die in één keer naar super stabiel internet kunnen, maar het is voor hen al een hele vooruitgang om naar LTE te kunnen voor betaalbare prijzen.
Richh schreef:

- 4G is in gebieden waar KPN enkel 4G800 uitrolt nog steeds belachelijk traag en onvoldoende voor het streamen van 2x HD Netflix-streams, om maar iets te noemen.

Netflix heeft minimaal 5Mbit/s voor een HD Stream nodig
4g800 biedt maximaal 75Mbit/s. Gemiddeld is er zo'n 20Mbit/s te halen. In het buitengebied bij Stitswerd (alleen 4g800) haal ik zo'n 15 tot 18Mbit/s.
Daarnaast is Netflix constant aan het bufferen, waardoor je dus ook door kan kijken als de snelheid tijdelijk even wat lager is dan die 5Mbit/s.

Verder wil ik graag nogmaals benadrukken dat 4G hier niet wordt ingezet als vervanger voor glasvezel, maar als (snelle) oplossing voor huishoudens in het buitengebied.

Robin
RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

Dat valt nog wel mee. Als ik vanaf mijn laptop via 4g800 een redelijk lange ping doe zitten er niet zoveel fluctuaties in hoor. Tuurlijk wisselt het een paar ms (2-3) maar dat noem ik acceptabel.

Point taken. Stilstaand ervaar ik iets grotere verschillen, maar oke: het is acceptabel. Wel zijn er verschillende apparaten zoals de Nintendo Switch die moeilijk doen met NAT-types. Ik heb dit nooit tetherend op het KPN-netwerk gezien, maar ik weet dat het bij andere netwerken problemen oplevert.

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

Door de advancedinternet APN te gebruiken is je IP zo goed als vast en kan je ook inkomende verbindingen forwarden. Verder kan je ook heel wat met een dynamisch IP, je moet dan gewoon uitgaande verbindingen maken.

De advancedinternet APN ken ik niet, is daar ergens meer over te vinden? Afhankelijk van je tool/applicatie is vanuit binnen naar buiten laten praten inderdaad the way to go. De vraag is of dat kan 🙂

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

Sneller Internet Buitengebied is een product voor het buitengebied waar mensen praktisch geen internet hebben. Dan is het leuk als die in één keer naar super stabiel internet kunnen, maar het is voor hen al een hele vooruitgang om naar LTE te kunnen voor betaalbare prijzen.

Snap ik. En wat dat betreft is het heel mooi!
Ik hoop alleen dat KPN dit ook als 'tussenstap' ziet. Ik ben heel bang dat dit het eindstation voor het buitengebied is namelijk. Ik snap dat vanuit het oogpunt van KPN heel goed overigens, maar voor wie daadwerkelijk in het buitengebied woont is er, zeker op termijn, gewoon meer nodig dan dit.

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

4g800 biedt maximaal 75Mbit/s. Gemiddeld is er zo'n 20Mbit/s te halen. In het buitengebied bij Stitswerd (alleen 4g800) haal ik zo'n 15 tot 18Mbit/s.
Daarnaast is Netflix constant aan het bufferen, waardoor je dus ook door kan kijken als de snelheid tijdelijk even wat lager is dan die 5Mbit/s.

HD als in 720p inderdaad; er zijn meerdere gradaties in de HD-bitrate van Netflix. Wij hebben 13/14 mbit thuis liggen en dat is gewoon niet voldoende zonder af en toe een terugval zichtbaar te hebben. En we lopen langzamerhand richting 4K natuurlijk nu 🙂
De snelheiden die je haalt zijn vergelijkbaar met de mijne (en dus ook met wat ik thuis over ADSL/VDSL ontvang). Zeker niet onwerkbaar inderdaad, maar het gaat me er dus om dat we verder zullen moeten dan dit.

RobinFlikkema schreef:

Verder wil ik graag nogmaals benadrukken dat 4G hier niet wordt ingezet als vervanger voor glasvezel, maar als (snelle) oplossing voor huishoudens in het buitengebied.

