Vraag

verhuizing naar woonvorm voor mensen met een beperking

  • 30 April 2021
  • 21 reacties
  • 216 keer bekeken

Mijn gehandicapte broer is 12 april verhuisd naar een woonvorm voor mensen met een beperking.

Ruim van te voren hebben wij de adreswijziging door gegeven en kregen wij een bevestigingsmail met de vermelding dat er een monteur nodig was voor de aansluiting van de glasvezel.

Op 13 april tevergeefs ruim 2 uur gewacht en geen monteur gezien.

Van een van de ouders van een medebewoner hoorden wij dat er iets mis was in de centrale en er een reparatie nodig was voordat de aansluiting gerealiseerd kon worden.

De week erna kwam er inderdaad een monteur even rommelen in de meterkast en vertelde dat hij er verder niets aan kon doen.

Gebeld ( lang in de wachtrij natuurlijk ) en hier werd verteld dat wij een nieuwe afspraak moesten maken met de monteur. Ander telefoonnummer gebeld en nieuwe afspraak gemaakt voor 26 maart

Weer 2 uur gewacht en uiteindelijk kwam er een monteur om vervolgens te vertellen dat het probleem in de centrale nog niet opgelost was en hij misschien volgende week weer terug zou komen………. Mensen die veel op hun kamer zitten, in een rolstoel weinig kanten opkunnen en daarom erg blij zijn met hun computer en TV kun je hier zo niet mee afschepen.

Wel is gewoon de rekening van 80,74 afgeschreven terwijl hij al 19 dagen zonder zit en er de komende 2 weekend dagen ook niets gaat gebeuren…..

Hoe kan KPN dit voor hem oplossen ?? Ik hoor het graag…....


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 ik wil graag voor je kijken wat we hier kunnen doen om ergens even iemand aan het werk te zetten voor je. Ik zou je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt zodat ik dit voor je na kan gaan. Zonder verdere informatie kan ik geen beloftes maken. Ik weet namelijk niet wat het achterliggende probleem is. Maar het lijkt me inderdaad wel verstandig hier even wat persoonlijke aandacht aan te geven. 

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld voor zover bekend

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 ik heb een aansturing gedaan zodat we weer verder kunnen met het afronden van de verhuizing. Ook heb ik een tijdelijk internet pakket aangevraagd om in ieder geval tijdelijk internet en TV te kunnen realiseren. Dit pakket ligt morgen klaar bij een ophaalpunt in de buurt. Bevestiging is gestuurd per SMS naar het bij ons bekende mobiele nummer. Vergeet niet bij het ophalen een legitimatiebewijs van de contractant mee te nemen. Verdere updates over de voortgang van de aansturing zal ik hier plaatsen zodra ze bekend zijn. 

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 ik heb navraag voor je gedaan. Wat ik kan vertellen is dat de reden dat de aansluiting nog niet gereed is te maken heeft met een tekort aan poorten in de centrale. Om dit op te lossen zal een monteur nodig zijn. Ik heb het door laten zetten naar de juiste partij en daarbij ook aangegeven dat het om een situatie gaat waarbij bijzonder omstandigheden zijn, bovenop de langere periode die het al loopt. Wat ik verwacht is dat er maandag contact opgenomen gaat worden over verdere afhandeling hiervan. Ik hou het topic daarbij open. Verdere vragen kan je hier stellen en als ergens direct antwoord op nodig is wil ik je aanraden 0800-0402 te bellen.

Goedendag , helaas nog steeds geen internet of TV Ook het beloofde tijdelijke internetpakket is niet ontvangen bij Jumbo in Laren Mijn broer zit inmiddels in een depressie en gelooft er niet meer in Erg verdrietig allemaal …. 

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 ik heb een update gehad wat betreft het aanmaken van de verbinding. In het kort ligt het bij de juiste mensen en is het oplossingsproces gaande. Het nadeel is dat ik daar geen datum aan kan koppelen. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen wanneer de verbinding er is. Wel is het zo dat ik het tijdelijke internetpakket zo snel mogelijk daar wil hebben. Omdat ik daarvoor ook persoonlijke gegevens zal moeten bespreken heb ik hierover een privébericht gestuurd. 

Fijn dat er in ieder geval nu iets gebeurt . Ik heb de persoonlijke  gegevens doorgegeven in het prive bericht

Vanmorgen bericht gekregen dat woensdag de KPN apparatuur door OPD wordt omgeruild.…

”Wij verzoeken u de apparatuur ( incl voedingsadapter ) klaar te leggen voor de koerier ...”

Maar ik heb toch niets te ruilen, het is toch een noodvoorziening ??

Vanmorgen het tijdelijke internetpakket ontvangen en in gebruik genomen. Het werkt perfect !

