Beantwoord

Verbinding minder na terugkomst Ziggo

  • 5 May 2021
  • 22 reacties
  • 273 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

rustig mensen ben net terug van ziggo naar kpn, waaarom ze kunnen niet eens een incasso doen en verrekenen met volgende dat gezeik, dus terug naar kpn, had eerder gewoon tv in hd 14 mb, kan nu niet meer.. waarom niet ,men heeft postcode snelheid aangepast,  nu een diggi tenne aangesmeerd  ad 18 eurowat ook niet werkt...vanwege menen die een extra  kastje bestelden terwijl internet er niet voor geschikt was en gingen klagen, kortom de slimme moeten het weer afleggen naar de domme

dus ben terug volgens kpn vaste lijn 6mb dat is 14 mb, nu een buiten router en kan geen tv bestellen down hier is ongeveer 60 mb nu, als het niet uitvalt, je snapt heb de nieuwste van kpn ex 10 a en een saga gekregen, gaat 2 dagen goed daarna een resset nodig, van beide, kan kpn uitleggen nope.ik zelf denk te maken heeft met updates en zijn daarna apparaten niet meer compatilbel dus verval je in je oude vaste  lijn download.maarja elke dag of om de twee dagen resstten,je moet het maar weten... dus kpn modje… ik wacht af

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 6 May 2021, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @erikje2014, welkom terug! Ik zie inderdaad dat je 10 Mbit/s kunt halen. Je kunt dan zeker wel itv aanvragen. Maar dit neemt dan wel een groot deel van je verbinding in beslag. Ik weet niet of dat ideaal is. Je kunt dit in ieder geval zelf regelen via MijnKPN. Je kunt daar inloggen en aanvinken dat je interactieve tv wilt en geen Digitenne meer. Mocht het zo zijn dat interactieve tv toch teveel invloed op je verbinding heeft, dan kan je alsnog een extra Digitenne ontvanger aanvragen om die te gebruiken. 

 

Voor wat betreft de reset die je steeds moet doen: wat gaat er precies fout? Waarom moet je resetten?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, @erikje2014. Ben je geholpen met mijn reactie? Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden. 

Reputatie 3
Badge +1

hallo marcia ,heb nu idd een tv ontvanger, kon eerst niet vanwege postcode, nouja ene wesely kon het wel voor elkaar krijgen. tv en pc op 1 scherm dus doe die dingen toch niet samen.

wat ik bedoel met ressetten, is dat soms de 4 g router niet meer met experia 10A praat, die herkent het dan niet, na een resset is het weer goed. komt ongeveer om de 2 dagen voor.ikvind dat apart 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het toch nog gelukt is met de tv-ontvanger:ok_hand_tone2: .

 

wat ik bedoel met ressetten, is dat soms de 4 g router niet meer met experia 10A praat, die herkent het dan niet, na een resset is het weer goed. komt ongeveer om de 2 dagen voor.ikvind dat apart 

Dat is zeker gek. En bedoel je dan dat je ze even uit en aan zet of heb je de Experia Box al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd of het dan wel blijvend werkt. 

Reputatie 3
Badge +1

marcia ik bedoel die 2 kleintjes , die je moet indrukken met een pennetje.het is niet onoverkomelijk, ik weet wat de oplossing is, maar is wel lastig.

en ik moet beide doen, rare is je ziet wel de ethernetkabel van de 4 g modem knipperen, dus die ontvangt wel, het is net alsof ze elkaar na verloop van tijd niet meer herkennen , niet weten wat protocol is oid.vandaag dus ook weer:sweat:  nu las ik ergens op forum dat je in experia modem(na in loggen) ook iets kan aanvinken zodat altijd actief is, zo iets was het, klopt dat? en ww woord is dan de sid wachtwoord? ben er wel achter deze keer niet 4g gereset maar eerst experia 10 a(andere volgorde dus) en daar zit het dus in.ik hoor wel van je

Reputatie 3

Heb je het 4G modem direct aangesloten op de Experiabox, of zit er nog wat tussen? 
 

 

Reputatie 3
Badge +1

bjb12  neerechtstreeks met bij geleverde kabel, de kortste

 

Reputatie 3

En de signaalindicator op het 4G modem, hoeveel van de 3 lampjes zijn aan?