Laat ik het anders stellen dan. KPN heeft in het andere topic hierover dit plaatje gedeeld:

Is er ook maar 1 van die 'groene' gebieden waarin KPN de komende 6 maanden een snelheidsupgrade op het vaste netwerk heeft gepland?
Ik vermoed namelijk dat dit door 4G op een nog lager pitje komt als dat het al zit.
Geweldige verandering van internet buitengebied, maakt het zeker interessant. 😎
Reputatie 6
Badge +26
Richh schreef:

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

Point taken. Stilstaand ervaar ik iets grotere verschillen, maar oke: het is acceptabel. Wel zijn er verschillende apparaten zoals de Nintendo Switch die moeilijk doen met NAT-types. Ik heb dit nooit tetherend op het KPN-netwerk gezien, maar ik weet dat het bij andere netwerken problemen oplevert.

Klopt. Maar, ik moet dan ook zeggen dat de routing bij KPN over het mobiele netwerk beter werkt dan bij sommige andere providers.
Richh schreef:

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

De advancedinternet APN ken ik niet, is daar ergens meer over te vinden? Afhankelijk van je tool/applicatie is vanuit binnen naar buiten laten praten inderdaad the way to go. De vraag is of dat kan 🙂

Daar heb ik zo 1,2,3 geen linkje voor maar die APN kent minder filtering. Hierdoor kan je de APN als iets trager ervaren (bijvoorbeeld als er veel inkomende verbindingen zijn die je niet wenst), en kan je argumenteren dat het iets minder veilig is als je geen firewall gebruikt. Dit laatste is dan ook de reden waarom telefoons hier niet standaard op zitten.
Richh schreef:

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

Snap ik. En wat dat betreft is het heel mooi!
Ik hoop alleen dat KPN dit ook als 'tussenstap' ziet. Ik ben heel bang dat dit het eindstation voor het buitengebied is namelijk. Ik snap dat vanuit het oogpunt van KPN heel goed overigens, maar voor wie daadwerkelijk in het buitengebied woont is er, zeker op termijn, gewoon meer nodig dan dit.

Dat hoop ik ook, maar weet bijna zeker dat KPN heel goed door heeft dat deze oplossing op termijn ook niet meer voldoende is.
Richh schreef:

RobinFlikkema schreef:

Richh schreef:

HD als in 720p inderdaad; er zijn meerdere gradaties in de HD-bitrate van Netflix. Wij hebben 13/14 mbit thuis liggen en dat is gewoon niet voldoende zonder af en toe een terugval zichtbaar te hebben. En we lopen langzamerhand richting 4K natuurlijk nu 🙂
De snelheiden die je haalt zijn vergelijkbaar met de mijne (en dus ook met wat ik thuis over ADSL/VDSL ontvang). Zeker niet onwerkbaar inderdaad, maar het gaat me er dus om dat we verder zullen moeten dan dit.

Dit klopt maar als je kijk naar de uitrol van 4g1800 zie je ook dat dit steeds meer in buitengebieden gebeurt (o.a. hiervoor).
Richh schreef:

RobinFlikkema schreef:

Laat ik het anders stellen dan. KPN heeft in het andere topic hierover dit plaatje gedeeld:

Is er ook maar 1 van die 'groene' gebieden waarin KPN de komende 6 maanden een snelheidsupgrade op het vaste netwerk heeft gepland?
Ik vermoed namelijk dat dit door 4G op een nog lager pitje komt als dat het al zit.

