Beantwoord

verbinding nefit easy werkt niet

  • 27 October 2015
  • 11 reacties
  • 61486 keer bekeken

Sinds een stroomstoring kan ik niet meer met de nefit ap op internet. Alles gereset, maar ondanks dat het teken dat wifi aangeeft werkt kan ik er niks meer mee. Het wereldbol teken geeft een foutmelding dus het lijkt of de thermostaat geen connectie kan maken met het internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door PaulK3 23 November 2015, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

globetrotter schreef op 27 okt '15 om 16:06u
Sinds een stroomstoring kan ik niet meer met de nefit ap op internet. Alles gereset, maar ondanks dat het teken dat wifi aangeeft werkt kan ik er niks meer mee. Het wereldbol teken geeft een foutmelding dus het lijkt of de thermostaat geen connectie kan maken met het internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

 
Hallo Globetrotter,

Nefit schrijft:

Klik de thermostaat los van de grondplaat, wacht 10 seconden en klik de thermostaat weer op de grondplaat. Alle gevonden wifi-netwerken worden op display getoond ( § 3.6.2).

Hopelijk werkt dit voor jou?!

Groet Keesjan.

Keesjan schreef op 27 okt '15 om 19:09u
globetrotter schreef op 27 okt '15 om 16:06uSinds een stroomstoring kan ik niet meer met de nefit ap op internet. Alles gereset, maar ondanks dat het teken dat wifi aangeeft werkt kan ik er niks meer mee. Het wereldbol teken geeft een foutmelding dus het lijkt of de thermostaat geen connectie kan maken met het internet. Heeft iemand hier ervaring mee?

 Hallo Globetrotter,

Nefit schrijft:

Klik de thermostaat los van de grondplaat, wacht 10 seconden en klik de thermostaat weer op de grondplaat. Alle gevonden wifi-netwerken worden op display getoond ( § 3.6.2).

Hopelijk werkt dit voor jou?!

Groet Keesjan.

 
Hi

Was het maar zo simpel. De wifi vind hij wel, maar het wereldbolletje geeft een kruisje. Ik concludeer dat het modem de nefit niet op het web laat. Ik heb kanaal geswitched en heb nu op advies van nefit een switch gedaan van mode mixed naar 802.11.n only en dan weer terug. ook dat werkte helaas niet. Dus als je kan helpen graag. Volgens mij ligt het probleem dus bij het modum die de thermostaat als een niet toegstaan apparaat herkent.

grt

marieke

Reputatie 1
Badge
Log in op je modem (192.168.2.254) en kijk in de pagina die dan verschijnt of je Easy voorkomt in de lijst met wifi devices. Als wifi wel werkt en je Easy heeft geen internet verbinding dan kan er ook wat fout gaan met de Easy zelf, vooral als de rest van de op wifi aangesloten dvices wel werken. Dingen kunnen kapot gaan na een stroomstoring.

bluesky1963 schreef op 28 okt '15 om 18:12u
Log in op je modem (192.168.2.254) en kijk in de pagina die dan verschijnt of je Easy voorkomt in de lijst met wifi devices. Als wifi wel werkt en je Easy heeft geen internet verbinding dan kan er ook wat fout gaan met de Easy zelf, vooral als de rest van de op wifi aangesloten dvices wel werken. Dingen kunnen kapot gaan na een stroomstoring.

 
waar zie ik welke wifi devices erop zitten?

Ik heb hetzelfde probleem.

De Experiabox V10 heeft wel een ipdres gegeven aan de Nefit Easy, deze geeft ook aan dat er een WIFI verbinding is. De zogenaamde wereldbol op de easy geeft echter een rood kruis. Resetten van de Easy heeft niet geholpen.

Of de easy kan geen verbinding maken met de buitenwereld of het modem weigert dit.

PaulK3 schreef op 23 nov '15 om 19:12u
Ik heb hetzelfde probleem.

De Experiabox V10 heeft wel een ipdres gegeven aan de Nefit Easy, deze geeft ook aan dat er een WIFI verbinding is. De zogenaamde wereldbol op de easy geeft echter een rood kruis. Resetten van de Easy heeft niet geholpen.

Of de easy kan geen verbinding maken met de buitenwereld of het modem weigert dit.

 
Aanvulling, na een reset van het modem via achterkant van het modem heeft de Easy weer toegang tot internet. Bij mij weer alles oke.

in experiabox simpel wpa2-psk kiezen _ PROBLEM OPGELOST!
Een andere oorzaak kan het type beveiliging van je WiFi zijn. De enige wijze om hier achter te komen is door naar de interface van de Experia Box te surfen. Je gaat hiervoor naar http://192.168.2.254 en, mits dit de eerste keer is dat jullie hier inloggen, mag je het wachtwoord leeg laten (je dient er daarna wel een te bedenken). Eenmaal binnen ga je naar het tabje 'Network' (bovenin) en daarna naar het onderdeel 'Wlan' (links in beeld). Van de sub-onderdelen kies je dan 'security'. Hier kun je nagaan welk beveiligingstype er momenteel ingesteld staat. Volgens enkele artikelen op internet (wij bieden hier vrees ik weinig tot geen ondersteuning op) moet de beveiliging op WPA2-PSK zijn.

Heb ik van een KPN medewerkster doorgekregen, handig voor diegene (zoals ik) die niet meteen weten hoe je WPA2-PSK moet kiezen .😉
Dank!
Dit is inderdaad de oplossing. Na instellen de easy opnieuw opstarten en de verbinding met de server is er weer.
Let op dat je na het kiezen van het onderdeel 'WLAN' naar het subonderdeel 'security' in de linkerkolom gaat en niet in de bovenste balk.
Is natuurlijk logisch maar daar ging ik toch even mis.
Dank!
Dit is inderdaad de oplossing. Na instellen de easy opnieuw opstarten en de verbinding met de server is er weer.
Let op dat je na het kiezen van het onderdeel 'WLAN' naar het subonderdeel 'security' in de linkerkolom gaat en niet in de bovenste balk.
Is natuurlijk logisch maar daar ging ik toch even mis.
Dank!
Dit is inderdaad de oplossing. Na instellen de easy opnieuw opstarten en de verbinding met de server is er weer.
Let op dat je na het kiezen van het onderdeel 'WLAN' naar het subonderdeel 'security' in de linkerkolom gaat en niet in de bovenste balk.
Is natuurlijk logisch maar daar ging ik toch even mis.
. Klopt links, maar dat stond er ook 😁
Heb vandaag ook ruzie gehad met de Nefit Easy, sinds de overstap op KPN lag deze uit de lucht en vandaag zou daar verandering in gaan komen.

Experia Box V10:
Inloggen middels IP in IEX > inloggen met ww> ExperiaBox0!

Stel 2 verschillende namen in voor 2,4 en 5 GHz
Instelling: WPA/WPA2
Instelling: B/G/N

Zorg voor een WiFi ww zonder $ tekens.

Start de router opnieuw op.

Reset de Thermostaat and go.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.