Reputatie 3
Badge +1

er zijn er twee aan, het is net zoals ik zeg die werkt wel maar experia pakt soms signaal niet op, waarom weet ik dus ook niet gaat soms 2 dagen goed soms een dag

Reputatie 3
Badge +1

bjb12, bedankt voor je hulp, maar ik denk echt dat het in firmware  software of box zelf zit of zoals ik heb op forum heb gelezen dat box pas pakt als het nodig is en 10 mb kan een kantelpunt zijn, maar daar kan kpn me marcia  de modje me meer oververtellen. hoop ik

wat ik dus wil opmerken, soms gaat  experia op rood het lampje terwijl er geen internet activiteit is zag ik vandaag overdag en voor zover ik weet updaten jullie niet overdag(net als ik online ben :smiley: dan wel…. )

marcia je kan het uitlezen, wat ook raar is eerder met andere box van jullie 14 mb nu 10.. en abbo  staat op max 6 mb voor de vaste dan, op vele sites, daarom dat gedoe met tv postcode enz, ik snap prima dat kpn zich in wil dekken  en andere providersven mensen dingen bestellen en later klagen over de tv die hapert op slaapkamer, als je al tv kijkt op slaapkamer met 2 mensen hapert er wel wat meer denk ik:kissing:,

die ik had was kleiner dan deze ook wit maar welk type weet ik zo niet meer, ik weet wel monteur(toen gratis), ging knippen aan de kabel en  bracht het  van 8 naar 14 mb 4 jaar terug, ik zei al effe door knippen tot kast van kpn ongeveer 4 km en ik haal 50 mb dat was voor dit abbo. maar wat bjb12 zei over de streepjes

, ik haal 2 van de 3 lampjes ik weet waar mast staat, schuin voor me beukenlaan  ongeveer  een vriend van mij in zijn vaders land hemelsbreed een km, wellicht dode hoek van 4 g. heb es onder een wifi gestaan op camping mast boven me en geen  ontvangst dus het kan. en marcia wacht op je antwoord bjj12, bedankt voor het reageren en meedenken, daar is een forum voor elkaar te helpen en dat zal ik omgekeerd ook doen zoals ik ziggo wees op dingen zoals geen dolby op een film kanaal en uitleggen hoe je dat dan wel kon, maarja normaal een incasso kon ziggo dan weer niet 11 maanden in chat , betalen terug storten verkeerde rekening, maar die dingen vecht ik wel uit en met bewijzen niets doen he. ik ga niet voor snelheid, maar stabiel zowel internet als afschrijvingen, welke server kan 1 gig per sec uploaden geen 1, dus wat moet je met 1 gig down     torrent  …

ben wel aangemeld bij  een ding van gemeente  glasvezel voor iedereen via glas en draad, heb vlagje in tuin en als er zoveel mensen zijn leggen ze dat aan    (kpn is ook een partner   )        voor 250 euro legt men het aan binnen een jaar als er genoeg mensen zijn, in combie met abbo, als kpn in tussen tijd dit op lost is dat mijn provider, ik ben nog uit tijdperk dat men bij jullie een een pc ocht een koe ding en 54 modem, en werd opgebeld, uw rekening is 700 gulden had men me naar een frans iets door gelinkt,het is vergeven, mijn fout was overstappen naar ziggo hbo game of trones, had ik ook kunnen ophalen das waar maar de 14 mb , schoot niet op en zoeken ondertiteling of zelf verbeteren ach ze hadden aanbiedin ,enige voordeel is heb alles van ze gejat en gratis gepost,anderen op account laten mee kijken, het zal je niet verbazen zat ook jaren op xxs4all,ik hoef niet uit te leggen wat er nu gaande is dat weet je wel

Reputatie 3

Goedemorgen, als het internetlampje rood is, ligt ook de koperverbinding eruit. Het 4G modem doet alleen wat wanneer de koperverbinding ook werkt. Al is het maar 0,5mbit. Maar enkel 4G werkt niet. Ik adviseer je om contact op te nemen met KPN en een monteur een kopermeting VCI uit te laten voeren en een xDSL test. Tevens even laten kijken naar xDSL stability en servicequality van de momenten dat ‘ie wegvalt. Als je die zelf even bijhoudt wordt het niet zoeken naar een naald in een hooiberg.

