Beantwoord

Verbinden TP link met experiabox

  • 9 November 2019
  • 9 reacties
  • 7253 keer bekeken

Ik heb een TP link WA850RE die ik verbinding wil maken met mijn experiabox V10.

Deze TP link is in de garage aangesloten om de opbrengst van mijn zonnepanelen door te geven.

In het verleden ging deze naar een apart modem in mijn meterkast, dit modem is nu stuk.

De KPN monteur heeft bij het installeren van de experiabox dit modem genegeerd.

De TP link werkt draadloos, hoe moet ik hem aansluiten?

Bedankt vast voor de reacties,

 

Hans

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 9 November 2019, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk "apart modem" hangt of hing er in de meterkast wat nu kapot is? Merk? Type? Foto?

Die tp-link... heeft u die al jaren? Of heeft u die nu nieuw gekocht?

Welk merk omvormer heeft u? Kan je niet beter gewoon een kabel leggen?

In het verleden werkte het prima, het modem wat stuk ging in de meterkast is verwijdert.

De TP link is vrijwel nieuw, ik weet alleen niet hoe ik die met mijn experiabox kan verbinden.

Hallo @Jalb , de installatiehandleiding kun je terugvinden op de website van TP-Link.

Welke versie is de TP-Link (V1 t.e.m. V6 mogelijk)?

 

 

je wil de wifi op pakken en door sturen of zo of via een netwerk kabel experiabox tp-link

omdat de experiabox wifi geen bereik heeft naar je omvormer

leg eens uit zie hier

https://www.youtube.com/watch?v=PPPkcLhbUes

om wifi op te pakken van experiabox naar tp-link is echt de laatste nood oplossing en raad ik dus af maar ja als nood oplossing en het alleen om de omvormer gaat kan het wel

 

je wil de wifi op pakken en door sturen of zo of via een netwerk kabel experiabox tp-link

omdat de experiabox wifi geen bereik heeft naar je omvormer

leg eens uit zie hier 1e hit google tp-link

https://www.youtube.com/watch?v=PPPkcLhbUes

 

 


Hallo @peter-keetfm , de bedoelde TP-Link en gewoon een eenvoudige WiFi-extender die je draadloos koppelt aan je modem om het WiFi-bereik te vergroten, maar halveert de snelheid, in dit gevaal niet zo belangrijk voor het doorgeven van data van zonnepanelen.

Ik heb een TP link WA850RE die ik verbinding wil maken met mijn experiabox V10.

Deze TP link is in de garage aangesloten om de opbrengst van mijn zonnepanelen door te geven.

In het verleden ging deze naar een apart modem in mijn meterkast, dit modem is nu stuk.

De KPN monteur heeft bij het installeren van de experiabox dit modem genegeerd.

De TP link werkt draadloos, hoe moet ik hem aansluiten?

Bedankt vast voor de reacties,

 

Hans


hieruit begrijp ik dat de apart modem “een 2e router is” en de experiabox stuk

is er sprake geweest van bliksem inslag indirect dan kan het ook zijn dat jou omvormer gedeelte defect is en dat deze niet meer op het internet kan komen

dat probleem heeft hier in de buurt ook voorgekomen

omvormer werkte wel maar het internet gebeuren niet meer

was deze omvormer met een lan utp netwerk kabel aangesloten ?

Reputatie 7
Badge +24

HI Jalb, welkom op het forum.

je wil de wifi op pakken en door sturen of zo of via een netwerk kabel experiabox tp-link

omdat de experiabox wifi geen bereik heeft naar je omvormer

leg eens uit zie hier

https://www.youtube.com/watch?v=PPPkcLhbUes

om wifi op te pakken van experiabox naar tp-link is echt de laatste nood oplossing en raad ik dus af maar ja als nood oplossing en het alleen om de omvormer gaat kan het wel

Ik heb ook een beetje rondgekeken, en zelfs het filmpje hierboven bekeken. Lukt daarmee niet? Thanks @peter-keetfm!

Het probleem is opgelost. Het filmpje geeft de oplossing.

Knopje op de zijkant van de experiabox indrukken en daarna het knopje op de TP-link.

Ze maken dan automatisch verbinding.

Allemaal bedankt voor het meedenken en tips.

 

groet

Reputatie 7
Badge +24

Fijn om te lezen Jalb, je weet ons te vinden mocht het nodig zijn.