Beantwoord

Verhuizen - opzeggen Internet en TV

  • 24 January 2020
  • 12 reacties
  • 291 keer bekeken

Hallo, 

 

Ik ga per 1 februari 2020 verhuizen naar de andere kant van het land i.v.m. een nieuwe baan. Dit had ik onmogelijk kunnen voorzien toen ik in maart 2019 een contract met KPN aanging. Nu is het zo dat ik een super appartement heb gevonden in Den Haag met maar 1 nadeel: Internet en TV is al geregeld en zit in de huurprijs. Toevallig daar geregeld met Ziggo. Ik heb daar geen invloed op.  

Wat kan ik doen? Iedereen die ik tot nu toe van KPN heb gesproken wil mij aan mijn abonnement houden wat betekent dat ik t/m april 2020 de kosten voor mijn KPN abonnement moet doorbetalen terwijl ik  hier geen gebruik meer van maken of kan maken. ‘Dan had ik dat moeten voorzien’ is wat ik tot nu toe te horen heb gekregen. 

Kan ik nog iets doen? Desnoods mij beroepen op redelijkheid en billijkheid van KPN? 

 

Met vriendelijke groet, 


Stef

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 January 2020, 12:07

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Stef1986 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Stef1986, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Verhuizen op zich is geen voorwaarde waardoor je je contact kan laten ontbinden. Daarom loop je hier tegenaan, in principe zit je vast aan een jaar contract. Het verhuizen naar een adres waar al een andere provider levert is een situatie waar we geen vast proces voor hebben. Heb je een bewijs, bijvoorbeeld een kopie van het huurcontract waarin staat dat het afnemen van Ziggo op dat adres verplicht is, dan zou ik het persoonlijk wel willen doordrukken om het op te zeggen. Dat zou dan alsnog wel met een maand opzegtermijn zijn. Ik stuur je nog even een privébericht hierover!

Is er geen KPN mogelijk op je nieuwe adres (kan je controleren via Fourstack), dan kan het sowieso opgezegd worden op de reguliere manier (1 maand opzegtermijn). Dan is een kopie van je inschrijving op het nieuwe adres voldoende. 

Reputatie 7
Badge +21

@Stef1986, volgens mij heb ik verder nog geen reactie gehad. Kan je aangeven of ik hier nog bij kan helpen, of is dat niet meer nodig?

Reputatie 7
Badge +21

Via een privébericht heb ik nog bericht gekregen van Stef. Het aanleveren van een bewijs (huurcontract) en inschrijving op het adres is voldoende om het abonnement op te zeggen :slight_smile:

@Susan_ dat is inderdaad wat de KPN medewerker naar mij heeft gecommuniceerd. Inmiddels heb ik de stukken per e-mail weer naar KPN opgestuurd en heb ik nog geen reactie terug ontvangen of een bewijs dat mijn abonnement ook daadwerkelijk nu is opgezegd. Daarbij is nog de vraag per wanneer het dan ook daadwerkelijk wordt gestopt.

 

Zoals jij het nu neerzet lijkt mijn probleem te zijn opgelost, maar dat is nog te voorbarig. Dat vind ik niet netjes. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Stef, ik neem het even van Susan over. 

Heb je inmiddels een bevestiging binnen? Zo niet, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Hallo Alex, 

Ik heb geen reactie meer van KPN ontvangen nadat ik de stukken heb toegezonden. Dus ook geen bevestiging. De gegevens in mijn profiel heb ik ingevuld. 

 

Met vriendelijke groet, 

Stef Verhage

Reputatie 7
Badge +17

@Stef1986 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie dat de opzeggen is doorgevoerd op 10 februari, maar dat deze nog wel ‘lopend’ is. Ik ga de desbetreffende afdeling op de hoogte stellen van het feit dat het verzoek vast loopt. Je hoort van ons zodra wij terugkoppeling hebben gekregen.  Excuses voor het lange wachten. 

Hoi Lisa, bedankt voor je berichtje. Ik hoop snel weer bericht van KPN te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +21

@Stef1986, achter de schermen zijn we ermee bezig!

En inmiddels is het eind maart. Ik heb alle kosten van mijn lopende abonnement betaald, ondanks toezeggingen van KPN + de kosten voor het aanleveren van bewijsmiddelen (GBA uittreksel). Er is dus helemaal niks opgelost, nul coulance van de KPN, wel extra kosten. En bedankt. 

Reputatie 7
Badge +21

@Stef1986, ik heb het op de achtergrond inderdaad gevolgd en uiteindelijk bleek het geen reden zijn om vroegtijdig op te zeggen. Dit omdat KPN wel kan leveren op je nieuwe adres, maar jij ervoor kiest (in dit geval niet echt een keuze hebt) om daar geen KPN af te nemen. Ik begrijp de situatie, dus wil je toch wel enigszins tegemoet komen. Wil je even reageren op mijn privébericht? 

Reageer