Verhuizen Alles-in-1 | Verhuizen Internet

  • 10 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 7520 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +24
Bij een verhuizing heb je het natuurlijk druk genoeg en moet er veel geregeld worden. Daardoor kan het een stressvolle periode zijn. Het verhuizen van je (internet)diensten moet natuurlijk niet vergeten worden aangezien bereikbaarheid steeds belangrijker wordt. Daarom nemen we zoveel mogelijk de verhuiszorgen uit handen om dit soepel te laten verlopen. We bereiden je zo goed mogelijk voor zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Hier lees je de meest gestelde vragen. Ben je KPN Compleet? Hier vind je meer informatie: Wat moet ik regelen voor mijn verhuizing van KPN Compleet?

Wanneer geef je een verhuizing door?
Laten we beginnen bij het begin. Geef je verhuizing minimaal 3 weken voordat je verhuist aan ons door zodat wij de diensten op tijd kunnen leveren op het nieuwe adres. Het kan natuurlijk voorkomen dat je verhuist binnen die 3 weken. Geef de verhuizing dan zo snel mogelijk aan ons door! Als je alleen een mobiel abonnement hebt bij KPN pas dan eenvoudig je persoonlijke gegevens aan in MijnKPN.

Hoe geef je de verhuizing door?
Bezoek onze Verhuizen pagina om je verhuizing door te geven. Je kunt direct gebruik maken van onze livechat service. Na het gesprek ontvang je een e-mail ter bevestiging van de gemaakte afspraken.

Wijzigt het contract bij een verhuizing?
Als je niets verandert aan je abonnement bij je verhuizing, wijzigt je contract ook niet. Het kan zijn dat je een verouderd abonnement hebt. Dan zullen we je een nieuw abonnement geven bij je verhuizing. Natuurlijk overleggen we dit eerst met je.

Is nummerbehoud mogelijk als ik ga verhuizen?
Als je nieuwe adres in hetzelfde netnummer gebied ligt, kan je jouw telefoonnummer gewoon behouden.
Verhuis je naar een adres met een ander netnummer, dan krijg je een nieuw telefoonnummer. Het nieuwe telefoonnummer wordt toegewezen door KPN. Dat nieuwe telefoonnummer wordt vermeld in de bevestiging van de verhuizing. Op de website van telefoonboek.nl vind je welk netnummer bij welke plaats hoort.

Wat moet ik met mijn huidige apparatuur doen bij een verhuizing?
De KPN Experia Box, TV ontvanger(s)+ stroomadapter(s), en de handleiding kan je gewoon meenemen naar je nieuwe woning en hoef je niet terug te sturen naar KPN.

Wanneer kan ik de diensten op het nieuwe adres gebruiken?
Als je hebt gekozen zelf te installeren, ontvang je van ons een sms wanneer je kunt aansluiten.
Als je hebt gekozen voor een afspraak met een gratis installatiemonteur, dan ontvang je 4 dagen en 1 dag voor deze afspraak een SMS ter herinnering. De monteur sluit 2 tv’s, 1 computer en 1 telefoon voor je aan. Moet er meer aangesloten worden? Kijk dan op onze website voor meer informatie over de installatiemonteur.

Wat moet ik doen als ik verhuis naar een nieuwbouwwoning?
In de meeste gevallen kun je probleemloos verhuizen naar een nieuwbouwwoning en heeft de projectontwikkelaar/bouwer al gezorgd voor een aansluiting van je woning op een telecomnetwerk en zijn er geen extra kosten. Maar er zijn ook situaties waar je zelf in actie moet komen.

Je bent zelf opdrachtgever voor de nieuwe woning:
Vraag zelf (of laat het de bouwer van je huis doen) een aansluiting aan voor je woning via mijnaansluiting.nl
Woon je in Limburg, Brabant of Zeeland, dien de aanvraag dan in via de website van VolkerWessels. Je ontvangt een offerte met de kosten die je zelf moet voldoen als je de offerte accepteert.

