Beantwoord

Verhuisd, zonder het zelf te weten.

  • 29 November 2019
  • 9 reacties
  • 233 keer bekeken

Net even contact gehad via livechat over de nieuwe flitsende Hussel abonnementen. Dit gesprek kreeg ineens een wending toen bleek dat ik volgens KPN verhuisd was.

Dit moet dan stiekem gebeurd zijn, internet en tv doet het nog steeds op het adres waar ik nu toch al zeker 13jaar woon. Ik zou overigens volgens de chatmedewerker geen vaste telefonie hebben op mijn thuis abonnement, wat ik net even heb geprobeerd, maar wat gewoon werkt. En gelukkig past mijn sleutel past nog steeds op de deur. Ik ben dus kennelijk niet verhuisd… gelukkig ook, want ik zit hier eigenlijk wel lekker… 

Als ik op mijn facturen kijk, staat het abonnement in oktober nog op het juiste adres, en in november ben ik ineens “verhuisd”.

Hoe dan ook, de chatmedewerker wilde me doorverbinden met de verhuisdesk, om het aan te passen in het systeem. Mijn ervaring echter met wijzigingen is dat dit altijd eerst een (paar) keren mis gaat bij KPN. En dit lijkt dus ook nu weer te gebeuren. Na een hele tijd weer in de wacht te hebben gestaan bij die verhuisdesk, met 1 persoon voor me, werd de livechat om 22:00u precies beëindig en ben ik nog geen stap verder. Ik hoop dat er iemand hier op het forum zit die me kan vertellen wat er is gebeurd, en me kan helpen. Ik zie het namelijk gebeuren dat ik straks weer een paar dagen zonder tv en internet kom te zitten. En als het in 1 keer goed gaat, dan hang ik de vlag uit!

Omdat het dus niet de eerste keer is dat ik dit soort fratsen meemaak met kpn vroeg ik nog wel even om wat compensatie in de vorm van een korting welke nieuwe klanten ook krijgen ivm black friday. Dan wordt hussel namelijk al wat interessanter. Maar toen bleek de livechatmedewerker ineens oost Indisch doof, en kon het verband niet zien tussen niet al dat gedoe wat ik elke keer heb met kpn en de korting waar ik nu toch maar eens een keer om ga vragen.

Ik zeg altijd tegen iedereen dat als je een nieuw abonnement wilt afsluiten dan gaat het waarschijnlijk wel goed, maar als je iets wilt wijzigen bij KPN dan ben je aan de goden overgeleverd en is het net of er kleuters aan de knoppen zitten. Het gaat namelijk geheid eerst een (paar) keer mis...

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 7 December 2019, 16:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Evert! Ik kan me voorstellen dat dit als een verassing kwam. :sweat_smile:  Wat gek dat er een verhuizing door is gevoerd waar jij niets over wist. Gelukkig past je huissleutel nog, ik begon me al zorgen te maken. :grimacing:  Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens? Dan kan ik zien hoe de vork in de steel steekt en hoop ik binnenkort een vlag bij je te zien! 

Hoi Sanne,

 

ik heb mijn forumprofiel aangevuld.

ik hoor graag van je als je weet wat het probleem was.

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Het adres wat in je profiel staat is dus het adres waar je al 13 jaar woont? :slight_smile:  De facturen die je hebt bekeken zijn ook die van de vaste diensten en hierop staat ditzelfde adres weergeven? Zou je mijn in een privébericht ook je IP adres kunnen sturen? Dan kan ik namelijk op basis daarvan achterhalen waar je verbinding nou zit. Veel vragen, maar ik zie inderdaad dat de vaste diensten op een volledig ander adres staan dan datgene dat je doorgeeft, dus ik ben ook erg nieuwsgierig waar dit door komt. 

Hoi Sanne, ja het adres wat ik doorgeef is waar ik nu toch zeker al 13 jaar woon. Als je namelijk naar de facturen gaat kijken, er vanuitgaande dat jij die wel kunt inzien, zul je zien dat bij alle facturen tot en met oktober 2019 hetzelfde adres staat als mijn forumprofiel. En dat het verkeerde adres pas op de facturen van nov 2019 erop is gekomen. Dus in die periode zal het probleem logischerwijs zijn ontstaan. Ik zal je mijn IP nog even via een Privé bericht doorsturen.

Reputatie 7
Badge +17

Super, dankjewel! Ik heb alle systemen doorgespit en het lijkt erop dat het om een administratieve verhuizing gaat. Dat wil zeggen, volgens onze systemen woon je nu op een heel ander adres, maar je IP adres op je huidige locatie staat wel aan je abonnement gekoppeld. Dat wil dus zeggen dat je diensten zelf niet verhuisd zijn, alleen dat onze systemen ervan overtuigd zijn dat je vele aantallen kilometers van je daadwerkelijke locatie bent. Een erg bijzonder geval. Ik kan niet achterhalen hoe dit gebeurd is, het enige dat ik kan bedenken is dat dit voor een andere klant had moeten gebeuren, aangezien de straatnamen wel overeenkomen. Daar kan ik echter geen concreet bewijs voor vinden. 

Ik heb nu de juiste afdeling aangestuurd om je adres in onze systemen ook goed te zetten. Zij voeren de aanpassing binnen 5 werkdagen door, ik zal in de tussentijd ook met regelmaat controleren of het nu goed staat. Zodra dit het geval is laat ik het je hier weten! 

Dat het alleen administratief was had ik ook wel verwacht. De dienst werkt nog steeds gewoon op mijn huidige adres.


Krijg wel al een beetje last van verhuisstress… 😫 als alles maar goed gaat! Dat geeft toch altijd maar een puinhoop. 😉

Reputatie 7
Badge +17

Nou je mag de vlag uithangen hoor Evert! :tada: Ik heb terugkoppeling van mijn collega's en je adres klopt nu precies met wat er in je profiel staat. :slight_smile:  Alles staat dus weer goed. Ik heb alles driedubbel gecontroleerd en het klopt nu in alle systemen die ik tot mijn beschikking heb. :smile: Geen puinhoop te vinden en hopelijk heeft het niet al teveel verhuisstress opgeleverd. 

Ja, ik had wat mailtjes voorbij zien komen dat ik (weer 😉) verhuisd ben. Maar zo tussen al het dozen uitpakken had ik nog geen tijd gehad om te reageren. Bedankt in iedergeval voor je goede zorgen en dat je me hebt geholpen.

Als jij ook een keer moet verhuizen kun je me bellen hoor 🤣

Reputatie 7
Badge +17

Haha ik zal het onthouden als ik inpakhulp nodig heb! :grin:  Graag gedaan!

Reageer