Beantwoord

Verbinden met de laptop via HotSpot

  • 10 January 2019
  • 2 reacties
  • 2689 keer bekeken

Hoi ik hebbeen vraagje,
Ik wil via mijn laptop verbinden met mijn hotspot alleen lukt dat niet via mijn telefoon.. mijn laptop geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn telefoon. Hoe zou ik dit kunnen oplossen want ik heb internet op mijn laptop nodig en ik ben in een gebouw zonder wifi ?.
icon

Beste antwoord door Susan_ 11 January 2019, 11:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Amberdejong, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je de HotSpot niet aan de praat kreeg! Hopelijk is het nu alsnog gelukt, en voor een volgende keer (of straks, mocht je nog in dat gebouw zitten) kan je het volgende proberen:
Voor Android:
  1. Ga naar ‘Instellingen > Meer > Mobiel netwerk delen.’ Het kan zijn dat jouw toestel deze opties een net wat andere naam geeft;
  2. Onder ‘Draagbare Wifi Hotspot’ kun je je hotspot instellen. Geef ‘m hier een naam, kies voor WPA2 als beveiligingsmethode en vul een wachtwoord in;
  3. Zorg voor een sterk wachtwoord. Hiervoor kun je het beste hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen combineren. Kies wel een wachtwoord dat makkelijk te onthouden is;
  4. Na het activeren van je hotspot verschijnt er een icoontje in het notificatiescherm. Hier zie je in één oogopslag hoeveel apparaten met jouw toestel verbonden zijn.
Voor iOS:
  1. Open de Instellingen-app;
  2. Tik op ‘Persoonlijke hotspot’;
  3. Zet de schakelaar achter ‘Persoonlijke hotspot’ aan.
Of
  1. Open de wifi-instellingen op het apparaat waar je verbinding mee wil maken;
  2. Zoek de naam van jouw iPhone op in de lijst met beschikbare netwerken;
  3. Voer het wachtwoord in als hierom wordt gevraagd;
  4. Wacht tot in de linker bovenhoek het blauwe hotspot-icoon verschijnt in je iPhone-statusbalk.
Op het moment dat er geen verbinding mogelijk is, is of jouw netwerk op dat moment niet 'sterk' genoeg, of er is verkeerde informatie ingevoerd.
Mocht dit alsnog niet lukken, dan hoor ik graag welke apparaat je gebruikt om de HotSpot tot stand te brengen (en op welke manier) en welk merk / type laptop je hebt met welk besturingssysteem. Dan kunnen we specifieker naar jouw probleem kijken!
Reputatie 7
Badge +21
@Amberdejong, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan je aangeven of je met bovenstaande informatie geholpen bent?

Reageer