verhuizen compleet abonnement

• 16 juni 2016
  • 2 reacties
  • 183 keer bekeken

Badge
Hi wie kan me helpen met het volgende.

Ik heb al een keer via de chat contact gehad met een medewerker van KPN. Maar die gaf aan dat ik eigenlijk geen opties heb.

Het volgende is aan de hand. We hebben ons huis verkocht en we moeten deze volgende maand, 18 juli, onze woning verlaten. Onze nieuwe woning wordt pas 15 augustus opgeleverd. In de tussenliggende periode gaan we op een camping zitten.

Het probleem laat zich al raden, ik wil graag mijn telefonie, tv en abonnement tijdelijk stopzetten. Aangezien ik KPN compleet ben en met betrekking tot de verhuizing nog veel mail verkeer is van leveranciers zou ik mijn mailadres willen behouden.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken.

1. Van de dame via de chat, kon dat enkel door het stopzetten van mijn abonnement, maar dat zou ook beteken dat mijn mailadres wordt opgeheven.
  2. Het alternatief zou zijn, het doorlaten lopen van mijn abonnement op mijn oude adres en dan over te stappen op het moment dat we de sleutel krijgen van het nieuwe adres, maar dat zou beteken dat ik een maand betaal voor een hoop diensten die ik niet afneem, en kunnen dan de nieuwe bewoners van onze huidige woning gebruik maken van ons abonnement? Maar ook kunnen zij dan wel tv, internet en telefonie aanvragen? Deze laatste vragen kon de dame via de chat niet beantwoorden.
Ik denk dat ik met betrekking tot dit niet de enige en de eerste ben, hoe hebben jullie dat op gelost en heeft KPN in deze geen oplossing?

Ben benieuwd, alvast hartelijk dank voor jullie reactie.

2 reacties

Hallo ,

Ik ben geen KPN medewerker maar wat ik uit ervaring weet is dat precies zoals de medewerker van KPN zegt, je moet je product/pakket-abbonement stopzetten, wat je wel eerst moet checken is tot hoe lang je contract nog geldig is meestal is dat gewoon een maand aangezien de meeste per maand betalen, tot het einde van dat contract heb je sowieso al betaald. Pas na dat contract zou ik je abbonement stopzetten. En als je contract pas rond 10 Augustus is verlopen zou ik niet eens de moeite nemen om je abbonement stop te zetten, aangezien je dan alleen nog maar een verhuizing hoeft doortegeven. Ik hoop dat dit genoeg informatie is, als je nog vragen hebt stel ze maar.

Met vriendelijke groet,

YassinEL

Reputatie 7
Badge +28
Hey Sjaak, drukke periode heb je voor de boeg dan, twee keer verhuizen eigenlijk.

Tijdelijk stopzetten kan niet, maar er zijn wel wat opties.

• Helemaal stopzetten en op het nieuwe adres een nieuw abonnement aanvragen kan. Je bent buiten contractstermijn dus opzeggen kan met een maand opzegtermijn. E-mailadressen blijven na opzeggen nog twee maanden actief. Je kunt dan gelijk een nieuw abonnement aanvragen met ingangsdatum 15 augustus. Zodra dit is opgeleverd kunnen we dan de mailadressen overzetten. Wel raak je alle opnames kwijt. Ook krijg je een nieuw klantnummer, nieuwe iTV gegevens, een nieuw hoofdmailadres en een nieuw jaarcontract.

• Je pakket op 18 juli aanpassen naar Instap (je hebt nu Standaard) en dan de verhuizing inleggen met een datum van 15 augustus. In de tussentijd blijft het abonnement actief op het oude adres en betaal je ervoor. Je betaalt dan alleen wel minder. Je zou dan, afhankelijk van je precieze keuze, ongeveer €20 minder betalen die maand. Zodra de verhuizing vervolgens is opgeleverd, kunnen we het pakket weer aanpassen terug naar Standaard. Ook hierbij verlies je opnames, maar hoeven we achteraf de e-mailadressen niet te verhuizen en behoudt je al je gegevens.

Bij de tweede optie zouden de nieuwe bewoners van het huis tijdelijk gebruik kunnen maken van jouw signaal. Maar dat lukt alleen als ze een KPN Experia Box hebben. De nieuwe bewoners kunnen ook zonder problemen hun diensten naar het adres verhuizen, of nieuwe diensten aanvragen. Dit zorgt ervoor dat jouw signaal wordt beëindigd, maar heeft verder geen invloed op jouw verhuizing.

Reageer