Beantwoord

Verhuizen naar nieuwbouw zonder aansluiting

  • 15 November 2020
  • 8 reacties
  • 849 keer bekeken

Ergens 2e kwartaal 2021 gaan wij verhuizen naar een nieuwbouwwoning, deze krijgt standaard geen KPN aansluiting.

Wij hebben al een abonnement en willen natuurlijk na de oplevering ook weer op het KPN netwerk.

Adresgegevens hebben wij al, maar deze zijn onbekend bij KPN. Ook rept KPN bij nieuwbouw over glasvezel, maar in dat gebied ligt geen glasvezel.

Ik ben benieuwd hoe ik een aanvraag doe voor een onbekende verhuisdatum, maar dat KPN wel een aansluiting kan regelen voor als het zover is. Ik kan me voorstelen dat een maand van te voren te kort is.

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 November 2020, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon een aansluiting aanvragen op de site van KPN Netwerk NL. Lijkt me...

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Joepnd, welkom op ons forum!

Wat leuk om te lezen dat je ons graag mee wilt nemen naar jouw nieuwbouwwoning. Ik begrijp dat jouw nieuwe woning nog in aanbouw is, maar dat je nu al onderzoekt of KPN überhaupt mogelijk is op jouw nieuwe adres. Dit kan je het beste navragen bij KPN NetwerkNL, onze netwerkbeheerder. Als je op hun website jouw postcode en huisnummer invult, kan je zien of glasvezel op de planning staat. Je kunt ook vrijblijvend een haalbaarheidsonderzoek kunnen aanvragen. Is jouw nieuwbouwwoning onderdeel van een nieuwbouwproject? Neem dan contact op met de projectontwikkelaar.

@Denise_  Bij KPN netwerk is het adres dus niet bekend en het gaat niet om glasvezel maar om een gewone aansluiting. Mijnaansluiting.nl proberen….

Reputatie 7
Badge +17

In dat geval kan je inderdaad het beste een aansluiting aanvragen via Mijn Aansluiting.

In dat geval kan je inderdaad het beste een aansluiting aanvragen via Mijn Aansluiting.

@Denise_ Omdat de KPN telefonisch onbereikbaar is, mijn frustratie eruit typen.

Zo’n aansluiting is bepaald niet gratis, ik krijg een natte vinger offerte, mijn eigen bijdrage is minimaal 600 euro. Onze nieuwbouwwoning staat in een bestaande wijk. Dus een aansluiting is niet ver weg.

Ik snap dat een aansluiting maken niet gratis kan, maar in mijn alles in 1 abonnement zit ook een bijdrage voor het aansluitpunt, dus ik ga dubbel betalen?

Een TV-internet-bel + 2X mobiele abonnementen, de rest van de buren peinst er ook niet over om te betalen voor een KPN aansluiting. KPN focust alleen maar op glasvezel...gemiste kans.

Gelukkig bevestigde de aannemer dat Ziggo wel een gratis aansluiting aanlegt.

Na 25 jaar tevreden KPN abonnee, verplicht overstappen.

Reputatie 7
Badge +16

Denise is nu afwezig, dus even een reactie vanuit mij: wat een bedragen, hè? Zo zie je maar dat er enorme bedragen gepaard gaan met de aanleg van een netwerk. 
We gaan voor het snelste en stabielste netwerk: dat is Glasvezel. Meestal regelt de projectontwikkelaar of aannemer van jouw nieuwbouwwoning de glasvezelaansluiting. Regelt deze dat niet, dan kun je de aanleg en aansluiting van Glasvezel zelf aanvragen via mijnaansluiting.nl. En eerlijk is eerlijk: dat is een dure aangelegenheid! 
In de abonnementskosten zit geen vast bedrag voor het aansluitpunt inbegrepen, dus je vraag over dubbel betalen snap ik niet helemaal. Oprecht jammer van de overstap, maar wij begrijpen de keuze! 

@Shyrin_ Lezen blijft moeilijk, het gaat niet om glasvezel, (KPN legt daar geen glasvezel, dat doet Delta) maar om zo'n ouderwetse koper lijntje.

Het is hetzelfde als je naar de AH gaat en je moet je eigen winkelwagen aanschaffen 🙂.

Ik vind dit een belachelijk beleid!

Badge +19

Tsja als Delta daar met glasvezel aktief is en Ziggo met de coax dan is het voor kpn natuurlijk niet interessant om een koper draadje te gaan leggen. Dat wil toch niemand meer als er betere oplossing is.