Beantwoord

Verbinding voip valt steeds weg

  • 24 January 2020
  • 8 reacties
  • 404 keer bekeken

Ik heb thuis een toestel staan voor voip die is gekoppeld aan de telefonie van de zaak. Het werkt gewoon echter bij bijna ieder telefoon gesprek treed er na 2 minuten bellen een storing op. Ik hoor dan niets meer, de verbinding blijft open, want de persoon aan de anderekant van de lijn hoort mij wel. Zeer irritant.
Telefonie van de zaak is KPN EEN. Internet aansluiting thuis is van KPN glasvezel (500/500)

 

hoe kan dit. opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 January 2020, 18:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Henrico, welkom op het forum. 

Wat voor toestel is dat precies? Ik neem aan dat dit via internet is gekoppeld aan de telefonie van de zaak? Werkt de rest van je diensten thuis wel goed op het moment dat het voorkomt? 

 Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je thuis?

Kan je met KPN ÉÉN de gebruikte SIP poort nummer instellen?

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Experiabox v8

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, zou je ook antwoord willen geven op onze andere vragen? Vooral hoe je dit precies hebt aangesloten (SIP gegevens ingevuld?) en welk toestel je hebt voor VoiP.

Toestel voor voip is van KPN EEN (Yealink T42G).

Toestel simpelweg ingeplugd op internet en het werkt, op het nummer van mijn werkgever, behalve dan dat de audio aan mijn kant wegvalt.

 

SIP zegt mij niks, kan ik ook niets van vinden.

 

Overige diensten werken altijd goed. Gesprek stopt heel vaak na ongeveer 2 minuten.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Dan moet ik je helaas doorverwijzen naar de helpdesk van KPN EEN, voor mij blijft dit namelijk een gok. Het snelste is om even te bellen, het nummer is 0800 0403. Je kunt echter ook een topic starten op het zakelijke forum, dan duurt het iets langer. 

Reputatie 7

Zo te lezen maakt KPN ÉÉN gebruik van SIP over TLS op poort 5081.

Dat zou dan eigenlijk geen probleem mogen zijn.