Vraag

verhuizing.

  • 15 November 2019
  • 20 reacties
  • 290 keer bekeken

Hallo,

Gisteren heb ik lange tijd met een vriendelijke dame van KPN aan de telefoon gezeten om mijn verhuizing door te geven. Dat is uiteindelijk gelukt. Het bleek dat KPN op het nieuwe adres niet meer dan 24MB/s kan leveren. Momenteel heb ik een abonnement van 80MB/s. Mijn internet abonnement mee verhuizen was dus geen optie omdat ik 2  gamende kinderen heb. Zelfs 80MB/s blijkt al op sommige momenten onvoldoende te zijn. De dame van KPN wist mij te vertellen dat ik nog een contract heb tot 18 maart. Ik was dit eerlijk gezegd helemaal vergeten. Ik maak al 15 jaar gebruik van KPN en jaarlijks kreeg ik na bellen een nieuw contract. Ik heb het dus zelf gedaan. Maar nu mijn vragen? Als ik mijn abonnement opzeg bij kpn krijg ik een boete. Hoe hoog is die boete? Daarnaast Kan kpn niet de door mij betaald snelheid leveren in mijn nieuwe huis. Downgraden gaat niet lukken want dan krijg ik een nieuw abonnement. Er is pas sprake van contractbreuk vanuit KPN als er minder dan 12MB/s wordt geleverd. Hoe kan ik van 18 januari tot 18 maart wanneer ik nu zeker weten mijn abonnement ga opzeggen ervoor zorgen dat ik ga betalen voor de geleverde snelheid? Dan mijn laatste vraag. Een nieuw abonnement aanvragen bij glasvezel bij een van de andere aanbieders op mijn nieuwe adres kost ongeveer 4 weken. Als blijkt dat de KPN aansluiting straks toch onvoldoende blijkt te zijn hoe gaat KPN ervoor zorgen dat ik de tijd toch kan overbruggen. Ik werk namelijk samen met mijn vrouw gedeeltelijk vanuit huis. Hier heb ik dus een stabiele verbinding voor nodig. 

Ik hoor het graag. 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Mag ik meedenken?

 

Je zou nu al een abonnement kunnen regelen bij die glasveZel-aanbieder.

Mogelijk heb je dan een tijdje twee aanbieders tegelijk.

 

En wat betreft het werken vanuit huis. Op die uren dat je werkt, dan gaan die kids naar even niet gamen. Daar kun je voor een periode van twee maanden toch wel wat met hun over afspreken? 

Badge +19

Er is niet echt sprake van een boete.  Wel moet je de maanden die je nog moet gaan in 1x betalen met daarbij wat administratiekosten. Je betaald niet voor een snelheid maar voor een snelheid TOT een aantal Mbps. Ik zou gewoon proberen of je het het met die lagere snelheid en zodra je contractvrij bent overstappen op glasvezel.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op het nieuwe adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Reputatie 6
Badge +8

Andere optie: Mogelijk willen de nieuwe bewoners van jouw oude huis jouw contract overnemen. 

 

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen.htm

 

Dan kun jij op je nieuwe adres een glasvezel contract afsluiten en heb je geen dubbele kosten.

Inderdaad, de kids zijn uit huis op het moment dat wij werken. Daar hebben we nu al afspraken over. Aangezien de 80MB/s aansluiting niet voldoende is voor mijn beveiligde verbinding met het werk, en twee gamende kids. 

Op het adres waar ik ga wonen is straks een maximum van 24MB/S haalbaar. Hier moet echter wel een monteur voor langs komen want nu is dat namelijk nog niet haalbaar. Nu nog maar 13MB/s. Heel decadent hebben wij 2 interactieve tv ontvangers en van horen zeggen schijnt een 24MB/s verbinding niet voldoende te zijn. KPN gaat mij voor de resterende tijd waarschijnlijk digitenne aanbieden. 

Volgens de afdeling ICT op mijn werk heb ik minimaal 24MB/s nodig om een stabiele verbinding met mijn werk te kunnen behouden. We zullen zien of het werkt. 

geen boete maar in een keer €210,- betalen voor de resterende 3 maanden voelt niet helemaal boetevrij. Maar goed. Het gaat om totaal €210,- die we in een keer moeten betalen. Voor drie maanden internet die ik nu toch ga opzeggen. Ik wil graag bij KPN blijven. Maar aangezien zij niet de snelheid kunnen leveren op mijn nieuwe adres moet ik wel een alternatief zoeken.

