Beantwoord

Verbinding met internet verbreekt tijden uploaden

  • 4 July 2019
  • 8 reacties
  • 343 keer bekeken

Badge
  • Deelnemer
  • 4 reacties
Ik heb een vraag: Zodra ik iets via b.v. One drive wil uploaden (vaste pc met bekabeld internet) Kan ik in mijn browser geen pagina's meer openen (Geen internet) Nu heb ik neet de speedtest gedaan en doe de screen erbij. Kunnen jullie mij wegwijs maken, hoe dat te voorkomen? Ik kan me niet herinneren hier in het verleden last van te hebben gehad. Maar de laatste tijd zie ik dat steeds gebeuren

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 8 July 2019, 13:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Cil Op basis van je screenshot kan ik me best voorstellen dat het uploaden van bestanden niet zo goed gaat. Ik zie dat je een niet heel denderende snelheid haalt en vooral de uploadsnelheid is met nauwelijks 1 Mbps niet hoog. Ik wil met alle plezier kijken hoe de situatie van het netwerk op jouw adres is -heel soms is er een upgrade mogelijk- maar als dit de maximaal haalbare snelheid is, dan kan het ook betekenen dat ik niet direct een oplossing voor je heb.

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
Profiel ingesteld Bart.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Cil Dank voor het invullen. Ik heb zonet je verbinding doorgemeten en wat ik zie sluit eigenlijk precies aan bij je screenshot. Je haalt precies de snelheid die op jouw adres leverbaar is. Dat is niet heel veel. Vooral met het uploaden van grote bestanden kun je dus de zaken ervaren die je omschrijft, helemaal als er tegelijkertijd iemand anders van internet gebruik maakt of naar iTV kijkt. Ik ben helaas bang dat er geen upgrade op de planning staat qua netwerk, dus ik heb op heel korte termijn geen oplossing voor je.
Badge
Jammer dan zal ik maar geen uploads meer uitvoeren
Reputatie 6
Badge +8

Als je de OneDrive app gebruikt op de PC dan kun je instellen hoeveel bandbreedte OneDrive mag gebruiken voor uploads. Default pakt hij de volle bandbreedte en dan krijg je de door jou gemelde verschijnselen.
Je zou de maximale upload bijvoorbeeld op 0.5 Mbps kunnen instellen.
Werkt nog supertraag natuurlijk, maar het werkt.
Persoonlijk een aantal jaar zo gewerkt, tot we eindelijk glasvezel kregen in het buitengebied.
Badge
Dank je wel voor deze optie, Ik heb op 500kb gezet (0.5 MB is niet mogelijk)Bij de eerstvolgende upload zal ik kijken of het beter werkt met internetten tussendoor
Reputatie 6
Badge +8
Je maakt een rekenfoutje.

0.5 Mbps komt overeen met 62.5 kB /s. Je moet hem dan dus op 62 zetten.
Badge
Oh dacht het goed gegoogled te hebben ga het meteen aanpassen

Reageer