Beantwoord

Verbinding valt steeds weg op Ipad

• 16 januari 2018
  • 9 reacties
  • 2141 keer bekeken

Dringend hulp gevraagd:
Een week geleden had ik de volgende problemen:
Voor de 2e keer met mijn vrij nieuwe Ipad gebeurde het volgende:
Er was geen verbinding en hij vroeg thuis steeds om het bekende Wifi wachtwoord, ik had dat probleem dus wel een keer eerder en na enige tijd herstelde dat wel.
Ook herkende hij het wachtwoord niet wat ik dan intypte
Experiabox V10 heb ik aan en uit gezet, Ipad ook geheel uit gezet en weer opgestart, problemen blijven
Wifi op PC en Mobiel werken goed, MAAR (!) de PC zit wel al jaren aan de vaste lijn wegens te vaak eruit gooien
Situatie heeft ongeveer 3 uur geduurd en opeens werkte het wachtwoord wel

Vandaag om 13 uur weer hetzelfde gelazer
Hij geeft aan: uw breedband werkt niet, controleer DSL, Ethernetkabel en dongle
Ik heb weer Ipad aan en uit gezet, Experiabox aan en uit gezet
NB: rood lampje bij Services. Na opstart weer groen
Op Herstel gedrukt maar dat helpt niet.
Er lijkt wel een verbinding te zijn want ik zie links boven in het beeld van mijn Ipad wel het verbindingsteken maar het ‘wieltje’ ernaast blijft maar draaien.

Nu 13.30 uur doet hij het weer normaal
A: wat kan de oorzaak zijn en ligt het aan de verbinding of aan mijn Ipad aub ?
Hoe is dit oplossen dat ik niet blijvend met deze problemen blijf zitten ?
NB: Sticky gelezen
NB: Graag uitleg op dummie nivo
icon

Beste antwoord door Joran 18 januari 2018, 16:36

Hoi KPN Forum, vervelende storingen!

Ik heb de verbinding nagekeken en ik denk dat er twee problemen zijn. De melding "uw breedband werkt niet" betekent dat de Experiabox geen verbinding heeft met internet. Dat is een storing aan onze kant, of een probleem met de verbinding tussen de Experiabox en de hoofdaansluiting. De iPad staat hier in ieder geval los van. De iPad heeft op dat moment wel een WiFi verbinding met de Experiabox, maar de Experiabox heeft geen verbinding met de buitenwereld.

Vreemd genoeg ziet de verbinding er eigenlijk heel goed uit als ik nu metingen uitvoer. Waarom je die melding kreeg kan ik niet direct achterhalen. Hou dit in de gaten, als dat vaker gebeurt kan het nodig zijn dat we een monteur dit laten nakijken.

We hebben een grotere storing met wegvallende WiFi verbindingen op de Experiabox V10, zie ook [Storing] Wegvallende wifiverbinding op de V10. Het lijkt er helaas op dat je daar ook last van hebt. Je kunt deze tips uitvoeren, in veel gevallen biedt dat een tijdelijke oplossing: Last van een WiFi-storing met je Experia Box V10 ? Ondertussen zijn wij hard aan het werk om de storing op te lossen.

Samengevat; de foutmelding "uw breedbandverbinding werkt niet" is een probleem in de lijn. Als je die vaker tegenkomt, meldt het dan vooral. De wegvallende WiFi is hopelijk tijdelijk opgelost door de stappen in de laatste link.

Ik hoop dat je hier voor nu verder mee komt, als je nog vragen of onduidelijkheden hebt, laat het weten!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi KPN Forum, vervelende storingen!

Ik heb de verbinding nagekeken en ik denk dat er twee problemen zijn. De melding "uw breedband werkt niet" betekent dat de Experiabox geen verbinding heeft met internet. Dat is een storing aan onze kant, of een probleem met de verbinding tussen de Experiabox en de hoofdaansluiting. De iPad staat hier in ieder geval los van. De iPad heeft op dat moment wel een WiFi verbinding met de Experiabox, maar de Experiabox heeft geen verbinding met de buitenwereld.

Vreemd genoeg ziet de verbinding er eigenlijk heel goed uit als ik nu metingen uitvoer. Waarom je die melding kreeg kan ik niet direct achterhalen. Hou dit in de gaten, als dat vaker gebeurt kan het nodig zijn dat we een monteur dit laten nakijken.

