Beantwoord

Verbinding valt weg tijdens thuiswerken via VPN

  • 17 April 2019
  • 2 reacties
  • 406 keer bekeken

Bij het thuiswerken (via VPN) valt de verbinding regelmatig weg als ik in een vergadering via Skype zit waar ook het beeldscherm gedeeld wordt. Stemmen van mij (en collega's) klinken als een robot en schermen worden niet meer ververst/zijn geblurd. Ik heb Experia Box V10a (januari 2019). De problemen zijn ontstaan na het wisselen van mijn werklaptop van Windows 7 naar Windows 10. Een collega heeft exact hetzelfde probleem. Beide zijn we rechtstreeks aangesloten via een kabel op de router. Snelheden en dergelijke doorgemeten en zijn prima qua snelheid (ook volgens IT van mijn werk) voor het ondersteunen van thuiswerken/vergaderen/schermdelen. Het probleem ontstaat alleen bij vergaderen/schermdelen. thuiswerken gaat verder prima en ook prive geen enkel probleem.
Ik zie op het forum een soortgelijk probleem https://forum.kpn.com/internet-9/slechte-verbinding-maar-nog-steeds-snel-internet-help-471190
Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 April 2019, 15:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @Frans Seij . Welkom op het forum.
Wat jammer dat het niet optimaal werkt. Je geeft zelf aan dat het ontstond bij de switch naar windows 10. Windows 10 heeft een ander security beleid dan windows 7. Misschien is er een firewall actief. Aangezien 'normaal' vpn'en lijkt te werken zou ik daar de oorzaak zoeken. Wellicht levert een zoektocht op google met de termen 'vpn skype issue windows 10' nog iets op? Mocht je vermoeden dat onze experiabox hier iets mee te maken heeft, laat het weten. Ik heb dan wel wat meer aanknopingspunten nodig. 🙂
Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat het probleem is opgelost. Als dit niet het geval is, laat het weten! 🙂