We zijn hier in ieder geval mee gered tot de internetaansluiting in orde is gemaakt. Dank je wel !!

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 super om dat te horen! Zodra ik meer hoor over het afronden van de verhuizing laat ik dat uiteraard hier weten. :relaxed:

Hallo, nu krijgt mijn broer op 8 mei een mail met de volgende tekst : Nu uw verhuizing dichterbij komt, bent u vast druk met alle voorbereidingen. WIJ REGELEN ONDERTUSSEN DE VERHUIZING VAN UW INTERNET OP 17 MEI 2021… HIER HOEFT U ZICH GEEN ZORGEN OVER TE MAKEN……

Hij is 12 april verhuisd en heeft nog steeds geen aansluiting…....

Reputatie 7
Badge +22

Hallo, nu krijgt mijn broer op 8 mei een mail met de volgende tekst : Nu uw verhuizing dichterbij komt, bent u vast druk met alle voorbereidingen. WIJ REGELEN ONDERTUSSEN DE VERHUIZING VAN UW INTERNET OP 17 MEI 2021… HIER HOEFT U ZICH GEEN ZORGEN OVER TE MAKEN……

Hij is 12 april verhuisd en heeft nog steeds geen aansluiting…....

Beste @Wakker24, dit gaat echt niet goed. Een KPN moderator moet hier maar eens over gaan buigen. 

En zoals al verwacht....…..ook vandaag weer niemand komen opdagen. Dus in totaal nu al 36 dagen niet aangesloten op de glasvezelkabel…..hoe moeilijk kan het zijn KPN 👿

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Wakker24, ik heb jou bericht weer naar een KPN moderator gestuurd, hopelijk reageren ze snel. Dit is erg vervelend dat het nog steeds niet geregeld is, hopelijk zal een moderator nog wat meer prioriteit aan geven. 

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 wat me gelijk opvalt als ik er de systemen op nakijk is dat de datum waarop geïnstalleerd kan worden is veranderd naar vandaag. Zie je de mogelijkheid om te proberen het modem nogmaals op de normale manier aan te sluiten en een volledige reset te geven om te zien of er koppeling wordt gemaakt? Wat ik namelijk vermoed is dat de monteur enkel in de wijkcentrale is geweest en daar het ontbrekende onderdeel heeft geplaatst. 

Beste Bram, het modem is nog niet aangesloten door de monteur en zelf zien wij niet hoe dat zou moeten dus laat staan een volledige reset te geven

 

Reputatie 7
Badge +17

@Wakker24 het is inderdaad zo dat de wijkcentrale is aangepast voor aansluiting van de verbinding. De vraag om per zo snel mogelijk een installatiemonteur in te plannen staat al uit bij de backoffice. Ik verwacht daarvan binnen zeer korte tijd reactie. We hebben de situatie hier goed in de gaten dus je mag er vanuit gaan dat communicatie hierover volledig vanuit onze kant komt. 

En inderdaad, er stond een afspraak ingepland voor woensdag 26 mei tussen 10.00-12.00 uur.…

Om half 1 heb ik mijn broer wederom zeer teleurgesteld achterlaten zonder dat er een monteur is geweest. Komop KPN slechter kan het niet worden, nu dus niet aangesloten voor een periode van 45 dagen 👿

Reputatie 7
Badge +30

Oei, dat is naar om te horen, @Wakker24. We hebben dit nagekeken, en uit de terugkoppeling van de monteur blijkt dat deze het adres niet kon vinden. Hij noteert ook dat hij gebeld heeft maar dat de telefoon niet over ging. Daarop is hij onverrichter zake teruggekeerd. Er staat een nieuwe afspraak voor deze morgen in  het systeem. Wil je laten weten of die wel goed gaat?

Niet vreemd dat een monteur een adres niet kan als de verkeerde plaatsnaam wordt gebruikt…

En ook niet vreemd dat de monteur geen gehoor krijgt als hij belt op de vaste telefoon die dus nog niet is aangesloten ……

Maar goed , inmiddels is na 50 dagen de aansluiting gisteren door een zeer vriendelijke monteur alsnog gerealiseerd.

Reputatie 7
Badge +30

Ik vermoedde inderdaad al zoiets toen ik, na Google Maps te hebben bekeken, zag dat in de aangrenzende plaats ook een zelfde straatnaam aanwezig is. Heel gek dat hij op het vaste nummer belde, we hebben meermaals het goede nummer doorgegeven dus die had hij ook gewoon moeten hebben. Deze hele afspraak is slordig verlopen, en hebben we inmiddels ook feedback over ingediend. 
Fijn om te horen dat het gisteren nu dan eindelijk is aangesloten en de boel werkt.