Vraag

Verbinding valt steeds weg

  • 17 January 2021
  • 21 reacties
  • 288 keer bekeken

Afgelopen week zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN. Met ziggo hadden wij enkel de standaard router en prima bereik, op zolder werd het enkel wat minder. Nu wij KPN hebben met de v12 modem valt continu het internet weg (laag bereik in de slaapkamer en de Sonos boxen vallen ook continu stil). Ongetwijfeld is investeren in de ‘Superwifi’ versterkers de oplossing, maar dan is het voordeel ook de deur uit. Is er een oplossing? Hoor het graag. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Over welke snelheden heb je het? Waar heb je het modem staan?

Over welke snelheden heb je het? Waar heb je het modem staan?

De modem staat beneden in de meterkast. De monteur heeft de modem zo hoog mogelijk opgehangen. Boven op de eerste verdieping heb ik 9Mbit/s en daar valt hij regelmatig weg. 

Badge +19

Tsja zonder wifi versterkers kom je niet ver meer tegenwoordig. Het mooiste is om op iedere verdieping bekabelde wifi versterkers te plaatsen. De wifi versterkers krijg je van kpn maar de kabels moet je zelf leggen. is dat een optie?

Tsja zonder wifi versterkers kom je niet ver meer tegenwoordig. Het mooiste is om op iedere verdieping bekabelde wifi versterkers te plaatsen. De wifi versterkers krijg je van kpn maar de kabels moet je zelf leggen. is dat een optie?

Om een kabeltje te trekken is niet zo’n probleem. Volgens mij heb ik nog een loze leiding vrij. Fijn dat je de versterkers gratis krijgt. Ik zal ze maandag bellen (of lezen ze direct mee?). 
 

ps Wat is het voordeel van de ‘superwifi’ punten? Alleen dat het draadloos kan?

Badge +19

Dat is in inderdaad het enige verschil. De gratis versterkers kan je krijgen via de wifimanager Doe die 2x Als je snelheid onder de 20 Mbit?s is dan is de uitkomst meestal 2 gratis wifi versterkers. Probeer het maar. kom je er niet uit dan roep je maar.

Dat is in inderdaad het enige verschil. De gratis versterkers kan je krijgen via de wifimanager Doe die 2x Als je snelheid onder de 20 Mbit?s is dan is de uitkomst meestal 2 gratis wifi versterkers. Probeer het maar. kom je er niet uit dan roep je maar.

Ik heb het al een aantal keer gedaan en kom niet boven de 12Mbit/s uit. Maar hij geeft aan dat dit de maximumsnelheid is op mijn adres (wij hebben glasvezel) en dat is het. Dan kan ik verder klikken, wat er op neerkomt dat ik de test nogmaals kan doen. Ik zal het later/morgen nog eens proberen. Wellicht heb ik dan meer geluk. 

Het probleem blijft zich voortdoen. Meermaals contact gehad met KPN (gebeld en chat) en zij blijven verwijzen naar de WiFi manager voor gratis versterkers. Deze geeft verschillende uitslagen maar nog nooit een versterker. Ik zal wat screenshots toevoegen. 
 

Beste KPN regeer svp even op dit topic. Alvast bedankt. 

 

Verbinding blijft slecht. En KPN blijft aangeven dat we de WiFi manager moeten gebruiken en dat we dan twee versterkers aangeboden krijgen, maar ik krijg niets aangeboden. Svp een oplossing KPN..

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Spoonn en welkom bij KPN! Niet een heel warm welkom voor de eerste verdieping lees ik. Excuses voor het lange wachten. In verband met de drukte hebben wij een erg lange doorlooptijd hier. Hopelijk veranderd dit snel weer:fingers_crossed: . 

Hoe staat het ervoor met de internetsnelheid? Met 12MB/s én glasvezel zou je gewoon in aanmerking moeten komen voor de bekabelde wifi-versterker variant. Dus.. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Beste Lisa,

Fijn dat je reageert. Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd. Hoor graag!

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor je gegevens @Spoonn! Zoals je merkt ben ik niet alle dagen aan het werk. Ik kijk meteen even mee. Je hoort van me!

Graag. Aangezien we beide thuiswerken zou ik wel snel een oplossing willen. Alvast bedankt voor het begrip. 

Reputatie 7
Badge +17

@Spoonn Ik zie al waar het misgaat. Je bent administratief bekend als koperklant. Naast de gekke melding van de WifiManager, is ook je uploadsnelheid als koperaansluiting geregistreerd. Je hebt namelijk 5MB/s upload snelheid i.p.v. 50MB/s.
Dit betekent dat wij administratief iets moeten wijzigen. Ik kan dit helaas niet zelf. Wel weet ik bij wie ik moet zijn. Ik heb de betreffende afdeling gemaild en hoop spoedig een antwoord/wijziging te ontvangen in de mail.
Zodra ik een reactie heb, laat ik het hier aan je weten. 

Mocht het langer duren, dan zal ik de Experia Wifi's handmatig naar je toesturen. Ik hoor je denken? Waarom stuur je niet meteen de versterkers op? De versterkers worden als bestelling in het systeem geplaatst. Dit betekent dat tussentijdse wijzigingen niet kunnen plaatsvinden en mijn collega's, (die ik gemaild heb), niet hun werk kunnen doen. Dat zou het proces onnodig vertragen. 

 

Extra toevoeging: Het kan zijn dat jullie uploadsnelheid wél 50 MB/s haalt. Het gaat hier om een administratieve snelheid en niet een technisch gebrek. De WifiManager krijgt de administratieve snelheid van ons door, dus 12MB/s max. vandaar die uitkomst van de tool. 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Als je vragen hebt, hoor ik het graag. 

​​​​​

 

Ok, dank je wel Lisa. Hopelijk mailen ze snel terug. 

Reputatie 7
Badge +17

Oh wat stom van me! Excuses voor de late reactie @Spoonn. Ik heb geen mail ontvangen en dus ben ik dit topic even uit het oog verloren. Ik heb er zojuist achteraan gemaild. Ik zit er nu bovenop!

Ok. Dank je wel @Lisa 

Reputatie 7
Badge +17

@Spoonn Bericht ontvangen! We hebben zojuist de glasvezelupgrade opnieuw aangezet. Je hebt hier een bevestiging van ontvangen in de mail. Als het goed is wordt de uploadsnelheid nu ook aangepast naar 50 MB/s up. Het kan max. 24 uur duren voordat de wijziging is doorgevoerd. Zet eventueel het modem even uit en aan.

Beste @Lisa, dank je wel. Ik zal het in de gaten houden. Krijg ik nu wel de versterkers opgestuurd? 

Reputatie 7
Badge +17

Oh Goeie! Ik vraag ze meteen aan. Dankjewel @Spoonn. 

@Lisa, dank je wel.Â