Ik ga dus geen dubbel abonnement nemen. Internet, tv en telefonie gaat mij dan ca. €140 per maand kosten. Dit vind ik zonde van het geld. Maar voor dat geld moet KPN het volgende:

  • een monter langs sturen om een nieuwe verbinding te maken in het huis. Dit duurde de vorige keer 3 uur. a €60,- per uur dus totaal € 180,-;
  • een set voor digitenne langs sturen omdat de 2e tv verbinding wellicht niet werkt kosten? €30,-.

Geschatte kosten €210,- voor een aansluiting die ik niet wil en na 3 maanden wordt opgezegd. Niemand is winnaar. KPN zal maximaal quitte spelen en je hebt een ontevreden ex klant. Welke ook na het eind van de mobiele abonnementen nog eens na zal denken of hij wel bij KPN zal willen blijven. 

De nieuwe bewoners van mijn oude woning willen niet ons abonnement. Ze willen een alternatief proberen. En nieuwe klanten krijgen het eerste half jaar korting. Bestaande klanten niet. 

Je hebt je dit toch zelf op de hals gehaald door je abonnement niet gewoon door te laten lopen. Je had dan gewoon een maand opzegtermijn gehad. Had je kunnen opzeggen per verhuisdatum en de nieuwe provider op het nieuwe adres kunnen regelen per verhuisdatum.

Mijn vaste abo loopt sinds mei 2011. Mijn mobiele nog langer. “Verlengen” (= nieuw abo nemen met weer een minimum looptijd) is volslagen overbodig danwel onzinnig n.m.m. Zeker voor de vaste aansluiting. Nieuwe abo’s zijn vaak ook nog duurder.

Mijn advies: neem daar vast de nieuwe provider voor internet, want met die 24 Mb/s ga je het niet redden. Aangezien het DSL is kan dat in de praktijk toch iets lager uitpakken. Als je alleen al telefoneert via de vaste lijn of mobiel via VoWifi dan neemt dat 1 Mb/s in beslag.
Later doe je er televisie bij.

Welke provider(s) kan je je daar op abonneren via de glasvezel?

Gebruik je internet via een KPN-label? Denk er dan aan dat ook dat in principe stopt als je het abo opzegt. KPN heeft wel (als enige provider) de mogelijkheid om alleen e-mail door te laten lopen als e-mail only. Dat kost € 7,50 p/mnd voor alle 5 e-mailboxen met hun aliassen.

Je hebt je dit toch zelf op de hals gehaald door je abonnement niet gewoon door te laten lopen. Je had dan gewoon een maand opzegtermijn gehad. Had je kunnen opzeggen per verhuisdatum en de nieuwe provider op het nieuwe adres kunnen regelen per verhuisdatum.

Klopt helemaal. Ik had niet moeten bellen. Achteraf is dat altijd gemakkelijk te zeggen. Ik ben slecht 15 jaar klant en dan  mag je ook een dergelijke behandeling verwachten. Toch?

Op het nieuwe adres kan ik alleen kiezen voor KPN met 13 MB/s. En dat wordt nu al niet eens gehaald. En daarnaast glasvezel via Caiway of anders Online.nl.

De emailboxen mogen komen te vervallen. Ik ontvang heel veel junkmail en daar ben ik dann eindelijk vanaf. Ik zal wel alle bedrijven welke op mijn mail binnen komen moeten informeren.

Reputatie 6
Badge +8

Ik zou gewoon voor de glasvezel gaan. Want als er al glasvezel is van een andere partij zal KPN niet zo snel investeren in verbetering van de snelheid.

En als je toch de mail om moet gaan zetten neem dan een eigen domeinnaam met email en gebruik die in plaats van je provider mail. Dat doe ik ook al jaren (kost me 25 euro per jaar) en het grote voordeel is dat ik bij overstappen van provider nooit geen last heb dat mijn email wijzigt. Voordeel is ook dat je dan nu direct kunt gaan omzetten terwijl je oude mail nog werkt.

Ik zou gewoon voor de glasvezel gaan. Want als er al glasvezel is van een andere partij zal KPN niet zo snel investeren in verbetering van de snelheid.

En als je toch de mail om moet gaan zetten neem dan een eigen domeinnaam met email en gebruik die in plaats van je provider mail. Dat doe ik ook al jaren (kost me 25 euro per jaar) en het grote voordeel is dat ik bij overstappen van provider nooit geen last heb dat mijn email wijzigt. Voordeel is ook dat je dan nu direct kunt gaan omzetten terwijl je oude mail nog werkt.

Bedankt voor je commentaar. Dat was ik ook al van plan. Ik weet alleen nog niet hoe en waar ik dat moet gaan regelen. Maar dat komt wel goed denk ik.

