Verbinding met Cisco Anyconnect

  • 6 November 2019
  • 9 reacties
  • 684 keer bekeken

Beste,

 

sinds twee weken is mijn organisatie overgestapt naar een andere verbinding voor flexibel werken. Dit verloopt nu via Cisco Anyconnect. De verbinding komt goed tot stand. Alleen daarna is er geen verbinding meer met het internet. Volgens mijn netwerkbeheerder is dit probleem bekend bij gebruikers van o.a. KPN met een experiabox:

 

VPN verbinding via Experia box geeft mogelijk problemen

Het ... biedt met de nieuwe werkplek (laptops) de mogelijkheid om thuis te werken via een VPN verbinding. Helaas moeten we constateren dat er gebruikers zijn die thuis geen VPN verbinding kunnen opzetten omdat zij een KPN of Telfort Experia box router hebben. Dit geldt overigens niet voor alle gebruikers van de Experia box router, enkelen hiervan geven problemen. Het gevolg is dat deze gebruikers de U: en de V: schijf niet kunnen benaderen en dus problemen ondervinden met thuis werken. Er zijn vanuit ... verschillende pogingen gedaan om het probleem op te lossen, maar helaas ligt de oplossing buiten onze invloedssfeer. Het advies is om contact te zoeken met de KPN of Telfort Servicedesk en te vragen naar een oplossing. Het gaat om een voor de providers bekend probleem.

 

Dit is de melding die ik krijg:

Deze site is niet bereikbaar

Het IP-adres van de server van www.google.com kan niet worden gevonden.

Probeer dit eens:

DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

 

Kunt u mij  hierbij helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Renede W , zo te lezen gaat het om een zakelijke verbinding, dan kun je het beste even met de zakelijke helpdesk contact opnemen, dit is geen helpdesk, maar een forum voor particuliere klanten.

https://www.kpn.com/zakelijk/service/contact-b.htm?campaignid=ps:s=google:c=servicezakelijkcontact&msclkid=94c5faca67bb104f352fa708b7adf75a&gclid=CNemq9_d1eUCFYiOGwodUbcNIg&gclsrc=ds

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Renede, welkom op het forum. 

Je hoeft niet contact op te nemen met KPN zakelijk, jij hebt een consumentenaansluiting die je gebruikt bij het thuiswerken als ik dit goed begrijp. Dit probleem is bij ons bekend met de V10A, dat lossen we dan op met een aangepaste firmware. Voor de V10 zonder A niet. 

Heb je de Experiabox ook eens gereset door het resetknopje met een tandenstoker 10 seconden ingedrukt te houden? Werkt het dan wel? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Vaag verhaal. De tunnel komt wel tot stand begrijp ik? Lijkt mij dat dan vervolgens de router geen enkele invloed meer kan hebben op wat in de tunnel plaatsvind. En dus niet voor enige storing kan zorgen.

Bij welke type Experiabox werkt het niet en bij welke wel?

Reputatie 7
Badge +24

Vaag verhaal. De tunnel komt wel tot stand begrijp ik? Lijkt mij dat dan vervolgens de router geen enkele invloed meer kan hebben op wat in de tunnel plaatsvind. En dus niet voor enige storing kan zorgen.

Bij welke type Experiabox werkt het niet en bij welke wel?

Verreweg de meeste problemen, dus geen losse incidenten, hebben wij met de V10A meegemaakt. Ik zie tot nu toe 2 cases over een V10 die nog niet veel in gemeen hebben. Vandaar eerst de vraag om het te resetten. 

Reputatie 7
Badge +24

... de meeste problemen ...

Maar daarbij kwam de verbinding überhaupt helemaal niet tot stand. Hier nu wel begrijp ik.

Reputatie 7

Dit probleem kan eigenlijk niet gerelateerd zijn aan de Experia Box zelf.

Er lijkt eerder te maken te hebben met ofwel splittunneling ofwel dat aan beide zijden van de tunnel hetzelfde subnet gebruikt wordt.

Standaard wordt door de V10 het subnet 192.168.2.0/24 gebruikt. Weet je welk subnet bij jouw werkgever gebruikt wordt?

Reputatie 7
Badge +24

...dat aan beide zijden van de tunnel hetzelfde subnet gebruikt wordt.

Standaard wordt door de V10 het subnet 192.168.2.0/24 gebruikt. Weet je welk subnet bij jouw werkgever gebruikt wordt?

Dacht ik ook aan. Maar dan zou het dus bij geen enkele Experiabox werken. 

Reputatie 7

Maar dan zou het dus bij geen enkele Experiabox werken. 

Alleen als door de werkgever ook dat subnet gebruikt wordt.

Veel bedrijven gebruiken subnets in de range 10.0.0.0/8 wetende dat particiliere netwerken veelal een subnet in de range 192.168.0.0/16 hebben.

Zelf hanteren wij om die reden zakelijk ook subnets in de range 10.0.0.0/8.

Reputatie 7
Badge +24

Ook onze technische mensen kunnen dit niet plaatsen met de V10. Voor de meelezers de reactie. 

“Heb met een V10 een windows client verbinding gemaakt PPTP en LT2P preshared key. Beide VPN’s werken op versie 3.7. Windows build 1903”

Aanvullende informatie is welkom.