Beantwoord

Verbinding hapert bij spelen xbox online sinds een maand ongeveer. Hoe los ik dit op?

• 2 maart 2018
  • 3 reacties
  • 131 keer bekeken

Reputatie 1
  • Deelnemer
  • 6 reacties
Sinds december hebben mijn kinderen xbox live gold, zodat ze online met anderen spelletjes kunnen spelen op de xbox. De eerste maand ging prima. Sinds een maand hapert de verbinding steeds, loopt het spel vast en slaat hij kleine stukjes over. Aangezien we sinds die tijd ook af en toe storing hebben in terugkijken ed, vraag ik me af of het hiermee te maken heeft. We hebben tv, i-net, bellen van KPN, Experiabox V10.
Test geeft aan dat verbindingen ok zijn, maar problemen in de service (?) zitten. Als ik via kpn-website wil inloggen op m'n router krijg ik de melding dat de verbinding niet veilig is. Lijkt me niet handig om dan door te gaan.
Iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door SO 14 maart 2018, 10:11

Hoi Erik,
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem is opgelost. De kinderen kunnen weer online met de xbox. Terugkijken van programma's geeft ook geen problemen meer. Geen idee waardoor het nu ineens wel goed gaat, maar wij zijn er blij om.

groeten,
Sandra
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hey SO, welkom! Goed dat je hier je vraag stelt, haperingen zijn nooit leuk. Ik heb naar je aansluiting gekeken. Je hebt glasvezel, dus aan de bandbreedte zal het niet liggen. Verder zie ik ook geen rare dingen in de verbinding. Ik heb daarom een aantal vragen voor je over hoe dingen zijn aangesloten. Dan kunnen we van daaruit verder kijken.

Maakt de XBox gebruik van wifi, of zit deze bekabeld aangesloten op de Experia Box?
Gebeurt het haperen bij alle spellen, of bij specifieke?

De storing die je noemt bij Terugkijken, is dat ook korte haperingen, of gebeurt daar meer?
Heb je dit op beide ontvangers?
Hoe zijn de ontvangers aangesloten op de Experia Box?

Wat betreft het inloggen op de Experia Box, je krijgt die melding omdat de pagina http gebruikt in plaats van https. Als het gaat om een internetsite dan kan dit inderdaad onveilig zijn. Maar de Experia Box zit in je eigen netwerk, dus dan kun je die melding gerust negeren.
Reputatie 7
Badge +27
Je hebt niet meer gereageerd, SO. Ik ga er van uit dat het probleem is verholpen. Mocht dart niet zo zijn, geef het aan.
Reputatie 1
Hoi Erik,
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem is opgelost. De kinderen kunnen weer online met de xbox. Terugkijken van programma's geeft ook geen problemen meer. Geen idee waardoor het nu ineens wel goed gaat, maar wij zijn er blij om.

groeten,
Sandra

Reageer