Beantwoord

Verbinding nieuwbouwwijk

• 17 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 135 keer bekeken

Beste,

Op dit moment zijn wij bezig met het bouwen van ons nieuwe huis in een voormalig buiten gebied in ons dorp Berkel-Enschot. Afgelopen jaren zijn al vele huizen in deze nieuwe wijk opgeleverd.

Bij het checken van de mogelijkheden van KPN als internet en TV leverancier kwam ik tot de ontdekking dat er nog maar 9mb geleverd kan worden omdat het gaat om een buiten gebied.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat op postcode 5057AB nummer ** sneller internet via KPN te leveren is? Anders zijn we genoodzaakt over te stappen van provider wat wij jammer zouden vinden vanwege de goede ervaring met KPN.

M.vr.gr. Dennis Kammers

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Bart_ 26 oktober 2017, 13:45

Ward en Robin. Jullie hebben gelijk en I stand corrected. Ik zal d’r net niet goed tegen aan hebben gekeken. In praktische zin verandert het niet heel veel, aangezien deze situatie voor Dennis pas volgend jaar gaat spelen. Zoals Ward al aangeeft is het wel verstandig om de aanvraag via Mijnaansluiting.nl in te dienen. Dat mag op zich best tijdig gebeuren, zodat er met de bouw rekening mee kan worden gehouden.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag Dennis. Allereerst van harte welkom op het Forum. Wat een mooi project, om je eigen huis te bouwen. Er lijkt op je nieuwe adres inderdaad niet veel meer mogelijk dan door jou genoemde 9 mb. Dat is nogal krap en ik ben ondertussen aan het kijken wat er nog meer mogelijk is. Als ik een update heb zal ik je daar direct een bericht over sturen.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Dennis, ik heb je zonet een privébericht gestuurd, met de vraag om wat extra informatie. Kun je dat bericht voor mij beantwoorden?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Bart,

Wordt dit gebied niet verglaasd?
Reputatie 7
Badge +19
Ha Robin. Voor zover het hier zie zijn daar nog geen concrete plannen voor. Het betreft een wijk die op dit moment wordt aangelegd, als ik het goed zie.
Ha Robin. Voor zover het hier zie zijn daar nog geen concrete plannen voor. Het betreft een wijk die op dit moment wordt aangelegd, als ik het goed zie.
De wijk wordt inderdaad asngelegd, maar naderd de laatste fase waarin ond huis zit. Ik kijk graag vooruit in plaats van last minute.

Super dat jullie al meekijken.

Groeten,
Dennis
Reputatie 7
Badge +30
Ha Robin. Voor zover het hier zie zijn daar nog geen concrete plannen voor. Het betreft een wijk die op dit moment wordt aangelegd, als ik het goed zie. Ik denk daar anders over.

Als ik kijk op de kaart bij reggefiber en die over de BAG heen leg dan vallen de kavels waar nog gebouwd moet worden (e.g. alles niet Molenweg) onder de dekking van Reggefiber.

Daarnaast kan huisnummer 18 wel glasvezel en daar hangt ook al een FTU als ik het zo zie.
Verder is die 9Mbit/s voor andere huisnummers een schatting voor adressen die nog aangesloten moeten worden en persoonlijk verwacht ik eigenlijk iets van >80Mbit/s per aderpaar.
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk beter is als er direct glasvezel komt :D

@Ward_, weet jij hier iets over misschien?

Robin
Reputatie 7
Badge +8
@Dennis Kammers
Vreemd dat @Bart_ niet kan zien dat deze wijk gewoon een glasvezel nieuwbouwwijk is.

Je zou hier gewoon een aanvraag moeten doen via mijnaansluiting.nl (of via je bouwer) en daarbij Media en Communicatie aanvinken. Dan komt deze bij Reggefiber terecht, wordt herkend als deel van dit project en doorgezet naar de aannemer om in te plannen voor een aansluiting.

Reden dat je nu niet kan zien dat je FttH kan krijgen is simpel: het adres staat niet in de database omdat het nog niet bekend was bij Reggefiber. Dat gebeurt meestal aan de hand vand e aanvraag bij mijnaansluiting.nl
Reputatie 7
Badge +19
Ward en Robin. Jullie hebben gelijk en I stand corrected. Ik zal d’r net niet goed tegen aan hebben gekeken. In praktische zin verandert het niet heel veel, aangezien deze situatie voor Dennis pas volgend jaar gaat spelen. Zoals Ward al aangeeft is het wel verstandig om de aanvraag via Mijnaansluiting.nl in te dienen. Dat mag op zich best tijdig gebeuren, zodat er met de bouw rekening mee kan worden gehouden.

Reageer