Nee. Alle gebieden waar zo'n upgrade gepland staat komt namelijk niet in aanmerking, en is dan ook niet groen gekleurd.
KPN wil als eerst een snelle vaste verbinding (op dit moment FTTH of (B)(V)VDSL met 100Mbit/s) naar zo veel mogelijk huishoudens. Dit is KPN sowieso van plan voor 80% maar waarschijnlijk meer.
Voor andere gebieden (5-10%) is KPN voor nu tevreden met 30-100Mbit/s en voor de 5-10% die overblijft wil KPN dit soort oplossingen aanbieden waarvan Sneller Internet Buitengebied er maar 1 is. En op termijn moeten ook deze laatstgenoemde groep naar een relatief snelle vaste verbinding.
Het probleem is dat een snelle vaste verbinding voor deze laatstgenoemde groep erg duur is en praktisch nooit wordt terugverdient.

Robin
Hoe zit het trouwens, worden de twee wan verbindingen standaard beide gebruikt? Of wordt de 4g verbinding als overflow gebruikt (langer dan 10 seconden meer dan 80% van de adsl bandbreedte gebruiken bijvoorbeeld?). Of wordt de 6 mbit adsl opgeteld bij de 20 mbit 4g?

@Richh waarom ga je dan niet naar tele2 als dat zoveel beter & goedkoper is? Je kan het kpn niet verwijten dat ze geen glasvezel aanleggen, lijkt mij een overheidstaak om dure infrastructuur aan te leggen.
Reputatie 6
Badge +26
Hoi,

Standaard zijn dit 2 gescheiden netwerken. Eventueel kan je dit zelf combineren/load balancen maar als je dit echt goed wil doen kost dat redelijk wat tijd en/of geld.

Er loopt een test voor het combineren van deze snelheden: http://corporate.kpn.com/pers/persberichten/kpn-test-innovatieve-technologie-die-bandbreedte-van-vast-en-mobiel-netwerk-combineert.htm

Verder, die 20Mbit/s is een gemiddelde van het hele 4G netwerk. Er zijn genoeg plekken waar de snelheid veel hoger ligt.

Robin
Reputatie 3
Badge
Rio schreef:

Even bellen met klantenservice, volgens de postcodecheck kwam ik daar ook niet voor in aanmerking namelijk; ik heb echter zojuist telefonisch adsl besteld (koopje btw) en haak daar later 4G voor buitengebied op aan. Dikke win :-)

Dat heb ik gisteren gelijk gedaan, en na 37 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik in een halve minuut te horen dat ik niet door de postcodecheck kwam, en dat het daarmee afgelopen was.

Vervelende klant ook - beetje al 10 jaar vruchteloos van alles proberen om sneller internet te krijgen, en dan ook nog gratis 4G willen...
Reputatie 1
Zaph schreef:

Rio schreef:

Even bellen met klantenservice, volgens de postcodecheck kwam ik daar ook niet voor in aanmerking namelijk; ik heb echter zojuist telefonisch adsl besteld (koopje btw) en haak daar later 4G voor buitengebied op aan. Dikke win :-)

Dat heb ik gisteren gelijk gedaan, en na 37 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik in een halve minuut te horen dat ik niet door de postcodecheck kwam, en dat het daarmee afgelopen was.

Vervelende klant ook - beetje al 10 jaar vruchteloos van alles proberen om sneller internet te krijgen, en dan ook nog gratis 4G willen...

Ik heb hetzelfde probleem en ben blijkbaar ook een vervelende klant. Fourstack gaf altijd bij mijn postcode 9MB aan waardoor ik in aanmerking zou komen. Dit hebben ze zonder reden verhoogd naar 12MB terwijl mijn werkelijke snelheid nog steeds rond de 9MB schommelt. Hierdoor kom ik nu ineens niet in aanmerking voor Snel Internet voor Buitengebied. Daarnaast geeft MijnKPN ook aan dat ik max 10MB kan krijgen en als ik bij Xs4All en Telfort kijk die op hetzelfde netwerk leveren kan ik ook max 9MB krijgen.
Dus door interne verschillende systemen wil KPN mij nu niet helpen. Ik hoop dat WebCare alsnog iets voor me kan betekenen want ook ik wil graag sneller internet.😠

Reageer