Beantwoord

Verbinding valt weg bij aparaat 1 als ik aparaat 2 uitzet

• 24 december 2017
  • 12 reacties
  • 153 keer bekeken

Dag heer/mevrouw

Mijn naam is silvan en ik heb een vraag over/probleem met de xperiabox v10.

ik heb thuis een servertje draaien die het perfect doet tot dat ik mijn pc uit zet.
als ik mijn pc uit doe dan vertliest mijn server automatisch verbinding met het internet(wat ik niet heel erg leuk vind want ik wil graag een goede uptime).

na wat onderzoeken kan het niet anders dan dat het aan de router ligt en vroeg ik mij af of dit op te lossen val met een firmware update.

ik hoop dat ik hulp kan krijgen hiervoor

alvast bedankt,

Silvan
icon

Beste antwoord door Justin_ 11 januari 2018, 12:02

Hoi Silvan, jammer dat het nog niet werkt. Heb je de server een vast IP-adres gegeven in de Experia Box? Is de server vanuit je eigen netwerk wel te allen tijde te bereiken?

Kun je wat screenshots plaatsen van hoe je de server en Experia Box geconfigureerd hebt?
@RobinFlikkema, heb jij misschien nog suggesties?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hall;o @Silvan25
Graag willen we eerst wat duidelijkheid.
Welke Experiabox heb je?
Hoe zit dit aangesloten? draadloos of bedraad? met of zonder switch?
Gebruik je een draadloze verbinding d.m.v. Devolo's?
Zit de server (wat voor server? mailserver? of. webserver of....?) en je PC samen op één switch?
Reputatie 7
Welke Experiabox heb je?Pssst; zie eerste regel startbericht. 😉
@huistijger
Ik heb een dell r310 server die windows server 2016 draait, de server is direct aangesloten op de experiabox v10 - H369A en de pc ook.

de server staat bedraad(CAT 5) aangelsoten op een kleine afstand van de router dus dat moet het punt niet zijn.
de switch heb ik er nu (nog) niet tussen zitten.
Welke Experiabox heb je?Pssst; zie eerste regel startbericht. ;)

vergeten 😅 ... heeft u een link voor me naar de regels??
Reputatie 7
Badge +19
Als ik je goed begrijp dan zitten je server en je pc rechtstreeks bedraad op de Experiabox aangesloten?
En als je de PC uitzet, heeft de server geen verbinding meer met het internet?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de server verbinding met het internet maakt via je PC....
Haal de netwerk-kabel van de PC even uit de V10 en probeer dan de server in te stellen om verbinding met het internet te maken.
Ook kun je eens een andere ingang van de V10 gebruiken.
Reputatie 7
Badge +19

Jij was het niet vergeten Silvan, ik had over die regel heen gelezen en Peter was zo vriendelijk om mij er even attent op te maken. 🐱 🐈

Een link naar de regels vind je hier

Jij was het niet vergeten Silvan, ik had over die regel heen gelezen en Peter was zo vriendelijk om mij er even attent op te maken. 🐱 🐈

Een link naar de regels vind je hier

oke als nog bedankt !
Als ik je goed begrijp dan zitten je server en je pc rechtstreeks bedraad op de Experiabox aangesloten?
En als je de PC uitzet, heeft de server geen verbinding meer met het internet?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de server verbinding met het internet maakt via je PC....
Haal de netwerk-kabel van de PC even uit de V10 en probeer dan de server in te stellen om verbinding met het internet te maken.
Ook kun je eens een andere ingang van de V10 gebruiken.

ik zal dat proberen! alvast bedankt😀
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Silvan, welkom op het forum! Heb je de bovenstaande tips van Huistijger kunnen testen?

Er zijn aardig wat forumgebruikers die probleemloos hun eigen server draaien thuis, 🙂 dus ik zie in eerste instantie geen reden waarom dit bij jou niet zou kunnen.
Hoi iedereen! ik heb na wat vakantie houden het getest en het werkte helaas bij mij niet.
Zijn er nog verdere opties?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Silvan, jammer dat het nog niet werkt. Heb je de server een vast IP-adres gegeven in de Experia Box? Is de server vanuit je eigen netwerk wel te allen tijde te bereiken?

Kun je wat screenshots plaatsen van hoe je de server en Experia Box geconfigureerd hebt?
@RobinFlikkema, heb jij misschien nog suggesties?
Dit is mijn configuratie van allles tot nu toe.

ik heb nu wel internet omdat ik op mijn pc zit maar als ik dat niet doe dan is het internet weg en kan ik er alleen via een lokaal ip in komen.

Reageer