Verbinding valt regelmatig weg, niets werkt dan

  • 19 May 2022
  • 32 reacties
  • 244 keer bekeken

Sinds kort heb ik KPN via de glasvezel. Werkt razendsnel!. Echter een groot probleem is de instabiliteit. Het modem valt regelmatig weg (dan is er geen internet EN geen tv). Na het herstarten doet alles het weer. Echter is dit vreselijk irritant, en voor mij niet bruikbaar aangezien ik af en toe vanaf een afstand bij mijn p.c. moet kunnen. Als ik niet thuisben kan ik natuurlijk niet herstarten. Allerlei tools geprobeerd aangezien de helpdesk nummers of wat dan ook goed zijn verborgen of niet aanwezig zijn? De tools werken, u raad het al, via Internet. Die het dan niet doet. Weet iemand een oplossing, helpdesknummer of wat dan ook?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Badge +19

We gaan je helpen. Welk modem heb je? Gaan er rode of oranje ledjes branden op het modem bij uitval? Wat is er zoal aangesloten op het modem? Zijn de tv ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?

Modem is Esperiabox, via de wifi is er veel aangesloten (lampen, etc...). Via de kabel, 2 x t.v. en 3 x een p.c. Ik heb ook nog via afstand proberen te resetten (mijnkpn.nl), die gaat aan de slag, maar vervolgens gebeurt er niets. Toen heb ik alles uitgezet (ook het kastje van de glasvezel zelf), alles na 20 seconden weer 1 voor 1 aangedaan. Dus eerst glasvezel, 20 seconden later de modem, en 20 seconden later het kastje voor de t.v. Nu was het toch in fabrieksstand gegaan (op afstand resetten heeft blijkbaar half gewerkt). En een paar minuten later was alles weer online. Nu de vraag, of dit zo blijft of dat we morgen of vanavond al weer offline gaan en alles moeten herhalen.

Hallo @William1967 even een tip, als je de glasvezelkast wil herstarten, haal dan de stroom er minimaal 2 minuten vanaf en herstart dan.

Welk type Experiabox heb je, de 8, de 9, de 10, de 10a of de KPN Box 12?

 

Modem KPN Box 12

Modem KPN Box 12

Oké, houd de verbinding even in de gaten, gaat het weer mis, weer even melden s.v.p.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @William1967. Welkom op het KPN Forum. Is jouw verbinding nog weggevallen na de laatste reset?

Ja, zeer vaak zelfs. Ook kleinere storingen, waarna het zich hersteld. Maar ook grote storingen waar je dan alles weer moet afzetten. Ik heb nu ook een keer helemaal gereset (fabrieksinstellingen). Ook het kabeltje 2x vervangen naar de modem. Het zou een rode kabel moeten zijn, maar die is meegenomen door de monteur. Het is dus echt niet goed.

Reputatie 7
Badge +21

 @William1967 Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik jouw verbinding eens doormeten.

Ik heb het gedaan. Is de door metingniet een momentopname?

Net precies weer een storing

Reputatie 7
Badge +21

Is de door metingniet een momentopname?

Dat klopt. Dit is een momentopname. Ik zie de verbinding inderdaad vandaag is verbroken. Heb je het glasvezelkastje al voor minimaal 2 minuten spanningsloos gemaakt?

Ja, dat had ik gedaan.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het glasvezelkastje tijdelijk spanningsloos maken het probleem niet heeft verholpen.

JOok het kabeltje 2x vervangen naar de modem. Het zou een rode kabel moeten zijn, maar die is meegenomen door de monteur. Het is dus echt niet goed.

Ik heb zojuist een nieuwe rode WAN kabel jou kant op gestuurd. Als dit het probleem niet verhelpt ga ik voor je uitzoeken of ik een monteur afspraak kan inplannen.

Ik weet niet of het helpt, maar vaak is er ook een storing er tussen 20.00 en 21.00.
Deze duurt overigens maar een paar minuten, maar dwingt je dan wel om de t.v. ontvanger opnieuw op te starten. Zodra de kabel binnen is zal ik hem aansluiten.

Reputatie 7
Badge +21

@William1967 Heb je inmiddels een nieuwe kabel ontvangen en aangesloten? Ik ben erg benieuwd of dat het probleem heeft verholpen.

De kabel was maar 1 meter, en de aansluiting voor gasvezel zit bijna op de grond. Dus haalde hij het niet. Ik heb zelf een nieuwe cat-6 kabel ertussen gedaan (al een paar verschillende geprobeerd). De storingen zijn er nog wel, alleen vaak heel eventjes. Maar lang genoeg om de tv ontvanger te moeten resetten.

Ik zie dagelijks een paar verbrekingen op de lijn. Ben jij dat die het modem herstart?  Of doe je dat max één keer per dag?