 Daaruit kan een wegvallende verbinding naar voren komen waar de monteur dan weer actie op kan ondernemen.

Dit verklaart ook de lagere snelheid. Het systeem aan de achterkant van KPN verlaagt mogelijk de snelheid om zo te proberen meer stabiliteit te creëren. Het wordt een erg technisch verhaal zo, maar het houdt wel verband met elkaar.

@Marcia_  wellicht kun jij dit regelen? :)

Reputatie 7
Badge +30

Ha @erikje2014, dank voor je uitgebreide uitleg! Ik wil het advies van @BJB12 opvolgen en een monteur voor je aanvragen. Hiervoor moet ik eenmalig je Experia Box resetten. Kan dit op elk willekeurig tijdstip? En wanneer zou je een monteur kunnen ontvangen? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur. Ik ben verplicht te melden dat als het probleem in het klantdomein ligt, er kosten voor de monteur in rekening gebracht kunnen worden. Maar tenzij jij bijvoorbeeld de stekker er niet in hebt, ga ik er niet vanuit dat dit bij jou het geval is ;-). 

Reputatie 3
Badge +1

oke ik snap het, zal het bijhouden.

dat het lampje rood wordt is maar even.kan ook gewoon even storing geweest zijn.vandaag niet gebeurd.

maar als ik dat kleine knopje indruk met een pennetje, gaat ie  naar fabrieks instellingen of naar de laatste update?

 marcia van mij mag je ressetten maar doe maar na het weekend, as vrijdag wordt namelijk tv geactiveerd. niet dat alles in de war gaat :grin:

en idd kabel zit er goed in :sunglasses:

 

Reputatie 3
Badge +1

marcia bjb12, bedankt voor alle info. 

en bjb12, ik besef me net 2 jaar geleden hebben ze hier straat open gehad ivm riolering(had ik wel, zelfs in dit buitengebied:grinning: maar moest vervangen). toen had ik nog kpn, dus toen mannetje zei ziggo kabel ligt door, had ik geen last hihi, maar het zou kunnen. ook een tech verhaal als ze ziggo of kpn laten komen kost het bedrijf veel geld dus `lassen` ze het zelf.:rolling_eyes:

ben verder wel blij, i tv werkt, zelfs uhd(normale hd heeft deze niet?? en in dolby, geen haperingen.

gehe koste wat moeite ik, zag staan klant nummer maar voor activatie, had ik dus ander nummer nodig, tja moet ik maar beter lezen:sweat_smile: maar zelfs met 10 mb werkt alles goed, ik had ook niet anders verwacht, gezien eerdere ervaringen. wat ik ook fijn vind lekker klein kastje, ipv bakbeest van ziggo, oke harde schijf erin maar die hoeven tegenwoordig ook niet met zo groot te zijn. heb in pc ssd schijven die kleiner zijn en meer gig aan opslag hebben totale opslag hier is 10 terra, je zou het bijna een nas kunnen noemen:smile:

verder idd nadien experia geresset, het is steeds na  12 uur s´nachts. laat ik stellen zet pc aan omstreeks uur of 10 in de avond, dan is het goed, later dus niet meer. ik snap prima dat kpn onderhoud in nacht uren doet ook aan masten, misschien daarmee te maken??? verder heb ik netwerkkabel vervangen van de vaste, naar pc, deze klikte niet meer, maar vast deed het wel, maar voor de zekerheid,  het kan nooit geen kwaad en kabels kreeg ik er toch bij. was toch bezig met grote schoonmaak,(alles in dressoir is mooi een htpc  silverstone mediacenter pc  en alle audio,  maar wordt wel stoffig en schuif je niet even opzij, nu wel wieltjes eronder )dus kabelgoot ook los getrokken en kabel vervangen, mocht niet baten, maar het had het kunnen zijn. dat doe ik altijd ,eerst probleem bij mezelf zoeken.

dus marcia en bjbj12 (bassie en adriaan???) ik kijk het een paar dagen aan, je mag altijd resetten, wellicht helpt het en misschien een monteur.. als ie meer kan meten dan jij. ben altijd thuis meestal(sommige hebben de beehh op het droge :joy:  was met 45 al op pensioen) dus  ik heb de tijd aan mezelf,(verdien wat bij met bouwen van buizenversterkers  of luidsprekers , een hobby )niet gebonden aan een tijdstip of dag of verplichtingen.

dus marcia kijk maar wat je kan doen, ik hoor van je, vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie, @erikje2014! Ik was je topic even kwijt, dus bedankt voor je privébericht. Ik kan geen monteur aansturen, maar heb nu wel een ticket voor de backoffice aangemaakt. Je zult worden gebeld om alsnog een afspraak met een monteur te maken. 

