Beantwoord

Verbinding zolder

  • 26 April 2019
  • 11 reacties
  • 275 keer bekeken

We hebben adapters 1200 2 stuks en prima verbinding op de 2e verdieping. Nu willen we graag onze dochter haar pc op de zolder aansluiten dus nog een verdieping omhoog. Hoe krijgen we daar verbinding? Kabels trekken is heel lastig anders hadden we een rechtstreekse kabel vanaf de meterkast getrokken.
icon

Beste antwoord door PeterG 30 April 2019, 17:59

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +19
Doe jezelf en je dochter een plezier en trek een kabel. Misschien best lastig en veel werk maar je zal er geen spijt van krijgen.
3e adapter DVS1200 op zolder?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Anniev83, Een 3e DVS 1200 op zolder is een mogelijkheid, maar houdt er rekening mee dat je voor de juiste kwaliteit je de adapters voor alleen tv-ontvangers óf computers gebruikt. Een derde adapter kun je bestellen op deze pagina.
Marina,
dan ben ik 1 adapter extra nodig?
meer niet?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Anniev83, Wanneer je een derde adapter aansluit, heb je nog een UTP kabel nodig naar de PC om de verbinding tot stand te brengen. Meer dan dat heb je niet nodig.
Heeft de computer niet wifi?

Heeft ie dat niet dan kun je gewoon een wifi-usb-stick in een usb poort steken.

Internet + interactieve tv over één DVS set is niet aan te bevelen, zoals Marina al aangeeft.
Reputatie 7
Badge +19
@Anniev83, We hebben geen reactie meer van je gehad. Ik ga ervan uit dat je geen vragen meer hebt, anders horen we het graag.
hoi,
kon niet eerder reageren ivm privesituatie mn moeder werd opgenomen in ziekenhuis plotseling.
vandaag dus geprobeerd om weer verbinding te maken.
de adapters maakten dus helemaal geen verbinding meer boven. Alleen rood knipperden ze opeens. En toen alleen maar rood.
lampjes rood via de site van de kpn heb ik de adapters weer gekoppeld ze branden weer witdus online maar stuit ik op het volgende probleem. De ontvangerkpn startte ik boven opnieuw op en moest een nieuwe software downloaden ben nu al 4 uur lang aan het downloaden en hij gaat van 30% terug naar 20%.
opnieuw opstarten stroom eraf niks helpt heb dus een blauw beeld met opstarte ....% software downloaden en 2 groene balken.
foutcode 309

de tips voor de zolder ga ik proberen van de usbstick bedankt voor deze reactie.
Ach, wat vervelend van je moeder. Die koester je toch. Gaat het inmiddels beter met haar?

Dat die ontvanger niet op gang wil komen kan wel degelijk aan de verbinding van de DVS liggen. Probeer het 's volledig bedraad. Start ie dan wel helemaal op?
Het is overigens hopelijk geen Motorola ontvanger ....

Start de ontvanger anders eens op met gelijk een softwarereset.
  1. schakel de stroom (schakelaar achterkant) uit voor minimaal 30 sec.
  2. Zodra ie "opstarten ... 10 %" geeft druk je op de knop op de bovenkant
  3. druk een paar maal kort op de knop totdat "software verwijderen" is geselecteerd
  4. Houdt de knop nu lang (ca. 4 à 5 sec.) ingedrukt om de procedure te starten
Bron: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm resetten zonder menu
Met mn moeder gaat het wat beter gelukkig.

de software is me ook eindelijk gelukt en we hebben weer goeie verbinding.
nu nog een isbstick voor de pc.

allemaal bedankt voor de reacties.
Reputatie 7
...dat je voor de juiste kwaliteit je de adapters voor alleen tv-ontvangers óf computers gebruikt.
Ik snap niet waarom dit geschreven wordt, het is volgens mij geen enkel probleem TV-ontvangers en computerapparatuur op dezelfde adapter aan te sluiten.

Reageer