 

Zijn er geen medewerkers van @KPN of #KPN die op dit soort Forums reageren? Ik wil wel eens een mening van KPN lezen. 

Badge +19

Ja die zijn er. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur.

Reputatie 7
Badge +15

@H220n Welkom op het forum, en wat vervelend dat je door een verhuizing in deze situatie terecht komt. Ik begrijp dat je niet voldoende hebt aan 24 MB/s wat de situatie natuurlijk lastig maakt. Ik lees ook dat je al contact hebt gehad met de klantenservice, maar ik zou zelf ook graag bekijken wat de mogelijkheden zijn. Zou je je profiel willen aanvullen met je nieuwe postcode en huisnummer en je huidige klantnummer, dan ga ik voor je uitzoeken of ik in deze situatie iets voor je kan betekenen. Ik hoor graag van je! 

@Rutger_ Bedankt, Ik heb mijn gegevens bijgewerkt. Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +15

@H220n Bedankt voor het aanvullen van je profiel, klopt het dat ik hier alleen de nieuwe postcode en het nieuwe huisnummer vind? Zo ja, heb je nog de mogelijkheid je huidige klantnummer toe te voegen? Dan kan ik ook de huidige gegevens er bij pakken en bekijken of ik iets kan doen in deze situatie. 

@Rutger_  Als het goed is zijn alle zaken in het profiel terug te vinden. In het profiel heb ik de nieuwe postcode en huisnummer vermeld. Tevens heb ik de klantnummers van het vaste en mobiele abonnement beschreven. Ik heb de verhuizing voor TV, internet en telefonie al doorgegeven. Bij de klantenservice heb ik niet gecontroleerd of het mobiele contract op hetzelfde moment gaat verhuizen. Laten we het bij één vraag per keer houden. Ik hoor graag van je. 

Reputatie 7
Badge +15

@H220n Bedankt voor het aanvullen van de gegevens, het klantnummer zag ik in eerste instantie nog niet, maar die zie ik nu wel. Voor wat betreft het contract voor de vaste diensten kan ik helaas zelf geen beslissing nemen. Wat wellicht handig kan zijn is om hierover even in gesprek te gaan met 1 van mijn collega's van de afdeling die over de opzeggingen gaan. Als je op deze pagina onder de knop "Bel me terug" je telefoonnummer achterlaat dan nemen mijn collega's contact met je op. Dan gaat mijn collega kijken of hij of zij iets voor je kan doen. 

Voor wat betreft de verhuizing van het mobiele nummer ben ik zo vrij geweest om de adresgegevens aan te passen per de verhuisdatum van de vaste diensten. 

 

@Rutger_ Bedankt voor de moeite. Ik ga een bel mij terug verzoek doen bij je collega`s.

Reputatie 7
Badge +15

@H220n Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

@Rutger_ Helaas niet naar ieders genoegen afgerond. Maar het advies was duidelijk. Wachten tot het contract afloopt. En dan opnieuw een glasvezel aansluiting aanvragen. Over de hoogte van de Boete heb ik geen duidelijkheid. We zullen zien wat voor verbinding ik in Januari heb. Grappige is dat de kosten voor het verhuizen hoger zijn voor KPN dan de opbrengsten die KPN uit het restant contract kan halen. Ik snap dat het een principe kwestie is voor KPN. Het is wel jammer alleen. 

Reputatie 7
Badge +15

@H220n Jammer om te horen dat het niet gelukt is om er uit te komen met mijn collega's. Aan deze beslissing kan ik helaas niets veranderen. De afkoopsom is over het algemeen het resterende maandbedrag tot het einde van het contract. In dit geval blijkt contract dus inderdaad contract helaas. 

@Rutger_ helemaal mee eens. Contract is contract. Beide partijen moeten voldoen aan hun verplichtingen. Echter na de verhuizing kan kpn niet meer voldoen aan die verplichting omdat de door mij betaalde snelheid niet gehaald kan worden door kpn. Nu is de minimale snelheid 12,5 MB/s waaronder pas het contract door de klant kan worden verbroken.  Dat staat in de voorwaarden van KPN. Als ik voor 80 betaal wil ik 80 halen. En niet net iets boven 12,5. Ik heb gezocht naar deze voorwaarden maar kan die niet vinden op de site van KPN. Is dit een intern stuk?

Reputatie 7
Badge +15

@H220n Ik heb je een privé bericht gestuurd. Zou je mij daar reactie op kunnen geven zodra je dit leest? :)