Beantwoord

Verhuizing kosten

  • 10 May 2019
  • 7 reacties
  • 940 keer bekeken

Op dit moment hebben wij 4 KPN abonnementen, 1 op ons huisadres en 1 op ons vakantieadres en 2 mobiele abonnementen.

Wij hebben ons huidige huis verkocht en een nieuw huis gekocht.
Ons huidige huis moeten wij op 17 juni opleveren.
Ons nieuwe huis wordt opgeleverd op 2 september

In de tussenperiode (17 juni - 2 september) verblijven we tijdelijk op ons vakantieadres waar we ook een abonnement hebben.

Vandaag heb ik klantenservice gebeld om te vragen hoe we dit het best kunnen regelen met het abonnement op ons huisadres. Wij zouden dit het liefst tijdelijk stopzetten.

Bij klantenservice werd aangegeven dat stopzetten niet mogelijk is en dat er 2 opties zijn; te weten:
Verhuisdatum op 2 september zetten waarbij je het contract doorbetaalt. ,ca 188,40)

Contract opzeggen per 17 juni en nieuwe aansluiting per 2 september aanvragen. (Aansluitkosten 35 euro)

Ik heb begrepen dat een verhuizing normaal gesproken is gratis is. En nu heb ik dus als trouwe klant met 4 contracten minimaal 35 euro ( en extra “gedoe”) kosten bij een nieuwe aansluiting en maximaal 188,40 bij een verhuizing.
Mijn vraag is of KPN dit niet anders kan regelen!
icon

Beste antwoord door PeterG 10 May 2019, 16:44

Bekijk origineel

7 reacties

Een verhuizing is gratis als op de dag van afsluiting het nieuwe adres aangesloten kan worden. Er dient een daadwerkelijke verbinding te zijn.
Heb je een gat in de tijd dan wordt verhuizen van bestaand abonnement onmogelijk, want er is geen aansluiting om op te leveren. Dat opzeggen en na verhuizing een nieuw abonnement afsluiten is dan de enige mogelijkheid. Dat is helaas niet gratis. Al krijg je wel de instapkorting voor het nieuwe abonnement.
Een slapend abonnement kan niet.

Enige (andere) mogelijkheid is dat het abonnement kan doorlopen op het adres dat verlaten wordt (ook al gebruik je het dan niet), en dan dat abo verhuizen per datum intrek nieuwe woning.
Dank voor je reactie ! Dit is idd exact het antwoord van de klantenservice. Ik blijf het bijzonder klantonvriendelijk vinden.
Ja, dat klopt (mee eens). Ik weet echter uit ervaring dat Ziggo hetzelfde beleid heeft.

@Margo schenk Heb je niet een familielid met Ziggo en dus een ongebruikte KPN aansluiting? Waar je 'm kunt 'parkeren'.
Reputatie 7
Badge +10
Ik ken het oude abonnement niet dus ik weet niet of er belangrijke redenen zijn om dit te kunnen behouden.
Maar zo niet, dan is het financieel wel een stuk aantrekkelijker om op te zeggen en pas per 2 september een nieuw abonnement te nemen. Dat kost wellicht 35 euro aansluitkosten maar dan neem je een nieuw abonnement af en heb je de eerste 6 maanden weer korting. Toch bij elkaar ruim 100 euro.

Mocht er een vast nummer zijn dat je wil houden dan wordt het wel lastiger...niets is onmogelijk maar dat wordt voor nu wellicht te gedetailleerd.
Oh ja. Er zijn ook nog heel oude abonnementen die niet verhuisd kunnen worden. Dan krijg je een nieuw abonnement. Wel met behoud van je opnames e.d. (kan alleen als het op dezelfde dag is)
Zullen wel abonnementen van voor mei 2011 zijn, want die kunnen wel nog verhuisd bij mijn weten.
Bv. oude Alles-in-één-glasvezel-xxxx abonnementen kunnen onder die naam niet meer verhuizen. En worden op die manier langzaam uitgefaseerd.

Je instapkorting met het nieuwe abonnement is meer dan de aansluitkosten, zoals Ward terecht opmerkt. En dus is opzeggen en 3 maand later een nieuw abo nemen zelfs voordeliger (levert op*) dan verhuizing (kost niks).
Helaas raak je wel je opnamen onder dat abonneenummer kwijt. Indien die er zijn. En je telefoonnummer.

*te betalen € 35 aansluitkosten; terugkrijgen 6 X € 35 korting.

Denk er wel aan dat oplevering van een nieuw abonnement ca. 3 weken duurt. Vraag het dus tijdig aan voor je nieuwe adres.
Reputatie 7
Hey @Margo schenk, welkom op het KPN forum. Gefeliciteerd met de nieuwe woning! Ik snap de vraag om het huidige abonnement in de 'ijskast' te zetten om het later op het nieuwe adres weer te activeren, helaas is dat niet mogelijk. Maar, heb je het bericht van @Ward_ nog gelezen? Is dat misschien een optie? Ik hoor het graag :)
Reputatie 7
Hey Margo Schenk, helaas hebben we je nog niet terug gezien. Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust 🙂

Reageer