Beantwoord

Verhuizen; aansluiting duurt 3 weken.

• 11 november 2014
  • 6 reacties
  • 1204 keer bekeken

We zijn verhuisd en nu moeten we 3 weken wachten voor we eindelijk aangesloten worden.

Wel heb ik het pakket al ontvangen en aangesloten. Ik zit alleen te wachten op de verbinding.

Zou dit niet vandaag al aangesloten kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Stadtionalist 11 november 2014, 18:15

Dat zal afhankelijk zijn van meerdere factoren.

Sowieso zal het zijn dat er monteurs de centrales in moeten voor het labelen en aansluiten van jouw lijn. Wellicht dat er ook nog bonding moet plaats vinden en/of er nog een nieuw telefoonnummer moet worden toegekend via de toezichthouder.

In sommige gevallen wordt er ook een installatiemonteur aangevraagd welke pas op dag X tijd heeft en daarnaast zal er voor je verhuizing een hele batterij aan systemen correct moeten worden aangestuurd en moet KPN je altijd de ruimte bieden om binnen 14 dagen af te zien van je aanvraag, gezien dit wettelijk bepaald is.

(3 weken is nog vrij vlot, vroegâh kon zoiets makkelijk maanden in beslag nemen haha)

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge
Bij een zakelijke aansluiting duurt het net zo lang. Ik moet ook 6 weken wachten tot omzetting van mijn telefonie.

Reputatie 4
Badge +1
Niets houd je tegen om je apparatuur vast aan te sluiten maar de oplevering van het signaal zal afwachten zijn. Zo te horen hebben ze de verhuizing al aangevraagd per eerst mogelijke datum (gezien de normale doorlooptijd een maand is).
Reputatie 4
Badge +1
Dat zal afhankelijk zijn van meerdere factoren.

Sowieso zal het zijn dat er monteurs de centrales in moeten voor het labelen en aansluiten van jouw lijn. Wellicht dat er ook nog bonding moet plaats vinden en/of er nog een nieuw telefoonnummer moet worden toegekend via de toezichthouder.

In sommige gevallen wordt er ook een installatiemonteur aangevraagd welke pas op dag X tijd heeft en daarnaast zal er voor je verhuizing een hele batterij aan systemen correct moeten worden aangestuurd en moet KPN je altijd de ruimte bieden om binnen 14 dagen af te zien van je aanvraag, gezien dit wettelijk bepaald is.

(3 weken is nog vrij vlot, vroegâh kon zoiets makkelijk maanden in beslag nemen haha)

Reputatie 4
Badge +1
Van zakelijk weet ik te weinig af, al lijkt mij 1 dag wel erg vlot. (Consumentenrecht en de Autoriteit ConsumentenMarkt zijn natuurlijk niet van toepassing, maar dan nog...)
Wat is dan de reden dat dit zolang duurt?

En bij een zakelijk pakket kan het ineens wel allemaal op 1 dag geregeld worden?

Reageer