Beantwoord

Verbinding na eerste week veel trager geowrden

  • 6 december 2012
  • 3 reacties
  • 8372 keer bekeken

Afglopen november ben ik van een Andere provider overgestapt naar KPN alles in een standaard.

Nadat het afsluiten van het abonnement al extreem veel voeten in  de aarde had werkte alles zo goed en kwaad als het ging (ITV via HDMI blijft een ramp) maar er was mee te leven. Vreemd genoeg werd de verbinding na een week opeens veel langzamer terwijl de verbinding ook af en toe begon weg te vallen. Andere kabeltjes naar het ISRA punt maakten niets uit. Via de telefonische helpdesk kom ik niet verder. Daar roept men alleen vervang je kabel maar dat is iets wat ik al heb gedaan. Heb ook al een massieve kabel gemaakt, deze op de isra geschroefd en rechtstreeks in het modem aangesloten Ook als ik er een veel langere CAT5e kabel tussen zet blijft de snelheid gelijk (actual rate en attainable rate wordt niet lager) dus het lijkt er op dat dit probleem niet in de woning zit maar dat ergens anders veel verlies ontstaat. of dat ik op een verkeerd profiel zit.

Zie onderstaande gegevens van het modem. (experia ZTE H220N) ik woon op 2,1 echte Km van de centrale, ik weet hoe de stamkabels lopen tot aan de wijkverdeler) en 50m mtr van de wijkverdeler)

Welke webcare specialist kan een lijnmeting voor mij doen!

Configuration Mode Auto
Current UpLinkADSL
 
TypePPPoA
Connection NameInternet
PVC8/48
NATEnabled
IP77.161.239.198
DNS
Connection StatusConnected
Disconnect Reason 
Online Duration735 sec
TypePPPoE
Connection NameInternet
NATEnabled
IP0.0.0.0
DNS
Disconnect ReasonOTHER
Online Duration0 sec
TypePPPoE
Connection NameInternet
NATEnabled
IP0.0.0.0
DNS
Connection StatusUnconfigured
Disconnect ReasonOTHER
Online Duration0 sec
 
Link StatusConnected
Showtime Start0 days: 0 hrs: 12 min: 18 sec
Modulation TypeADSL_2plus
Actual Rate (Up/Down)776/7994 kbps
Attainable Rate (Up/Down)1040/20188 kbps
Noise Margin (Up/Down)10.8/11.4 dB
Line Attenuation (Up/Down)10/25 dB
Output Power (Up/Down)12.4/0 dBm
Data Path (Up/Down)Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)40/70 ms
INP (Up/Down)1/7 symbols
FEC (Up/Down)0/486
CRC (Up/Down)0/0
TPS_TCG.992.3_Annex_K_ATM
ProfileN/A

icon

Beste antwoord door Jorn 6 december 2012, 15:44

Beste Jerry555,

Ik voer graag eens een meting voor je uit. Ik kan vooralsnog weinig uitspraken doen over de snelheid die je lijkt te behalen, het profiel en de DLM die mogelijk je verbinding lager intraint. Daar ga ik je opheldering over proberen te geven.

Kun je mij per privébericht de postcode, het huisnummer en de contractnaam doorgeven? Ik kom er dan zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Jerry555,

Ik voer graag eens een meting voor je uit. Ik kan vooralsnog weinig uitspraken doen over de snelheid die je lijkt te behalen, het profiel en de DLM die mogelijk je verbinding lager intraint. Daar ga ik je opheldering over proberen te geven.

Kun je mij per privébericht de postcode, het huisnummer en de contractnaam doorgeven? Ik kom er dan zo snel mogelijk bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Beste medelezers.

In mijn geval bleek ik zelf de oorzaak te zijn.

Wat kan gebeuren is dat als je in het begin te vaak de verbinding tussen ADSL router en de telefoonlijn verbreekt omdat je er bijvoorbeeld aan werkt het systeem denkt dat je verbinding onbetrouwbaar is en je snelheid omlaag brengt.

Een KPN medewerker kan dit dan resetten waarna je weer de hoogst mogelijke snelheid krijgt.

Jorn bedankt

Reputatie 3
Badge
Beste Jerry,

Dat heb je prima verwoord. Zoals ik reeds in het privécontact aangaf wacht ik
het graag nog even tot morgen af voor alle zekerheid. Maar voorlopig lijkt er
een significante verbetering opgetreden te zijn. 

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reageer