Je nieuw te bouwen woning maakt deel uit van een kleine serie nieuwbouwwoningen:
Zorg ervoor dat de projectontwikkelaar/bouwer de aansluiting aanvraagt via mijnaansluiting.nl voor alle woningen tegelijk. Woon je in Limburg, Brabant of Zeeland, dien de aanvraag dan in via de website van VolkerWessels.

Let op! Er zijn kosten aan verbonden die mogelijk niet in de bouwprijs zijn opgenomen, check dit bij je projectontwikkelaar/bouwer.

Verhuizen heeft veel voeten in de aarde en is een spannende tijd. Of je nou op een nieuwbouwwoning zit te wachten waarbij het onduidelijk is wanneer je er precies in kan, of wanneer je op korte termijn moet verhuizen. Zorg ervoor dat je goed geïnformeerd bent wat betreft het verhuizen van je (internet)diensten. Dat scheelt een hele hoop stress. Heb je vragen? Of is jouw situatie net anders dan anders? Je kan uiteraard op het forum terecht! Veel succes met de verhuizing!

3 reacties

Reputatie 7
@Paul_.Ik ben twee jaar geleden verhuisd naar een nieuwbouw koopwoning uit een serie van 4 (twee-onder-een-kap) woningen. De aannemer vertelde mij dat KPN ervoor heeft gekozen om standaard geen aansluitingen meer te laten aanleggen, tenzij het een project van 200 of meer huizen betreft: dan komt er glasvezel. Hij kon/mocht dan ook geen aanvraag bij mijnaansluiting.nl voor mij indienen, dat moest ik zelf doen. Er wordt standaard, naast elektriciteit, gas en water, wel een Ziggo-coax kabel aangelegd (tenzij het een buitengebied is). Ik wilde perse KPN, maar dat had heel wat voeten in aarde, ook al ben ik daarbij goed geholpen door één van jouw collega's; omdat ik een geldig abo had hoefde ik de aanleg van de 2 (4 is blijkbaar te duur tegenwoordig, dus ook geen bonding!) koperdraadjes niet te betalen. De rest van de nieuwe bewoners had geen zin in al die rompslomp en heeft voor Ziggo gekozen. Begrijpelijk, want zij kunnen nu tot 300/30 Mb/s krijgen, terwijl ik hooguit 28/4 haal, zonder uitzicht op verbetering (ik behoor blijkbaar bij die 15% die eind dit jaar geen 100 Mb/s kunnen afnemen - bij lange na niet - en dat gaat vooralsnog ook niet komen).
Uit jouw verhaal begrijp ik dat potentiële klanten (toekomstige bewoners van nieuwbouw koopwoningen) inmiddels de aanleg ook zelf moeten regelen en betalen; ik maak daaruit op dat KPN niet meer zit te w8en op nieuwe koperaansluitingen. Omdat er ook signalen zijn dat de aanleg van glasvezel getemporiseerd wordt dringt de gedachte zich op dat KPN überhaupt niet veel belangstelling meer heeft voor nieuw aan te leggen aansluitingen maar alleen nog voor nieuwe abonnees op plekken waar de infrastructuur al voorhanden is?!
Bij huurwoningen zal het verhaal wel anders liggen, daar is immers doorgaans de eigenaar (woningbouwvereniging) verantwoordelijk voor infrastructurele wijzigingen.
Waarom kan ik mijn (oude) abonnement niet meenemen tijdens de verhuizing????
Ben al 33 kpn klant, en nu vervallen al mijn oude voordelen zoals gratis spotify
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Marijke66, welkom! Dat is helaas de 'spelregel' bij verhuizen! In jouw geval betekent dit inderdaad dat je van Alles-in-1 naar één van de nieuwe abonnementen zonder Spotify zal gaan. Je kunt dit wel los aanschaffen. Mocht je meerdere gebruikers in de familie hebben, is wellicht Spotify Family iets voor je. Dan kan je tóch goedkoper uit zijn, als er nu meerdere Spotify Premium accounts zijn.

Reageer