Vraag

Verbinding modem valt met nieuw modem nog steeds weg

• 26 november 2018
  • 8 reacties
  • 274 keer bekeken

is er al een oplossing voor dit probleem? Ik heb sinds een week mijn oude experiabox moeten omruilen voor een v10a en heb nu ook steeds dat verbinding met internet wegvalt. Wifi signaal is zeer goed ook ten tijde dat internetverbinding wegvalt. Ik krijg geen foutmelding. wordt er gek van want ik kan nu niet meer online gamen. Ik ga het oude modem maar weer in gebruik nemen. Was helemaal niets mis mee.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Het is zeker niet gezegd dat het probleem dat Sami had hetzelfde is als dat van jou. Bij hem bleek, zoals ik al aangaf, dat het in de centrale zat. Nadat hij op een andere poort is omgeplugd was het probleem opgelost. Het feit dat het bij jou met het oude modem niet voorkomt, en met de huidige wel wijst al uit dat het probleem een andere oorzaak heeft. Goed, in ieder geval, dat via de chat al het een en ander is doorgemeten en dat er een monteur komt. Dan kan die in ieder geval het een en ander uitsluiten. Ik stel voor dat we die afspraak dan even afwachten.
ik heb geprobeerd via de chat iets te bespoedigen maar helaas. Gaat een afspraak met monteur worden gemaakt.
Ik blijf het frustrerend vinden dat bij iemand met het exact zelfde probleem een oplossing is gevonden en dat niet op het forum wordt gepost.
Reputatie 7
Badge +27
Oude firmware zou niet moeten kunnen in ieder geval. Voor zover ik weet wordt de V10a uitgeleverd met de meeste recente versie van de firmware. Ik wil hier dan even je verbinding doormeten. Daarvoor heb ik je gegevens nodig. Vul je profiel in, en laat weten als je dit gedaan hebt. Kan zijn dat je een foutmelding krijgt, negeer die, het gaat meestal wel goed.

Ik kan dat stukje logging alleen nu niet plaatsen, want de Thomson is nog weer ouder dan de V8.
Hallo Erik,

Het oude modem is een Thomson TG789vn. Ik heb eigenlijk alleen de 5Ghz uitgezet maar dat heeft niet geholpen. Overigens heb ik het probleem ook als ik met wifi verbonden ben. De desktop met kabel gebruik ik zelden maar heb ik wel getest en heeft ook uitval. Vervelende is dat het soms uren lang goed gaat en dan plotseling komt het om de haverklap. Vooral mijn zoon die graag online games speelt wordt hier niet vrolijk van. Zou het kunnen dat er oude firmware op het modem zit?
Reputatie 7
Badge +27
Omdat ik je net ook in het andere topic voorbij zag komen ga ik hier gelijk maar even verder. Ik heb nog wat vragen voor je;

Met de V10a aangesloten heb je wegvallend bekabeld internet, maar andere apparaten op wifi kunnen op dat moment wel op internet. Dan is het duidelijk dat het probleem ergens zit tussen jouw bekabeld aangesloten apparaat en ons netwerk. Dank ook voor het stukje logging. Nou weet ik hier ook niet alles van, maar dat lijkt te wijzen op miscommunicatie tussen jouw apparaat en de Experia Box. Wat mij dan opvalt is dat het begint met VRV9517, en dat is het typenummer van een ouder type modem (de V8). Is je oude Experia Box een V8?

Verder, heb je in de V10a instellingen aangepast? Zo ja, welke?

@wjb wil jij hier eens naar kijken?
sorry Marina, ik moet even wennen aan het forum. Ik had niet in de gaten dat ik een antwoord had.

Ik kreeg een nieuw modem omdat het oude modem niet geschikt zou zijn voor de vernieuwde diensten die KPN gaat uitrollen.... Het oude modem geeft echter geen enkel probleem. Ik kan dus ook de bekabeling uitsluiten als veroorzakers van het probleem. Ik ben ook weer terug gegaan naar oude modem en nog steeds zonder problemen.
Vandaag weer de nieuwe experiabox v10a aangesloten. Gaat een hele tijd goed en dan toch plots een uitval. Ik heb in de system log gekeken van het modem en vind tussen alle berichten over niet gebruikte leases enz een error bericht op het tijdstip van uitvallen:
"VRV9517 daemon.err dhcpd: Error on ARPING request: Interrupted system call"
Kun je daar wat mee?
Alvast bedankt voor de moeite
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi nljong17, Welkom op het forum. Wat mij opvalt is dat je aangeeft dat je WiFi signaal zeer goed blijft ten tijde dat de internetverbinding wegvalt. In de meeste gevallen valt de WiFi verbinding ook weg wanneer je bekabelde verbinding wegvalt. Heb je al eens een nieuwe UTP kabel getest? Misschien is de kabel de boosdoener. Ook ben ik benieuwd waarom je een nieuw modem hebt gekregen, terwijl er niets mis was met je modem. Misschien is het modem niet de oorzaak, maar iets anders. Ik ben benieuwd of het internet met een nieuwe/andere kabel wel stabiel blijft. Als je geen andere kabel hebt, kan ik je kosteloos een nieuwe sturen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)

Reageer