We hebben een grotere storing met wegvallende WiFi verbindingen op de Experiabox V10, zie ook [Storing] Wegvallende wifiverbinding op de V10. Het lijkt er helaas op dat je daar ook last van hebt. Je kunt deze tips uitvoeren, in veel gevallen biedt dat een tijdelijke oplossing: Last van een WiFi-storing met je Experia Box V10 ? Ondertussen zijn wij hard aan het werk om de storing op te lossen.

Samengevat; de foutmelding "uw breedbandverbinding werkt niet" is een probleem in de lijn. Als je die vaker tegenkomt, meldt het dan vooral. De wegvallende WiFi is hopelijk tijdelijk opgelost door de stappen in de laatste link.

Ik hoop dat je hier voor nu verder mee komt, als je nog vragen of onduidelijkheden hebt, laat het weten!
Okee en dank tot zover en we wachten maar af, zoals gemeld wist ik van de grote storingen

Graag antwoord per PB: Hoe kan je mijn lijn controleren als ik je geen gegevens heb gestuurd ?
Mogelijk is dit een 'blonde haar' vraag maar ik neem aan dat het via mijn email adres gaat ?
Reputatie 7
Badge +28
Goede vraag hoor! Ik denk dat dat ook wel hier kan, mochten anderen zich dit afvragen.

Sinds vorig jaar kun je op het forum inloggen met KPN ID. KPN ID is in het leven geroepen zodat je met één inlog bij al je KPN diensten kunt inloggen. Door die koppeling zien wij welke producten je afneemt en weten we zeker dat jij het bent door de verificatie die KPN ID heeft. Zo kun je een mobiel abonnement alleen koppelen met een verificatie SMS, en een internet/TV abonnement alleen vanaf je thuisaansluiting. Dit maakt het voor ons wat makkelijk om je direct te helpen, in plaats van dat we eerst gegevens moeten vragen :)

Ik hoop dat de WiFI storing snel is opgelost, sorry dat je hier zoveel last van ondervindt. We updaten het topic direct zodra we meer nieuws hebben!
A: Okee en dank, ik heb me bij de Sticky aangeklikt: topic volgen, dus ik neem aan dat als er iets gemeld, ik dus een berichtje krijg ?
B: je vertelt en ik begrijp: 1 inlog om bij alles van KPN te komen. Dat was me tot nu toe niet duidelijk. Graag uitleg over het volgende: ik kan met een oude inlogcode nog gewoon inloggen bij Mijn KPN en zelfde code bij Webmail.
Ik kan het dus nog geen verbetering vinden....(maar ik zal het wel verkeerd begrijpen....)
Reputatie 7
Badge +28
A: Klopt helemaal! Je krijgt nu mail als er ongelezen berichten zijn in dat topic.

B: Vroeger had je een losse MijnKPN omgeving voor Alles-in-1 (of Internet/TV), voor mobiele telefonie, voor e-mailpakketten, etc. Allemaal met eigen inloggegevens. Als jij nu inlogt op MijnKPN krijg je de keuze voor Thuis en Mobiel en je kunt inloggen met dit account op het forum. Allemaal met dezelfde inloggegevens. Dat is het grote voordeel 🙂
Daarnet tussen 14-14.20 uur weer geen Internet en ook 'uw breedband werkt niet'
Modem van de stroom afgehaald want SERVICES lampje brandde rood
Na 10 min weer aangezet en het viel op dat er alleen een tijdje de lampjes POWER en Wireless brandden en pas een tijdje erna pas weer het SERVICES lampje
Ik neem aan dat het 'grote MODEM probleem' (sticky) ondertussen is opgelost ?
Reputatie 7
Badge +28
Nog niet, helaas. De WiFistoring staat wel los van het rode servicelampje.

Ik kan niet verklaren waarom de verbinding af en toe blijft uitvallen. Buren lijken geen last te hebben van verbrekende verbindingen, het lijkt daarom iets te zijn in de lijn richting jouw huis of de Experiabox. Het lijkt me goed dat we dit laten nakijken door een monteur. Dit soort problemen lossen zichzelf niet op. Ik heb je een privébericht gestuurd voor het maken van een afspraak!
De monteur is net langs geweest en heeft eea 'verbouwd' in mijn meterkast en alles lijkt nu in orde. Dank dat dit zo snel mogelijk was...ik blijf het in de gaten houden...
Reputatie 7
Badge +28
Heel fijn! Ik hoop dat het nu stabiel blijft. Als dat niet het geval is weet je me te vinden 🙂

Reageer