Ik heb de modem zelf al dagen niet meer herstart, omdat de verbrekingen kort waren en zichzelf herstelde. Wel moet ik dan de t.v. ontvanger herstarten. De verbrekingen op de lijn zijn dus het probleem.

Reputatie 7
Badge +21

Wil je nog één ding uittesten William? Wil je jouw KPN Box 12 een resetten met het resetknopje op de achterkant van jouw modem? Wellicht verhelpt onze nieuwe firmware (SGEJ10000528) het probleem. 🤞🏼 

 

Ga ik vandaag nog doen.

Reputatie 7
Badge +21

@William1967 Heb je inmiddels jouw KPN Box 12 kunnen resetten?

Dat heb ik 6 dagen geleden gedaan zoals hierboven beschreven. Helaas, nog steeds regelmatig uitval. De uitval zelf lijkt nu wel korter te duren.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb zojuist jouw diensten doorgemeten en ik kon zelf niets bijzonders ontdekken. Ik heb daarom een afspraak met een storingsmonteur voor je ingepland op 24-06 in de ochtend tussen 08:00 en 12:00. Deze monteur kan het dan bij jouw thuis verder gaan onderzoeken. Laat je mij weten of onze monteur het probleem heeft kunnen verhelpen?

Ik ben echt boos nu. Eerst heel veel ellende gehad met degene die glasvezel aan kwam leggen. Heeft mij totaal 4 vrije dagen gekost (kosten totaal ongeveer 1000 euro). Van alle klachten die ik daar heb neergelegd is er botweg geen enkele reactie gekomen, enkel nieuwe afspraken. Als ik die niet nakwam kon ik later hoge kosten krijgen als ik alsnog glasvezel wilde. Volgens een medewerker van de woningbouwvereniging hadden meer mensen last van deze problemen en is de glasvezel ook zo aangelegd dat de woningbouw daar zeker niet mee eens was. Wat betekend dat ik na de renovatie alsonog (waarschijnlijk) zonder glasvezel zit. Nu ben ik een beetje poolshoogte aan het nemen, en er schijnen hier in de wijk heel veel mensen op exact dezelfde manier te zijn behandeld. Nu is er eindelijk glasvezel (maar nog niet goed aangelegd), en kwam KPN langs met een aanbod aan de deur. Terwijl er echt een bordje hangt : géén verkopers aan de deur. Maar goed, ik ben te aardig soms en heb het aanbod aangenomen. Daarna kwam de KPN monteur, hij werkte vrij snel maar ik heb nog nooit iemand zovaak over “extra kosten” horen praten. Dus dan durf je als klant al niet veel meer te vragen. Nu krijg ik een SMS van KPN, dat er vrijdag tussen 8.00 en 12,00 iemand langs komt. Ik kan niet in de ochtend, en dit jaar zeker niet nu al mijn vrije dagen op zijn. Maar nog brutaler: het eerste wat mij opvalt: ER KUNNEN KOSTEN IN REKENING WORDEN GEBRACHT. Maar volgens mij ben ik degene die nu op mijn centen (vrije dagen) zit te wachten, en sinds de aansluiting nog geen mobiel internet heb. Ik woon hier al bijna 30 jaar, heb vroeger KPN gehad, daarna telfort, daarna Ziggo voor jullie Online, maar binnen werkte alles gewoon correct. Tot nu dan. Dus graag een afspraak in de midden (niet eenzijdig, maar in overleg), GEEN KOSTEN voor mij. En een bevredigend antwoord op mijn klachten voor de aanleg van het glasvezel zelf, en op mijn problemen sinds deze aansluiting.

 

Reputatie 7
Badge +21

@William1967 Wat vervelend dat het aanleggen van jouw glasvezel verbinding niet vlekkeloos verliep. Helaas hebben wij daar geen invloed op, anders was ik daar zeker achteraan gegaan. Het aanleggen van jouw glasvezelverbinding wordt uitgevoerd door KPN Netwerk NL, daarna levert KPN haar diensten over het glasvezel netwerk. Ik heb geprobeerd om je te bellen vanmiddag voor het maken van een afspraak. Helaas hebben we elkaar niet gesproken en heb daarom willekeurig een afspraak ingepland. Deze afspraak kan natuurlijk altijd nog verplaatst worden. Daarvoor kan je het beste met onze klantenservice (0800 0402, gratis) bellen. Dan krijg je gelijk een collega aan de telefoon waarmee je deze afspraak kan verplaatsen naar een moment dat jou beter uitkomt. Verder kunnen er inderdaad kosten in rekening gebracht worden wanneer eigen apparatuur dit probleem veroorzaakt. Maar zoals ik het begrijp is dat niet het geval.