Beantwoord

Verbinding verbroken KPN Box 12 meerdere malen per dag

  • 22 May 2021
  • 15 reacties
  • 201 keer bekeken

Sinds begin maart overgestapt naar KPN en sinds die tijd problemen met verbinding.

De verbinding wordt meerdere malen per dag/avond verbroken en dan moeten we alles opnieuw opstarten. Als we de check op de website doen, dan kunnen we aan het eind van het riedeltje alleen een monteur inhuren.

Is het mogelijk om onze verbinding te checken? Wij hebben in de afgelopen 2 maanden nog geen 1 avond normaal televisie kunnen kijken vanwege wegvallende verbinding.

Buiten tv dus ook op dat moment geen internet, wat heel vervelend is gezien thuiswerksituatie en eenmanszaak op dit adres mét dus wegvallende telefoonverbinding.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 May 2021, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten? Met een rechtstreekse kabel naar de KPN Box? Zonder dat er iets tussen zit?

Ja, zowel de tv ontvanger als de vaste telefoon. We hebben overigens maar 1 tv!

@DHM1985 Heeft u eenglasvezel verbinding of nog via koper ( telefoonkabel) ?

 

Wij hebben verbinding via koper, glasvezel levert KPN niet op dit adres.

 

Inmiddels zijn we deze middag/avond al weer 3 resets verder...

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben verbinding via koper, glasvezel levert KPN niet op dit adres.

 

Inmiddels zijn we deze middag/avond al weer 3 resets verder...

Misschien kan een KPN medewerker de lijn even doormeten?

Wat doen de lampjes op het modem als de verbinding verbreekt? 

En is een reset echt nodig? Gewoon de stekker even uit het stopcontact en er weer in is niet voldoende? 

De lampjes gaan uit, alleen de power blijft branden en internet knippert dan. De ene keer duurt dan 10 minuten, de ander keer wel 3 kwartier.

 

Met reset bedoel ik de stekkers eruit. Harde reset hebben we de eerste keren geprobeerd, maar dat mocht verder ook niet helpen.

 

De stekkers gaan er hier dus gemiddeld 3 keer per avond uit...

Het zou heel fijn zijn als de lijn doorgemeten kan worden om te zien wat er aan de hand is! Het is heel vervelend dat de verbinding telkens wegvalt, zowel qua werk als qua film kijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit klinkt niet helemaal goed @DHM1985 :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik inderdaad even kijken of ik vanaf onze kant iets geks kan ontdekken!

Hoi @Maja_,

Ik heb de gegevens ingevuld en opgeslagen.

Zojuist weer alles opnieuw gestart en half uur Songfestival gemist...

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @DHM1985, balen van het Songfestival :slight_frown:

Als ik de lijn doormeet, zie ik gisteren 5 verbrekingen terug, die allemaal lijken te worden veroorzaakt ‘op klantlocatie’. Het kan zijn dat mijn meetsysteem nu alleen de herstarts ziet die jullie zelf uit hebben gevoerd en dat de verbrekingen die jullie zelf ervaren niet meetbaar zijn. Wat gebeurt er precies met het modem op het moment dat alles er uit ligt bij jullie? Branden er dan bepaalde lampjes in een andere kleur dan normaal of zijn er lampjes uit die wel aan horen te zijn?

Zou je hier ook een foto willen plaatsen van hoe het modem aan is gesloten op het KPN punt in de muur? Dan kunnen we even met je mee kijken naar de aansluitsituatie!

Reputatie 7
Badge +20

Kan ik je hier nog verder mee helpen @DHM1985? Of heb je via een andere weg hulp gekregen? Hoor het graag!

Goedenavond,

Het is weer weekend en helaas kunnen wij wederom geen tv kijken en geen gebruik maken van de WIFI.

 

Alle lampjes gaan uit (behalve power) en dan gaat het internet lampje knipperen. Dit duurt dan vervolgens mega lang. 

 

Modem laat ik nu zo staan en ik ga niet meer resetten. Ik ben niet zo klaar mee. In het weekend ook nergens en telefoonnummer te vinden dat ik nu, ten tijde van de storing, kan bellen. 

 

Kan er iemand bij KPN voor zorgen dat wij gewoon verbinding hebben, waar wij ook gewoon netjes iedere maand voor betalen???

 

Het is IEDER weekend!

En ik heb een kwartier kunnen kijken en het ligt er weer uit. 

 

Kan iemand mij vertellen waar ik op dit tijdstip heen kan bellen???

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt ons bereiken via 0800 - 0402, voor storingen zijn we 24 uur per dag aanwezig op dat nummer!

Beste Maja,

Dit nummer heb ik al vaker geprobeerd te bellen. Het bandje zegt dat dit nummer bereikbaar is van maandag t/m vrijdag. Zojuist weer geprobeerd.

 

Is er nu niemand die kan helpen bij KPN? Iets met kastje en een muur.

 

Inmiddels is de verbinding er nu binnen 2 uur 3 keer uitgeklapt.

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?