 

Voor wat betreft Digitenne: je kunt je eigen doos gewoon opsturen. Doe er even een begeleidend briefje met jouw adres en klantnummer bij: 

 

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Reputatie 7
Badge +30

@erikje2014 is er inmiddels een monteur ingepland? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.

Reputatie 3
Badge +1

marcia_ as woensdag tussen 2 en 4 komt monteur, het pinksterweekend zat er tussen.Als monteur het oplost en we weten wat het is zal ik het terugkoppelen, naar jou of het forum, daar zijn fora tenslotte voor delen van kennis:wink:

Reputatie 3
Badge +1

hallo marcia_ het probleem is opgelost, heb een andere modem experia 10 niet de a versie.

monteur zei dat kpn die  snel  had ingekocht toen met handelsoorlog tussen vs en china, maar dat dat type eigenlijk nog niet uit ontwikkelt is en dat type a idd af en toe 4 g eruit gooit.

de gewone 10 heeft een programmaatje die zelf herstelt en monitort wat er aan verkeer is van mij naar de hoofdserver en wat daar dan binnen komt aan 4 g en de a type heeft dat nog niet.

zo leer je noges wat, ook dat 1e lampje tot 50 mb 2e tot 70 en 3e tot 140 maar zoveel geeft kpn niet, moet ook ruimte op de mast blijven voor ander 4 g verkeer.

zo zie je maar weer het allernieuwste is niet altijd het beste:smiley: vriendelijke groet erik

Reputatie 7
Badge +30

Dat had ik nog niet eerder gehoord! Ik weet niet of ik het met m'n collega eens ben.. ;-). Maar: fijn dat het voor jou in ieder geval opgelost is! Bedankt dat je het nog even liet weten!

Reputatie 3
Badge +1

tja, ik vind het fijn een vrouw te ontmoeten die verstand van tech dingen heeft, bedoel er niets mee, had zelf es een meid als een vriendin die pc in schoenendoos had was nog in 57k tijdperk en die me hielp en op school een paar gotic types die dachten erik sleept de versterkers wel ,omdat ik een man ben.. nee mensen zo werkt emancipatie niet, die vrouwen vonden ik moet kunnen strijken weten hoe een wasmachine werkt, prima, maar vervang dan ook zelf een lamp of stopcontact, dat is de reden dat ik het fijn vind een vrouw te spreken met verstand van zaken, waarom zouden mannen alleen tech dingen kunnen en vrouwen strijken.. ik snap dat idee niet, maar  het speelt nog steeds jammer genoeg,

maar conclusie,ik had een slimme vrouw die me verder hielp en een man weslesly.. samen opgelost tanxx

Reputatie 3
Badge +1

marcia_ het werkt nog steeds, misschien had die rare winschoter toch gelijk :kissing:  er is hier wat vriendelijke rivaliteit tussen gemeentes.Vond het wel grappig, die michiel begon op zijn plat, je hebt ook al vlaggie in toenne stoan(glas en draad die gaan hier vezel leggen in sm gemeente als er genoeg animo is)maar ik kan het prima verstaan maar niet echt mee opgegroeid, dus spreek het niet echt, maar hij gelijk over op abn, was wel grappig.Nog een grappig iets, stuur ik diggitenne op briefje erbij, ook het retour adres.smiddags komt de post, brief kpn, met een retoursticker:sweat_smile:

verder wil ik jou en kpn in algemeen complimenten geven voor afhandeling van dingen, Men was zelfs zo aardig mijn eerste betaling te crediteren, vanwege het gedoe zeg maar,  het stond er wat anders.maar dat vind ik heel netjes, zonder dat ik erom vroeg. dus blij dat ik terug ben .. bij mensen verstand van zaken en klant gericht zijn

Reputatie 7
Badge +30

Wie zal het zeggen haha, fijn dat het opgelost is nu! En hopelijk in de toekomst over op glasvezel ;-).