Vraag

Verbinding via wifi is traag en valt steeds weg

  • 31 August 2019
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Met kabel prima snelheid maar met usb niet.
Wat is de oplossing?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Die oplossing heeft u al: kabel 😊

Maar euhm... om wat voor apparaat gaat het?
Inderdaad de kabel is goed maar niet handig door de kamer heen.
Ik heb een linksys wusb 6300 usb aangesloten op usb 3.0. van mijn pc.
Het probleem is dat het signaal soms weg valt en sterk wisselende snelheid.
Mijn abonnement 50mbit, met vaste lijn haal ik dit ook soms zelfs meer.
Met de wifi meet ik heel wisselend download bv 20.21 en upload 30.35.
Soms valt de snelheid praktisch weg, heb nog wel verbinding maar geen wifi meer.
Wat moet ik doen om dit op te lossen ? helppp
Met kabel bedoel telefoon lijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Teus strohmeyer Goed dat je je hier meldt op het KPN Forum. Via een bekabelde verbinding haal je inderdaad het beste resultaat, het zorgt voor de meest stabiele verbinding. Voor instabiele wifi wil ik je aanraden onze Wifi Tuner eens te draaien. Deze online tool meet het signaal door en doet direct enkele aanpassingen indien nodig. Verwijder dan wel eerst even de Linksys. Ik ben benieuwd.
Hallo Bart ,De wifituner heb ik al gedraaid er is alleen een aanpassing in de kanaalkeuze gedaan.
Uiteraard met de Linksys anders heb ik geen wifi.
De Pc is op dit moment wel wat stabieler, ook in het verleden heb ik de tool gebruikt maar de verbetering is maar tijdelijk.
Kan het probleem niet de Linksys zijn dat het signaal te zwak is.
De snelheid is nu 21mbit download maar niet stabiel.
Graag je reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Teus strohmeyer Duidelijk. Het zou heel goed kunnen dat het aan de Linksys ligt. Ik kan het niet beoordelen, maar het lijkt me geen onlogische gedachte.

Je hebt die wifi tuner dus gedraaid vanaf je pc: dus vanaf één locatie. Klopt dat? Ik denk dat je op die wijze een vrij beperkte meting hebt gedaan, met wellicht niet de meest zuivere resultaten. Zou je 'm ook vanaf je mobiele telefoon kunnen doen? Als je hele huis door kunt lopen wordt overal gemeten en krijg je een veel beter beeld, denk ik.
Bart ik heb in middels toch een andere usb wfi aangeschaft.
Tot nu toe ( twee dagen nog geen probleem) ik hoop dat het is opgelost, zoniet dan hoor je mij nog.
Bedankt voor je hulp

Teus

Reageer